Zou heel goed kunnen... Maar Jan heeft een setje UCD's staan. En die staan genadeloos hun mannetje. Wat ikzelf wel een enorme verbetering vond was een buizen pre. Maar ook dat is niet helemaal eerlijk want de Thel pre die ik had was genadeloos klinisch van klank...
Is het dan niet handiger om een gestabiliseerde en regelbare voeding te maken, kost immer ook niet de wereld aan onderdelen? Scheelt je ook weer wat brom..
Hm, volgens mij heb ik dat al een paar keer hier neergetikt.
Alleen als ik het idee van Lampizateren goed begrijp is het dat SS iets niet goed doet. Dat moet dan weggepoetst worden met lampen. Dan ga je daar toch niet weer SS in zetten? Is het hele idee weg.
Peter,
Weet je, ik heb me altijd afgevraagd waar klankmatig het verschil zou zitten tussen een buizen-voeding en een ss-voeding. Ik heb het hier wel eens gevraagd maar nooit echt een antwoord op gekregen.
Als je de vraag terugbreng naar wat is beter, buizen of ss, dan is het antwoord weer simpel: Mits goed toegepast maakt het niet uit. Waarom dan dat geknoei met buisjes? Voor mij als na-bouwer simpelweg omdat het na-bouwbaar op het net staat.
Ach ja Jan, ik ben min of meer opgegroeid met buizen en heb er heel wat mee afgebouwd. Mijn pa had een kist vol buizen en allerhande bijbehorende troep, zoals tafo's enz. Alsmede een verzameling van die universele chassis: Stukken omgezet alu plaat met allerlei gaten voor de buisvoeten.
'Tis ook hardstikke leuk, mits je met je blote vingers van de HS afblijft
een buisvoeding heeft het voordeel dat je HS mooi langzaam opkomt en dat je je geen zorgen hoeft te maken om schakelpieken van de diodes maar dat laatste is ook mooi te omzeilen met bluscapjes hoor dus? aan u de keus
mvg
audioot
Alleen als ik het idee van Lampizateren goed begrijp is het dat SS iets niet goed doet. Dat moet dan weggepoetst worden met lampen. Dan ga je daar toch niet weer SS in zetten? Is het hele idee weg.
Ik begrijp dat toch anders. Lampizator verheerlijkt buizen niet, het gaat er hem meer om dat in de meeste cd-spelers veel te ingewikkelde uitgangstrappen zitten die alleen ontworpen zijn om de specs mooi te krijgen.
The simplistic conclusion is that silicon solid state technology does something really bad to the tiny fragile electrical signal representing the musical recording. This is true for amplifiers (transistor versus tube) and also microphone preamps, phono stages for turntables, line-preamps, and YES - CD players too