bertor schreef:
Maar heb je niet virtual audio cable nodig om te kunnen meten met Arta? Je kunt je trouwens afvragen of dat wel nodig is. Het systeem is lineair, de meting met alle reflecties (steady state) tijdinvariant als het goed is, dus correctie vooraf en dan meten zou hetzelfde moeten zijn als meten en correctie achteraf toepassen....
Ja klopt en dat heb ik ook. Ik had gehoopt dat Console in stand alone mode ook aan programma's te linken was maar dus NOT! Het is louter een patch-bay/router/mixer voor DirectX/VST plug-ins en werkt zelfs beter als het zelf als plug-in gebruikt wordt. Voor routing tussen programma's en geluidskaarten heb je toch VAC nodig. VAC heb ik sowieso nodig om de output van JRMC naar verschillende geluidskaarten te kunnen routen, ook dat kan Console als plug-in in JRMC niet.
Gisterenavond eens met Convolver zitten spelen en je kunt daar heel grappige effecten/filters mee krijgen. Met REW kun je een aantal basic filter IR's maken. Wat ik wel een gemis vind is dat je alleen basic LP en HP filters kunt maken met REW, 2e orde LP en BP waarvan je de Q kunt instellen zit er niet in.
Al met al heb je met VAC, Console, Convolver en een progje wat filter IR's genereert als REW o.i.d. een uitgebreide blokkendoos waar je een heel eind mee komt. Tot en met een complete X-over aan toe als je dat zou willen.
Een makke van Convolver vind ik wel dat de SR van de audio stream en de SR van de filter IR hetzelfde moet zijn. Anders krijg je wel heel weirde geluidseffecten

Dat is dan weer niet zo handig met geluid files waarvan de sample rate niet altijd dezelfde is.
B.t.w. Vond deze nog:
ARC. Dat is wel dermate aan de prijs (ca. €500) dat het niet leuk meer is

Het is wel pro software en voordeel is dat het een alles in 1 ding is. Met REW kun je m.i. net zo ver komen maar kost wat meer moeite.