SB acoustics nieuw bij europeaudio

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door bartsegers »

Ik zag ook een hele nieuwe reesk van SB acoustics. Volledig nieuw merk voor mij...

http://www.europe-audio.nl/Producten_b. ... oep_ID=246

Afbeelding

Afbeelding
Boomerang
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 21:33

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door Boomerang »

heeey,

ja idd dat viel mij dus ook al op.
ziet er goed uit als ik zo de specificatie's zie.
een lichte woofer van papier presteert meestal goed.
ik ben daarom van plan om er 2 te bestellen.
wie weet wat dit nieuwe merk in petto heeft. O:)

groeten,

de nieuweling.
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door MarcoSQ »

Vind het er allemaal best leuk uitzien ! Misschien een beetje aan de prijs, maar dat kun je natuurlijk pas zeggen als de drivers echt 'kent'...

Maarreh, welke idioot verzint nou de schroef/boutgaatjes op die plekken (jouw onderste plaatje) ? Dat ziet er toch niet uit ?
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door Forza »

Zaphaudio heeft twee woofers van ze getest:

SBacoustics SB15NRXC30-8.

"Comments: This is a paper cone driver with excellent build quality, excellent motor design and very low harmonic distortion in the midrange, near Scan-Speak levels. Merely average HD in the bass and midbass. A mild dip in the response at 1700 Hz won't be too noticable, but the breakup starting at 5kHz will be a challenge to filter out. Aside frome the minor response curve issues, this is a great driver and one of the value leaders in this price range."

SB Acoustics SB17NRX35.

"Comments: First and foremost, the build quality of this woofer is excellent. It looks like a $200 woofer. Harmonic distortion is excellent due to the thick copper sleeve over the pole piece. Particularly clean through the midrange, though higher distortion in the bass. Response is a little ragged with an odd shaped breakup node that will need special crossover work. The highish Qts means this is best used in a sealed enclosure. Overall, a value leader in this price range."

En een tweeter:

SB Acoustics SB29RDC ($50) - Smooth response and low distortion - there's not a lot to complain about, even considering the price. It is a form of ring radiator, and it's no surprise that performance is quite a bit like a Vifa XT25, but the SB is cleaner on the low end. It does not have as much 3.5 kHz cliff in the response as it's cheaper brother. There are a few tweeters that perform a tiny bit better but cost a lot more.
Boomerang
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 21:33

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door Boomerang »

heeeey,

bedankt forza dit is al weer een extra bevesteging dat het dus een goed merk is.
ik ben namelijk van plan om die 17cm in plaats van mijn visaton w170s te doen.
na wat meten en filteren moet het goed komen denk ik.
heeft iemand mischien een ander goed 4ohm woofertje in zijn gedachten.
of is dit de enige mischien redder uit Dood :)
prijs in gedachten tot 70 euro per unit
Bijlagen
mezoforte cc53.jpg
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door Maurice01 »

MarcoSQ schreef:
Maarreh, welke idioot verzint nou de schroef/boutgaatjes op die plekken (jouw onderste plaatje) ? Dat ziet er toch niet uit ?

:lol: :lol:
Da's het 1ste waar ik ook aan dacht,,, die tweeter blijft visueel altijd storend :mrgreen:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door GeertM2 »

MarcoSQ schreef:
Maarreh, welke idioot verzint nou de schroef/boutgaatjes op die plekken (jouw onderste plaatje) ? Dat ziet er toch niet uit ?
Dat valt toch wel mee? Je moet 'm wel goed monteren1 :mrgreen: Als je hem 120 graden draait ziet het er zo uit:
Bijlagen
SB29RDC-C000-4.gif
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door wouter »

Tomtom generatie? Meedraaiende routebeschijving? :wink:
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door MarcoSQ »

Haha, mijn ruimtelijk inzicht is vrij ehh...vrouwelijk :oops: Sorry hoor...
Ziet er beter uit zo, maar alsnog...ben ik geen fan van die drie gaatjes. Personal taste...
Als de techniek maar in orde is, en dat lijkt zo te zijn. We kunnen wel wat meer kwaliteitsmerken gebruiken, daar ben ik iig blij om.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door richard »

