afstraal gedrag tweeter
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
afstraal gedrag tweeter
ik ben een mooie tweeter tegen gekomen , http://www.fountek.net/products/neocd2.pdfde fountek cd2.0 . de speakers komen 2 tot 2,5 meter van mij af te staan. de tweeter heeft een mooi horizontaal afstraal gedraag, je hoofd naar links of rechts, geen probleem. maar wat nu als ik eens lekker onder uit zak is het afstraal gedrag niet zo mooi (vertikaal). na mijn weten hebben alleen bandtweeters of magnostaten door hun vorm daar meer last van , dan een dome tweeter, die straalt (theoretisch) zowel horizontaal als vertikaal bij verplaatsing van je hoofd even veel minder af. ik wil ook graag onder uit kunnen blijfen zakken , is voor mij is een doomtweeter meer van toepassing dan de fountek . graag raad en advies.
-
audioquest
- Contacteer:
Re: afstraal gedrag tweeter
misschien een stom antwoord maar is het niet mogenlijk om je speakers lager te plaatsen?
of de speakers iets te kantelen,dan hoef je ook geen compromie te sluiten
of de speakers iets te kantelen,dan hoef je ook geen compromie te sluiten
- bas focal m180
- Contacteer:
als ik met rechte rug met tweeter op oorhoogte zit is alles oke, maar wat nu als ik onder uit zak. heerlijk met drankje op , tweeters dan boven haar , mogelijkheid zou kunnen zijn gemiddelde van die 2 nemen.,maar met welk soort tweeter ben ik dan beter af ivm met verticaal afstraal gedrag , zover ik weet dome tweeter. denk dat ik morgen maar eens ga meten hoeveel graden afwijking het geeft van tweeter na mij.
-
audioquest
- Contacteer:
hoi
ik heb zelf ook een dome tweeter,maar als ik onderuithang heb ik toch niet hetzelfde resultaat als dat ik rechtopzit
vandaar mijn voorstel om ze te kantelen,ik snap heel erg goed waar je naartoe wilt omdat ik dit zelf ook graag zou willen
dus ik denk dat kantelen een erg goede oplossing zou zijn(wel omslachtig natuurlijk)
ik heb zelf ook een dome tweeter,maar als ik onderuithang heb ik toch niet hetzelfde resultaat als dat ik rechtopzit
vandaar mijn voorstel om ze te kantelen,ik snap heel erg goed waar je naartoe wilt omdat ik dit zelf ook graag zou willen
dus ik denk dat kantelen een erg goede oplossing zou zijn(wel omslachtig natuurlijk)
- bas focal m180
- Contacteer:
oke dat vermoeden had ik , maar, ga morgen toch ff meten hoeveel graden verschil het is , meten is weten, wat over blijft , moet ik een dome nemen ,of bv fountek tweeter. speakers moet ik nog bouwen.2x excel w22ex001 + 1 mid focal 7k +hypex as2.100 voor mid en hoog, nog een aan te schafen actief module voor laag. dus geheel word zwaar, wil liefer niet kantelen. tweeter moet ik nog aan schafen.kan de gok wagen met fountek die telefunken voor 125euro te koop heeft. of focal td120 invertend dome op marktplaats.
-
audioquest
- Contacteer:
hoi audioman2008
op zulke specifieke vragen heb ik geen antwoord helaas
maar inderdaad meten is weten
succes met je project
op zulke specifieke vragen heb ik geen antwoord helaas
succes met je project
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja, die lange ribbons bundelen enorm in het vertikale, heb ik al meerdere malen mogen ervaren. is een kortere ribbon niet een optie?
Die "korte"ribbons van fountek zijn een goed optie lijkt mij.
Ik heb zelf de magnetostata van dayton en het membraan is ca 12cm lang (net als die 2 serie van fountek) en bundeld behoorlijk, maar vanaf 2,5 a 3 meter afstand heb je een speling van ca 60cm zonder dat je echt verlies in het hoog hebt.
De 3 serie van fountek is een heel goed compromis, hiervan is het bandje maar 6cm lang. Ik heb ze al eens gehoord en de bundeling is vertikaal lang niet zo dramatisch als die met een 12cm bandje.
Ik heb zelf de magnetostata van dayton en het membraan is ca 12cm lang (net als die 2 serie van fountek) en bundeld behoorlijk, maar vanaf 2,5 a 3 meter afstand heb je een speling van ca 60cm zonder dat je echt verlies in het hoog hebt.
De 3 serie van fountek is een heel goed compromis, hiervan is het bandje maar 6cm lang. Ik heb ze al eens gehoord en de bundeling is vertikaal lang niet zo dramatisch als die met een 12cm bandje.
-
wouter
- Ook commercieel actief
125,-? per stuk of per 2?
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=5238
80,- of is dat een andere?
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=5238
80,- of is dat een andere?
- bas focal m180
- Contacteer:
ga even hierheen dan zie je ze http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=21&t=9856 je hebt ze ook bij http://www.lautsprechershop.de/ onder de naam audiaphon , duurder maar zelfde units onder anderen naam, maar op achterkant staat fountek, hobby hifi 6/2005 heb je ze in test gehad daarbij zag ik fountek maar werd verkocht onder audiaphon.