Ik ga de Visaton Atlas bouwen
Ik wilde al langer een speaker bouwen met een super laag, en de Atlas leek me ongeveer wel de top wat dat betreft.
Nu stond ook het ontwerp me wel aan en ik was al druk bezig met te kijken welke houtmaten ik nodig had...... totdat...... er op marktplaats een compleet gebouwde Atlas dsm kast op internet stond.
Nou goed toen had ik de kasten. Toen de speakers nog...
Nu stonden er 2 TIW400's te koop op ZBA van Markje. Meteen gekocht voor 200 per stuk.
Die zelfde avond nog zat ik te speuren op marktplaats. Zie ik ineens een paar speakers staan voor 50 euro. Ik kijken, blijken de speakers de dsm50ffl, dsm25ffl en de Wsp21s te bevatten. Blijkt het ook nog hier in tilburg te zijn. Hoppa, meteen gebeld en opgehaald. Ik kreeg van hem ook meteen 25 meter 4mm speakerdraad mee.
Maak ik thuis die kasten open. Alle speakers in goede staat. Visaton 3-weg scheidingsfilter erin met x-over op 1500 en 6000.
Een week later nog via marktplaats 2x de WS21BF van visaton aangeschaft via marktplaats voor 30 euro per stuk. Geen geld!!
Nu had ik dus voor 200+400+50+60=710 euro bijna alles om de Atlas te gaan bouwen. Bij BMM filter voor het laag besteld voor ongeveer 100 euro samen. Alles opgeteld samen was ik dus een kleine 850 euro kwijt.
Toen begon het afwerken. OMG 2 hele dagen met het handje geschuurd.
Nog credits naar mn pa die 1 dag meegeholpen heeft, anders duurde het 3 dagen. Daarna gegrond en naar de autospuiterij gebracht.
Het spuiten koste me 300 euro en in totaal kom je inclusief alles op zo'n 1200 euro.
En als je het mij vraagt is 1200 euro voor zon set speakers echt niet duur. Zeker als je kijkt wat je voor hetzelfde geld krijgt als je kant en klare speakers koopt.
Foto's:!!
Deze kleur was ie eerst, lelijk he
Samen met die nieuwe droger:
begonnen met tweetergat. Was eigenlijk te groot want hij was bedoeld voor de RHT 12 ribbon tweeter van Visaton:
Nog een keer, Gat gevuld met mdf en daarna een kleiner gat eruit gehaald:
Toen moest ook het middentoner gat nog groter:
Hondje heeft het zachte dekentje weer gevonden
Volledig geschuurd, plammuurd en gegrond. Klaar voor de spuiter:
Helemaal klaar. Helaas van het assembleren en het filter geen foto's
Is het geen schatje???