MarcoSQ schreef:
...ben ik geen fan van die drie gaatjes.
Is wel stabiel. Een kruk op drie poten wiebelt nooit, ook niet op een oneffen vloer.
snikkeltje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 17:09

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door snikkeltje »

Schijnen idd goede units te zijn. Clearwave bijv. gebruikt de SB15 in hun "M5" speaker:

http://www.clearwaveloudspeaker.com/M5/M5.html

Schijnt erg goed te zijn en ik heb volgens mij op DIY-audio gelezen dat dit een serieuze concurrent is voor de "ZD5" van Zaph die een (duurdere) Scanspeak woofer gebruikt:

http://www.zaphaudio.com/ZD5.html

Alleen maar gunstig voor ons NL'ers uitbreiding van het assortiment!
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door KILLorBE »

Hebben ze het assortiment SB Acoustics nou uitgebreid bij eu-audio? Dacht dat ik er gisteren minder zag staan (Kan ook slecht gekeken hebben).
SB Acoustics combines the experience of two famous technicians, Ulrik Schmidt and Lars Goller (both used to be engeneers at ScanSpeak), and the power of the manufacturing facilities of Sina Baja Indonesia.
**EDIT** Quote komt van Intertechnik af, zij bieden ook 2 kits aan met SB Acoustics drivers.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door wouter »

jaa.... alle poppetjes uit scandinavie zitten in Azie - lijkt het wel, en die van Jordan zit daar ook ergens.

Leuk die uitbreiding, maar wat moet ik hier nou van denken:

6"basmidden 4 Ohm: 55,-
6"basmidden 8 Ohm: 63,-

Is dit nou klopperij? Aangezien de 8 Ohm meestal gebruikt wordt in een 2-weg...
Optisch zijn ze identiek :roll:

Optisch is dit wel mooier dan de wavecor laagmidden units maar daarvan waren meettechnisch ook leuke dingen verkrijgbaar. Daarmee is verder ook weinig gebouwd op 't forum...

Ik zie even niet in wat deze units nog weer toevoegen... Behalve dan dat je meer keuze hebt dan peerless etc.
Zal wel aan mij liggen. Heb destijds ook Dayton gekocht, want het was eindelijk verkrijgbaar...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door Roland »

Minder koperdraad in de 4 Ohm versie? O:)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door richard »

Roland schreef:
Minder koperdraad in de 4 Ohm versie? O:)
De 4 Ohm versie heeft dikker koperdraad (mms = 11,6 gram i.p.v. 11,0 gram bij de 8 Ohm versie). De 4 Ohm versie zou dus duurder moeten zijn.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door wouter »

ik zeg goede salesmanager
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door Marp »

Naar de SB17NRXC35 heb ik toevallig 1½ jaar terug in de VS gekeken, toen John Krutke hem aan zijn tests toevoegde. Ik weet absoluut zeker dat de 4 en 8 Ohm versie eenzelfde prijs hadden, en ik zie dat dit bij Madisound nog altijd het geval is. Als je het mij vraagt heeft de Europeesche importeur de SB17NRXC35-4 voorzien van een prijsstickertje wat voor de SB15NRXC30 bedoeld was.

Ps: het valt me op dat hier voor de meeste maten de UC (uncoated) versie wordt verkocht, zonder toevoeging aan de type-aanduiding.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door rho »

Is SB Acoustics niet opgestart door ex werknemers van ScanSpeak? Volgens mij zijn dat dezelfde designers als vroeger bij SS en valt het dus niet te verwonderen dat de drivers ongeveer gelijk presteren.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Bericht door wouter »

heb vandaag op de audio show in Alkmaar de Watt/puppy 8 gehoord... met SB-acoustics laagmiddentoner. Prettige speaker...
Die tweeters zaten ook in een box waarvan ik de naam even kwijt ben.. was bij de importeur van triangle. Klonk niet verkeerd.
Plaats reactie