Om de diverse projecten te financieren (en om van de grote hoeveelheid aan audio apparatuur af te komen) heb ik besloten het e.e.a. te verkopen, een mogelijke kandidaat voor verkoop is de SA-7300.
Nu vraag ik me af of het zinnig is om er iets aan te doen voor verkoop, de prijzen die ervoor gevraagd worden lopen erg uiteen, wat ook niet echt vreemd is.
De versterker is kraakvrij als het om potmeters en schakelaars gaat, ook is hij uiterlijk in (zeer) goede staat (Paar kleine deukjes op de rand van het frontje, is ook niet gek voor een apparaat van ~30 jaar oud).
Misschien heeft iemand nog een tip om de vrouwelijke tulpjes te reinigen, ik heb geen flauw idee waar ze van gemaakt zijn of dat ze een laagje hebben (zink, zilver...), of zou ik ze beter kunnen vervangen?
Op AudioKarma heeft iemand de versterker grondig aangepakt, maar of het dat waard is?
Vintage Pioneer SA-7300 recappen?
Moderator: Beheerdersteam
-
audioquest
- Contacteer:
Re: Vintage Pioneer SA-7300 recappen?
hoi
ik zelf doe het altijd met een fijn waterproof schuurpapiertje,werkt prima
maar bv jif of iets met een doek zal ook wel gaan
ik zelf doe het altijd met een fijn waterproof schuurpapiertje,werkt prima
maar bv jif of iets met een doek zal ook wel gaan
Beetje contactspray op een schoteltje spuiten, wattenstaafje (oorpeutertje) ermee natmaken, chassisdeel rondom binnen en buiten insoppen, paar keer met een oude tulpstekker erin en eruit, klaar.
Bedankt voor de reacties.
@ audioquest: Daar heb ik ook aan gedacht, echter zijn ze zo sterk vervuild dat demonteren dan eigenlijk de beste oplossing is, en dat maakt vervangen misschien een betere optie.
@ ray: Ik heb een broertje (SA-6500 II geloof ik) ook op die manier gereinigd, maar dat was mogelijk geen succes...tenminste, af en toe viel het geluid uit en dat zat zeker in de aansluiting, maar dat kan ook aan de dropveter hebben gelegen, ik had er iig geen last van.
Het recappen en andere modificaties laat ik waarschijnlijk achterwege, ik ga proberen om de tulpjes schoon te maken zonder alles los te maken en 'm dan te koop aanbieden, mogelijk is er een liefhebber die 'm liever in originele staat heeft, ik bied de mogelijkheid tot recappen en evt. andere modificaties wel aan tegen een kleine vergoeding.
@ audioquest: Daar heb ik ook aan gedacht, echter zijn ze zo sterk vervuild dat demonteren dan eigenlijk de beste oplossing is, en dat maakt vervangen misschien een betere optie.
@ ray: Ik heb een broertje (SA-6500 II geloof ik) ook op die manier gereinigd, maar dat was mogelijk geen succes...tenminste, af en toe viel het geluid uit en dat zat zeker in de aansluiting, maar dat kan ook aan de dropveter hebben gelegen, ik had er iig geen last van.
Het recappen en andere modificaties laat ik waarschijnlijk achterwege, ik ga proberen om de tulpjes schoon te maken zonder alles los te maken en 'm dan te koop aanbieden, mogelijk is er een liefhebber die 'm liever in originele staat heeft, ik bied de mogelijkheid tot recappen en evt. andere modificaties wel aan tegen een kleine vergoeding.