Low Budget Klasse A JLH power amp.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

richard schreef:
Pjotr schreef:
Koelpasta kan ook, maar is zo'n geklieder. Epoxylijm heeft voldoende overdracht over zo'n lengte.
Epoxylijm is wel definitief, met koelpasta is de boel nog eens los te halen als je t.z.t. iets anders wil bouwen.
Epoxylijm lijkt mij niet zo'n verstandig idee in verband met eventueel onderhoud naderhand.
Geklieder met koelpasta, welnee... gewoon een wattenstaafje met wasbenzine erlang en brandschoon is is het koelblok.
Of eerst effe rondom afplakken met schilderstape.

Vandaag het achterwandje eropgezet:
IMG_0102.JPG
IMG_0105.JPG
IMG_0106.JPG
IMG_0111.JPG
IMG_0112.JPG

(Alle tijd... nog 29 dagen... :wink: )
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:

(Alle tijd... nog 29 dagen... :wink: )
Mijn vrouw keek zojuist over mijn schouder mee. Ze vond he wel een leuk kerststalletje worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door b_force »

Lekker bezig :P
Doe je dat allemaal zonder kolomboormachine?


Weet je inmiddels de maat van de handvaten al ? O:)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Mijn vrouw keek zojuist over mijn schouder mee. Ze vond he wel een leuk kerststalletje worden :mrgreen:
Kerststalletje? wacht maar tot ze de verlichting ziet!! :lol:

b_force schreef:
Lekker bezig :P
Doe je dat allemaal zonder kolomboormachine?
Yep, gewoon met een akkuschroefmachine, heb er wel aan zitten denken om een kolomboor te kopen, maar ik heb hier haast geen ruimte om hem op te stellen.
De prijs is het niet, zie ze wel eens voor een euro of 60 a 70 bij de bouwmarkten.

Wel heb ik een boorstandaard van Proxxon, die zie je van de week als ik de PCB's ga boren....

b_force schreef:

Weet je inmiddels de maat van de handvaten al ? O:)
Ja, zie hier: klik.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door b_force »

Mooie aan een kolomboor dat je hem niet enkel kunt gebruiken voor boren, maar tappen gaat dan ook veel mooier (dan een centerpuntje gebruiken). Moet je wel met zijn tweeën zijn :wink: .
Zo zijn er nog wel heel wat dingen te bedenken.

Ik begin niet meer aan zelf boren. Gaat naar mijn mening niet mooi recht. Loop liever even de werkplaats in bij ons. Helaas hebben zij (nouja hij is nogmaar in zijn eentje ivm lompe bezuinigingen :( ) het de laatste tijd heel erg druk en ik ook.
Heb nog een boorstandaard staan, eens kijken of dat een beetje wil lukken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

En de achterwand er weer af, om gaatjes te boren / vijlen ten behoeve van de connectoren.
Zoals jullie zien plaats ik ook twee (kleine) ventilatoren. (50 mm.)
Ik had wel groter kunnen nemen maar dan had ik moeten gaan zagen en vijlen in de aluminum hoek profielen die het frame vormen.
Ook neem dan de stijfheid van de kast enigzins af.
Deze ventilatoren worden op hun beurt gestuurd door een sjieke thermometer met digitale LED-display uitlezing. (waarover later meer...)
IMG_0147.JPG
IMG_0146.JPG
IMG_0160.JPG
IMG_0161.JPG
(recht zo die gaat...nog 27 dagen...)
Rien Kleinjan
Berichten: 124
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Rien Kleinjan »

Mooi project hoor ! Ik hoop dit versterkertje ook nog eens te bouwen, ongeacht wat anderen er van zeggen. Volgens mij zijn die koelprofielen wel behoorlijk overkill, maar mooi is het wel. Ga zo door :!:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door cve »

Leuk om te zien dat je het op vrijwel dezelfde manier en met dezelfde simpele spullen doet als ik. Zelfs het geklieder op de tape. :lol: Met een goede boormachine en boormachine is er een prima resultaat te behalen. Het duurt wat langer en je moet wat geduld hebben.
Wordt een mooi ding. Ik ben benieuwd hoe je hem vindt klinken straks onder de kerstboom.

Co
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door mischa72 »

Denk je de fans nodig te hebben?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

Rien Kleinjan schreef:
...Volgens mij zijn die koelprofielen wel behoorlijk overkill...
Je kent dat spreekwoord van een gegeven paard toch wel?.... :mrgreen: :mrgreen:



mischa72 schreef:
Denk je de fans nodig te hebben?
Dat weet ik niet precies, ik boor ook wat gaatjes in de bodem en bovenplaat maar ik weet niet of dat genoeg is.
De fans hoeven natuurlijk natuurlijk niet ingeschakeld te worden, dat is temperatuurs afhankelijk. ze zijn ook behoorlijk stil.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door TubeHead »

ray5150 schreef:
Yep, gewoon met een akkuschroefmachine,
Netjes hoor ! :shock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
mischa72 schreef:
Denk je de fans nodig te hebben?
Dat weet ik niet precies, ik boor ook wat gaatjes in de bodem en bovenplaat maar ik weet niet of dat genoeg is.
De fans hoeven natuurlijk natuurlijk niet ingeschakeld te worden, dat is temperatuurs afhankelijk. ze zijn ook behoorlijk stil.
Het is op zich geen slecht idee. In principe wordt het binnen in de kast vrijwel net zo warm als de koelprofielen. Op zich zouden voldoende koelsleuven in de onder en bovenkant genoeg moeten zijn.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door mischa72 »

