Heftige LM3886 versterker: bijna klaar
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
Heftige LM3886 versterker: bijna klaar
300watt continu, µC beveiliging. Inschakel vertraging, DC, AC. Alles on-board.
Laatst gewijzigd door Soundexcel op ma 22 dec 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Soundexcel
- Soundexcel
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Het is wel het overwegen waard hoor, met uC kun je een hoop en als je de spullen hebt kun je zelfs bijna alles 
Maar ik weet dat je een tijd bezig was het geheel analoog te doen (daar zweerde je bijna bij).
Ik was gewoon benieuwd waarom je de omschakeling hebt gedaan
Ben iig reuze benieuwd hoe het nu gaat werken tov van je vorige lm3886. Ik hou je topic in de gaten !
Maar ik weet dat je een tijd bezig was het geheel analoog te doen (daar zweerde je bijna bij).
Ik was gewoon benieuwd waarom je de omschakeling hebt gedaan
Ben iig reuze benieuwd hoe het nu gaat werken tov van je vorige lm3886. Ik hou je topic in de gaten !
Laatst gewijzigd door b_force op za 11 okt 2008, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Soundexcel
De IC wordt natuurlijk met de PCB mee geleverd.
Dit lijkt me logisch.
Ik ben nooit tegen digitaal geweest. (wel in een signaal weg...).
Ik kan het echter niet programmeren.
Hier heb ik gelukkig een goede compagnon voor gevonden (fluppie).
Met een IC gestuurde beveiliging ben ik veel flexibeler en kan ik een netter systeem neerzetten.
Dit lijkt me logisch.
Ik ben nooit tegen digitaal geweest. (wel in een signaal weg...).
Ik kan het echter niet programmeren.
Hier heb ik gelukkig een goede compagnon voor gevonden (fluppie).
Met een IC gestuurde beveiliging ben ik veel flexibeler en kan ik een netter systeem neerzetten.
- Soundexcel
- Soundexcel
Ik gebruik zelf twee beugeltjes om de printen mee vast te zetten.
Een U-profiel met op de zijkant een gleuf waar de PCB in valt.
Op de oude printen zat veel minder gewicht. Hier was ondersteuning niet nodig. Bij deze printen waarschijnlijk wel. Deze week ga ik het systeem inbouwen en kijken wat er gebeurd.
Een U-profiel met op de zijkant een gleuf waar de PCB in valt.
Op de oude printen zat veel minder gewicht. Hier was ondersteuning niet nodig. Bij deze printen waarschijnlijk wel. Deze week ga ik het systeem inbouwen en kijken wat er gebeurd.
- Soundexcel
- Soundexcel
- Soundexcel
- Soundexcel
De printen worden zeker beschikaar. Echter pas als ik zeker weet dat hij zonder te veel problemen door iedereen is te bouwen.
Ik hoop binnenkort de amp op de meetbank van mijn werk te leggen. De resultaten zal ik uiteraard posten.
Ik ga de versterker eerst testen op mijn ESL panelen. Deze hebben een extreem pittige impedantie.
Het idee achter de versterker is niet het vermogen, maar controle Hij mag geen problemen hebben met vreemde impedanties. Een enkele IC kan niet genoeg.
Met puur een serie op parallel schakeling kom je al snel op klein impedantie gebied uit. Daardoor is de keus op vier IC's per kant gevallen.
De versterker is zeer simpel te schakel. De versterkings factor kan je bijvoorbeeld ook 1:10 maken i.p.v. 1:20.
Ik hoop binnenkort de amp op de meetbank van mijn werk te leggen. De resultaten zal ik uiteraard posten.
Ik ga de versterker eerst testen op mijn ESL panelen. Deze hebben een extreem pittige impedantie.
Het idee achter de versterker is niet het vermogen, maar controle Hij mag geen problemen hebben met vreemde impedanties. Een enkele IC kan niet genoeg.
Met puur een serie op parallel schakeling kom je al snel op klein impedantie gebied uit. Daardoor is de keus op vier IC's per kant gevallen.
De versterker is zeer simpel te schakel. De versterkings factor kan je bijvoorbeeld ook 1:10 maken i.p.v. 1:20.
Probleem is wel dat mijn suggestie het inverse is van het origineel.
Op zich zou je het stuk rondom Q9 origineel kunnen laten. ( maar let wel enorm op met de waardes dan )
Je moet dan ook zien dat Ur67 bij geleiden van Q2 zo groot mogelijk is, om maar niet te zeggen tot op 0V bijna.
/edit
Het is wel zo dat de lm3886 mute wanneer er geen stroom uit de mute pin word getrokken, dus neem toch de NPN maar voor Q9.
/edit
mvg Rudy
Op zich zou je het stuk rondom Q9 origineel kunnen laten. ( maar let wel enorm op met de waardes dan )
Je moet dan ook zien dat Ur67 bij geleiden van Q2 zo groot mogelijk is, om maar niet te zeggen tot op 0V bijna.
/edit
Het is wel zo dat de lm3886 mute wanneer er geen stroom uit de mute pin word getrokken, dus neem toch de NPN maar voor Q9.
/edit
mvg Rudy
- Soundexcel
Hallo Rudy. Bedankt voor je oplossing. Dit gaat inderdaad werken.
Mijn oplossing was een stuk ingewikkelder (De collector van Q2 aan V+ met nog een weerstand op de base van Q9 zo uit mijn hoofd).
Dat het circuit anders om werkt is geen enkel probleem. Dat is een kwestie van de uC om programeren.
Ik ga het vanavond even goed testen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Mijn oplossing was een stuk ingewikkelder (De collector van Q2 aan V+ met nog een weerstand op de base van Q9 zo uit mijn hoofd).
Dat het circuit anders om werkt is geen enkel probleem. Dat is een kwestie van de uC om programeren.
Ik ga het vanavond even goed testen en kijken wat de mogelijkheden zijn.