Kenwood KA7020 Probleem!!! Help!!!
Moderator: Beheerdersteam
- autotuning_sem
Kenwood KA7020 Probleem!!! Help!!!
Ik heb een kenwood KA7020 versterker die het optimaal doet op 1 ding na:
- Hij kraakt als ik aan de balance-knop draait. Als hij niet precies in het midden staat, dan kraakt de linkerluidspreker of valt hij zelfs weg.
Is hier iets aan te doen voor redelijk geld of wordt het toch inruilen (op een versterker waar max. 50E bij moet, kheb niet zoveel geld XD)
Graag hoor ik uw antwoord.
- Hij kraakt als ik aan de balance-knop draait. Als hij niet precies in het midden staat, dan kraakt de linkerluidspreker of valt hij zelfs weg.
Is hier iets aan te doen voor redelijk geld of wordt het toch inruilen (op een versterker waar max. 50E bij moet, kheb niet zoveel geld XD)
Graag hoor ik uw antwoord.
Re: Kenwood KA7020 Probleem!!! Help!!!
Niet aan de balansknop draaien, waarom zou je?
En anders even een spuitje kontaktspray er doorheen...
En anders even een spuitje kontaktspray er doorheen...
- autotuning_sem
nou af en toe raak je hem 'perongeluk' wel eens aan, en dan ben ik weer weet ik hoelang bezig met goed instellen.
Kontakt spray zou ik niet gebruiken, meestal werkt het maar tijdelijk en komt het probleem net zo hard terug (soms word het zelfs erger).
Een aantal keer draaien (volledig links-rechts) wil soms wel helpen, al is dat vaak ook van tijdelijke aard (Beste kun je dat doen als de versterker uit staat).
Het beste kun je de potmeter er tussen uit halen, dan heb je er ook nooit meer last van
Of je vervangt de potmeter.
Een aantal keer draaien (volledig links-rechts) wil soms wel helpen, al is dat vaak ook van tijdelijke aard (Beste kun je dat doen als de versterker uit staat).
Het beste kun je de potmeter er tussen uit halen, dan heb je er ook nooit meer last van
Of je vervangt de potmeter.
- autotuning_sem
oke dan. maar ik heb er niet zo veel verstand van dus:
wat is een potmeter,
wat doet een potmeter
waar zit de potmeter
en hoe vervang ik de potmeter
en wat gebeurt er als ik hem niet vervang?
wat is een potmeter,
wat doet een potmeter
waar zit de potmeter
en hoe vervang ik de potmeter
en wat gebeurt er als ik hem niet vervang?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potentiometerautotuning_sem schreef:oke dan. maar ik heb er niet zo veel verstand van dus:
wat is een potmeter,
wat doet een potmeter
Achter het frontpaneel, ter hoogte van het draaiknopje.autotuning_sem schreef:waar zit de potmeter
Met een schroevendraaier en een soldeerbout, maar gezien de leeftijd van de versterker (een jaar of 15-20) zal het zeer moeilijk zijn een exacte vervanger te vinden,autotuning_sem schreef:en hoe vervang ik de potmeter
importeurs houden hun spare parts niet langer dan een jaar of 5..
Niks, je kan overwegen om hem te reviseren, zie hierautotuning_sem schreef:en wat gebeurt er als ik hem niet vervang?
Daar weet je toch als autotuner toch wel raad mee?
Laatst gewijzigd door ray5150 op wo 30 dec 2009, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- autotuning_sem
humm...klinkt allemaal nogal lastig. Ik denk dt ik het zo laat, en over een jaaer ofso een Denon PMA1500 koop.
Volgens mij valt dat autotunen wel mee:ray5150 schreef:Daar weet je toch als autotuner toch wel raad mee?
Als je speakers moet verkopen om een brommobiel te kunnen kopen, doe je niet aan autotuning. Ik spreek uit ervaring nu ik weet hoeveel geld er verdiend wordt met het tunen van onze melkkoeien op wielen sinds ik het blok van mijn eigen bolide flink onder handen heb gehad.autotuning_sem schreef:Ik wordt in April 2010 16 jaar en ik ben van plan een brommer/brommobiel te kopen
Overigens valt het gebruik van kontaktspray best mee ALS je achteraf de moeite neemt de potmeter te reinigen met ..... (weet niet welke reiniger uit het bekende pakket hiervoor gebruikt dient te worden). Doe je dit niet, dan blijft de kontaktspray doorvreten tot op een gegeven moment alles opgelost is.
Groeten,
Mischa