Nou wil ik er eigenlijk geen duizend euro tegen aan gooien maar wel het niveau van een versterker in die prijsklasse. Dus maar eens gaan kijken naar 2de hands. Ik kwam een zaak tegen die de volgende amps heeft:
Denon PMA-500V
- Continu vermogen: 2x130W (4 Ohm), 2x80W (8 Ohm)
- Harmonische vervorming (THD): 0,003%
- Signaal/ruis verhouding: 105dB
Denon PMA-680R
- Continu vermogen: 2x85W (6 Ohm), 2x65W (8 Ohm)
- Harmonische vervorming (THD): 0,001%
- Signaal/ruis verhouding: 107dB
Denon PMA-720
- Muziek vermogen: 2x135W (4 Ohm), 2x85W (8 Ohm)
- Harmonische vervorming (THD): 0,007%
Denon PMA-770
- Continu vermogen: 2x140W (4 Ohm), 2x100W (8 Ohm)
- Frequentiebereik: 5-100000Hz
- Harmonische vervorming (THD): 0,002%
- Signaal/ruis verhouding: 110dB
Denon PMA-860
- Muziek vermogen: 2x135W (4 Ohm)
- Continu vermogen: 2x80W (8 Ohm)
- Harmonische vervorming (THD): 0,007%
- Signaal/ruis verhouding: 110dB
Denon PMA-980R
- Muziek vermogen: 2x150W (4 Ohm)
- Continu vermogen: 2x90W (8 Ohm)
- Harmonische vervorming (THD): 0,007%
- Signaal/ruis verhouding: 110dB
Allemaal redelijk betaalbaar (tussen de 220 en 350 euro). Voor dat bedrag koop je nieuw een Denon PMA-510AE. De vraag is dus waar ga ik meer plezier aan beleven, een goede 2dehands (een van de bovenstaande modellen) of een low-end Denon maar dan nieuw.
En heeft een van jullie een tip/advies dan wel ervaring met de genoemde modellen? Zit er een absolute aanrader tussen bijvoorbeeld?
