mischa72 schreef: Vooral het aantal kontaktovergangen (zoals bijvoorbeeld in de relais) zou ik zo laag mogelijk proberen te houden.
Is dat niet wat vergezocht? Enig idee door hoeveel kontaktovergangen een audio signaal is gegaan voordat het op een CD staat?
en dan hebben we het nog niet eens over potmeters, drukschakelaars, opamps, en IC voetjes....
En dan zal dat signaal ineens ineenstorten om dat het door een paar relais gaat bij mij thuis?
Ik was eigenlijk van plan om een soort relais-orgie te houden in deze versterker....inschakelvertraging op de uitgang, een actief/passief bypass.
dat probleem met het signaal nivo valt in twee delen uiteen. de CD speler die (te) hard instuurt en de tuner die iets minder hard gaat.
(draaitafel pre-amp heb ik nog niet geprobeerd.)
Het is niet zozeer dat de eindversterker overstuurd word, maar meer dat de volume potmeter te grof is. op 7 uur is hij dicht en op 9 uur op flink volume. het regelt niet nauwkeurig genoeg.
Aan de tuner ga ik niet sleutelen. punt. wel aan de CD speler, die gaat over een tijdje flink op de schop, ander (stiller) loopwerk, nieuwe DAC voeding, PCB voor de buizentrap. en experimenteren met een spanningsdeler.
Wel is er een ander probleem. de versterker gaat voorlopig niet af zijn, waarschijnlijk ook niet voor Breda.
De etsbak moet even worden uitgesteld want ik had een flinke reparatie aan de auto.
Echter heb ik nog genoeg voor te bereiden. zo heb ik verder gewerkt aan het de layout van het busboard.
ik zie nog wel een paar puntjes her en der, maar wel is alles aangesloten nu.