Reckhorn subwoofer versterker

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Hoi,

In december komt de nieuwe Reck A 403 eraan. De laatste twee A402's zijn afgeprijsd naar 198,99 euro.
http://www.capsandcoils.com/shop/subwoo ... p-611.html

De nieuwe A403 blijft de oude prijs houden.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door SpikyTim »

En wat zijn de upgrades/aanpassingen aan de nieuwe versie?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Dat moet ik even opzoeken in de nieuwe Hobby Hifi. Niets wereldschokkends in ieder geval. Filters breder inzetbaar meende ik zo. De HH ligt sinds gister thuis. Daar haal ik al deze wijsheid vandaan....

De nieuwe Reckhorn A 1000 subwoofer versterker met een uitgangsvermogen van 1000 Watt aan 2 Ohm wordt in de volgende HH nr.2/2010 (21 januari uit) gestest. Die hoop ik eind volgende week binnen te hebben. Net als de vernieuwde B2 (was B1).

De oude B1 gaat dus ook in de uitverkoop: van 59.90 naar 49.90 euro.
http://www.capsandcoils.com/shop/reckho ... p-488.html

Groet Roland
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Henkjan »

1000W@2ohm.... leuk... wat moet dat gaan kosten?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Verbeteringen aan de A403:
1. SAT OUT curve is more flat
2. HIGH CUT 40-300 (starts to decrease 35 Hz)
2. SAT OUT 50-300 (starts to decrease 45 Hz)

De A1000 gaat 209,- euro kosten er zit alleen een highcut op. Voor meer functies voeg je een S1 toe. Ik ben dr optisch niet zo stuk van. Mooie zwarte 1000 Watt doos + zon klein doosje los dr bij. Maar goed eenmaal ingesteld kan het uit zicht.

Heb ze net besteld. Zal hier posten als ze binnen zijn. En ik meer technische gegevens heb (of een foto van de A1000).

Groet Roland
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door bas focal m180 »

ff reckhorn aansluiten op 2 4ohm 18inch subs en paar weken later na ziekenfonds voor gehoor apparaat. :twisted:
voor +-210euro heb je een goede en leuke versterker met power die je nodig hebt om 20hz tot leven te brengen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Marp »

audioman2008 schreef:
ff reckhorn aansluiten op 2 4ohm 18inch subs en paar weken later na ziekenfonds voor gehoor apparaat. :twisted:
Wedden dat je met die combi nooit een gehoorapparaatje nodig zal hebben? Een microfoon erbij kopen is voldoende.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door SpikyTim »

Roland schreef:
Verbeteringen aan de A403:
1. SAT OUT curve is more flat
2. HIGH CUT 40-300 (starts to decrease 35 Hz)
2. SAT OUT 50-300 (starts to decrease 45 Hz)

De A1000 gaat 209,- euro kosten er zit alleen een highcut op. Voor meer functies voeg je een S1 toe. Ik ben dr optisch niet zo stuk van. Mooie zwarte 1000 Watt doos + zon klein doosje los dr bij. Maar goed eenmaal ingesteld kan het uit zicht.

Heb ze net besteld. Zal hier posten als ze binnen zijn. En ik meer technische gegevens heb (of een foto van de A1000).

Groet Roland
Dan vind ik het wel jammer dat de S1 geen high level in heeft. Ik ga binnekort een logitech subje recycleren aan daarvoor heb ik een high level in nodig.
Aangezien mijn versterker enkel een tape out heeft.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Hoi Tim,

High level in bedoel ik mee speakerkabel aansluiting. Bedoel jij rca / cinch? Morgen komen de nieuwe reckhorns binnen. Ik zal zo rap als kan foto's en meer info online zetten. Dit vond ik tot nu toe. Het is een klasse D versterker :) Ik heb nog geen plaatjes of info van Reckhorn zelve.

A1000 mono subwooferversterker
* 600 Watt mono aan 4 ohm,
* 1000 Watt mono aan 2 ohm
* Dempingsfactor 400 @ 4 ohm
* Subwoofer filter 35 ... 400 Hz, 24 dB/okt
* RCA ingangsgevoeligheid 0.35 V - 10 k ohm
* Afmetingen 304 x 100 x 240 mm
* Gewicht 4 kg

Groet Roland
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door bas focal m180 »

Klasse-d, dus je zou hem in je speaker kunnen inbouwen,klopt dat?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Op papier wel,

Maar ik heb ook wel eens een klasse D met geschakelde voeding in handen gehad die gloeiend werd...Een gewicht van 4 kg doet vermoeden dat de voeding ook geschakeld is. Ik wacht even af dus, voor ik hier ja op zeg. Ik zal er morgen 1 aan de stroom zetten en eens voelen hoe dat gaat.

Groet Roland
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door bas focal m180 »

Oke roland , ben benieuwd, als je mijn telefoontje van 2 weken nog herrinert met mij (bas) , ben ik er nog steeds niet uit met welke versterker voor het laag ik wil gaan gebruiken in mijn 3weg.Dus eventueel een kandidaat erbij.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Eerste foto:

Afbeelding
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door SpikyTim »

Hoi Roland,

Ik bedoel hetzelfde als jou hoor. Speakerkabel aansluiting. Maar nevermind mijn sub-plannen zijn voorlopig uitgesteld door een andere investering. Maar ooit ga ik dat subje toch recycleren hoor. :)
Roland schreef:
Hoi Tim,

High level in bedoel ik mee speakerkabel aansluiting. Bedoel jij rca / cinch? Morgen komen de nieuwe reckhorns binnen. Ik zal zo rap als kan foto's en meer info online zetten. Dit vond ik tot nu toe. Het is een klasse D versterker :) Ik heb nog geen plaatjes of info van Reckhorn zelve.

A1000 mono subwooferversterker
* 600 Watt mono aan 4 ohm,
* 1000 Watt mono aan 2 ohm
* Dempingsfactor 400 @ 4 ohm
* Subwoofer filter 35 ... 400 Hz, 24 dB/okt
* RCA ingangsgevoeligheid 0.35 V - 10 k ohm
* Afmetingen 304 x 100 x 240 mm
* Gewicht 4 kg

Groet Roland
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
Locatie: Zaandam

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Barry »

Al ervaringen Roland?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Paul »

Ik ben benieuwd of er al gebruikerservaringen zijn met de A1000, met name lange tijd op hoog volume en 2 ohm belast spelend...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Sorry nog geen ervaringen. Nog geen tijd voor gehad om hem serieus te testen. Aanstaande Hobby Hifi staat een test gepland voor deze A1000.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Paul »

ondertussen al iets beschikbaar?

Roland, weet je toevallig de versterkingsfactor van de versterker?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Roland »

Hoi,

Zo ik was even twee weken ziek.... Nu weer beter. In de nieuwe Hobby Hifi staat een test van de A1000. Hij haalt helaas de 2 ohm belasting niet vol. Wat ik van Klaus Reckhorn begreep, is dit een instellingsprobleem. Hij werkt er hard aan om de volgende batch wel 2 ohm stabiel te krijgen. Jammer dat de A1000 niet in 1 keer goed is.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Bericht door Paul »

thanks...

ik wacht geduldig af :D
Gesloten