Dat zal hier zeker het probleem niet zijnDie marge zit vaak ook al in de door de fabriek opgegeven spanning, dus het lijkt me niet zo'n probleem. In elk geval lijkt het me niet de oorzaak van deze brom.
Ik speel dan liever op zeker
Moderator: Beheerdersteam
Dat zal hier zeker het probleem niet zijnDie marge zit vaak ook al in de door de fabriek opgegeven spanning, dus het lijkt me niet zo'n probleem. In elk geval lijkt het me niet de oorzaak van deze brom.

Zit er niets los bij de ingang, of maakt ergens contact mee.Barry2001 schreef:Het blijft een raadsel. Beide kanten zijn volledig gelijk, maar aan 1 kant is de kathode spanning van de KT88's rond de 120mV, aan de andere kant 60mV, wat 'ie moet zijn. Op de 4 uitgangen van het bias schakelingetje staat netjes -49V. Voeding omgedraaid, geen verandering. Buizen omgewisseld, geen verandering. En de luide brom op de uitgang blijft. Nou scheelt het dat er vandaag buiten ook nogal wat herrie is, valt dit niet zo opEr moet gewoon iets aan 1 kant niet goed zitten .. er zitten 100% zeker juiste weerstandswaarden in, correct aangesloten.
De koppel c's zijn nieuwe auricap's Robert.
Het wordt denk ik wachten to ik iets van een dummy load heb, zodat ik wat kan gaan meten, want ik kom zo niet verder.
Heb ik gedaan Robert, geen effect.RobertD schreef:Heb je de ECC99's al eens van plaats verwisseld?
Ook de lezers van dit draadje de beste wensen voor 2010!Penguin schreef:Ik heb bij de trafo aftakking 6,3v een van de wikkelingen aan aarde gelegd.
Dit schijnt veel voor te komen.
Als je je eerste buis eens wissel verhuist dan het brommen ook?
Gelukkig nieuwjaar iedereen

Inderdaad de gloeidraden zo ver mogelijk weg van andere componenten. Ook het liefst strak tegen het chassis aan.Penguin schreef:
Niet negatief bedoeld:
Valt je niet iets op?
Je gloeidraden lopen veel te dichtbij je versterker weerstanden etc andere componenten.
Ik zou alles weghalen, en dan helemaal om de trafo`s rechts en links naar het voorfront dan naar de buis voeten.
Dus zo min mogelijk in de buurt van je trap.