Pjotr schreef:
ray5150 schreef:
mischa72 schreef:
Denk je de fans nodig te hebben?
Dat weet ik niet precies, ik boor ook wat gaatjes in de bodem en bovenplaat maar ik weet niet of dat genoeg is.
De fans hoeven natuurlijk natuurlijk niet ingeschakeld te worden, dat is temperatuurs afhankelijk. ze zijn ook behoorlijk stil.
Het is op zich geen slecht idee. In principe wordt het binnen in de kast vrijwel net zo warm als de koelprofielen. Op zich zouden voldoende koelsleuven in de onder en bovenkant genoeg moeten zijn.
In dat geval is het wellicht goed om de koelsleuven af te dekken met een schuim om stof tegen te houden en de fans de lucht uit de kast te laten zuigen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

mischa72 schreef:
...af te dekken met een schuim...
Schuim?
schuimparty_003.jpg
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mischa, er word hier wekelijks gestofzuigd hoor, lijkt me niet echt nodig om die gaten af te dekken met wat dan ook.
1 keer per jaar de compressor erover is ook een heel goede remedie tegen stof...

Beetje boodschappen gedaan vandaag, de bouten en moeren voorraad ging een beetje opraken.
IMG_0165.JPG
De hele kast uit elkaar gehaald, alle schilderstape verwijderd en gezellig 60 gaten geboord in de bodemplaat.
IMG_0162.JPG
IMG_0163.JPG
IMG_0164.JPG
En het hele zaakje weer in elkaar gezet en uitgericht.
IMG_0166.JPG
IMG_0167.JPG
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door audioot »

knap werk iig
is zeer interessant om volgen
ben benieuwd naar het resultaat
felizzzzz
mvg
audioot
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

Vandaag had ik weer vreselijke zin om nog veel meer gaten te boren..... :-& :-& :-& :wink: :mrgreen:
Het bovendeksel.
Het bovendeksel.
Ach, het zijn er maar 60.... :-"
Het blauw is de afdekfolie om de anodisatielaag tegen krassen te beschermen.

en er moet ook een hoofdschakelaar in.
IMG_0169.JPG
De LED's zijn voor de DC beveiliging, deze liggen er als voorbeeld. uiteindelijk wil ik 3 mm met een 1 mm punt erin zetten.
Rechts komt het gat voor het raampje van de LED display's.
IMG_0170.JPG
IMG_0172.JPG
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Miniwatt »

Altijd leuk om je 'fotoromans' te volgen, Ray 8) En nou zie ik daar op je werkbank ook een mooi hulpstuk liggen om cirkels te tekenen, dat gaat mij ook nog van pas komen.. ;)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

Hij zegt "fotoromans"... dat doet wel heel erg denken aan de Bouqetreeks... :shock: :shock: 8-[
Dat cirkrlmalletje heb ik nog over van de middelbare school, is wel handig voor grotere gaten zoals buisvoeten en dus ook deze ronde schakelaar,
die is 16 mm en ik kan maximaal 12 boren, vervolgens nog 4 mm uitvijlen tot het randje en de schakelaar past perfekt. O:)

O, ja de voetjesn van Kees (audiomanics) zijn binnen... :wink:
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Miniwatt »

ray5150 schreef:
Hij zegt "fotoromans"... dat doet wel heel erg denken aan de Bouqetreeks... :shock: :shock: 8-[
Dat was ook de bedoeling :mrgreen:
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pcdg »

ray5150 schreef:
die is 16 mm en ik kan maximaal 12 boren, vervolgens nog 4 mm uitvijlen tot het randje en de schakelaar past perfekt. O:)
Jongens koop toch gewoon een ouderwetse figuurzaagbeugel en wat zaagblaadjes voor metaal. Dat kost bij elkaar vijf euro en je zaagt elke diameter cirkel, vierkant, trapezium of wat dan ook met gemak uit. Met een beetje oefening baar je grote kunst! :D

Paul
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

pcdegoede schreef:
Jongens koop toch gewoon een ouderwetse figuurzaagbeugel en wat zaagblaadjes voor metaal. Dat kost bij elkaar vijf euro en je zaagt elke diameter cirkel, vierkant, trapezium of wat dan ook met gemak uit. Met een beetje oefening baar je grote kunst! :D

Paul
Ja, ja, vaak genoeg gedaan voor kleine rechthoekige gaatjes, dat gaat nog wel. Maar voor grote gaten is een serie gaten boren en de vijl er overheen toch een stuk sneller :D Die kl#te zaagjes raken erg snel verstopt en gaan vreten. Bovendien beschadigt het alu zaagsel de plaat dan aan de onderkant.

Tip:

Als je alu boort dan een scherpe (nieuwe) boor gebruiken en smeren met spiritus: Dan krijg je geen bramen. Boren die je al eens voor staal gebruikt hebt zijn eigenlijk waardeloos voor alu geworden. Er zijn speciale aluminium boren maar die zijn lastig te krijgen: Alleen bij een goede gereedsschapsgroothandel.

Lange rechte stukken zagen gaat prima op een normale circelzaagmaichine met een niet al te grof Widia zaagblad als je dat langzaam en voorzichtig doet. Eventueel smeren dan met kaarsvet.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door SSassen »

Ach, ik gebruik gewoon zo'n apparaat, dan is willekeurig welk gat, sleuf of uitsparing een koud kunstje :D

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
Ach, ik gebruik gewoon zo'n apparaat, dan is willekeurig welk gat, sleuf of uitsparing een koud kunstje :D

http://www.buitelaar.nl/uimages/3399_HB ... achine.JPG

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Duh, niet eens een numerieke besturing? Valt me een beetje van je tegen Sander :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door SSassen »

Dat was een beetje buiten budget voor hobbydoeleinden :(

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

Ik bedoelde meer: Zelf geklust :mrgreen:

Maar het is een net machientje, 'tis dat ik zoiets niet kwijt kan :(
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 02 dec 2009, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie