Dissipatie vermogen Galaxay serie

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Dissipatie vermogen Galaxay serie

Bericht door b_force »

Ik vroeg me af of iemand toevallig weet (of een schatting heeft) wat het dissipatie vermogen is van de zijkanten van de Galaxy serie van hifi2000. Formaat dat ik nodig heb is 230x230 mm en 80mm hoog.

http://www.modu.it/galaxy.html

Zou daar bv een LM3886 op kunnen?

(de serie met de koelblokken is te groot dus dat is sowieso geen optie)
cve

Re: Dissipatie vermogen Galaxay serie

Bericht door cve »

Ze zijn daar zelf niet echt van overtuigd gezien dit citaat:

The sides in aluminium could be little heat sinks

Het is geen ideaal profiel om te koelen. Zelf heb ik er een UcD400 aan gehad en dat ging prima.

Co
rickvdvalk

Bericht door rickvdvalk »

Ik heb zonder probleem een stereo gainclone in de 124*170mm Galaxy draaien. Ik heb tussen de lm3886 en de zijkant wel een aluminium plaatje gedaan om de warmte iets beter over het paneel te spreiden. Hij wordt nu zelfs bij hogere volumes nooit echt warm. Is dus prima te doen en de kastjes zien er goed uit!
Treb

Bericht door Treb »

Een LM3886 lijkt mij geen enkel probleem. Uiteindelijk zal de hele kast dan de warmte afvoeren.

Ik heb één LM3886 op de bodem van dit kastje geschroefd: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=522970 Wordt een beetje warm, nooit erg heet.

Echt heet zal 't nooit worden, een LM3886 is geen klasse A. Bovendien is de LM3886 chip goed beschermd, want 't heeft een thermische beveiliging. Bestellen maar die behuizing! Ziet er mooi uit.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Kijk dat zijn handige berichten.

Dan ga ik nogmaals kijken welke ik kan nemen. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik er twee aan een kant zet.

Misschien past het allemaal NET in een 230x170mm kastje :)
rickvdvalk

Bericht door rickvdvalk »

Wat wil je erin kwijt? ik heb er twee 80va ringkernen, twee voedingen en twee hardwired gainclones inzitten dat kan net, maar een potmeter past er niet meer bij.
Treb

Bericht door Treb »

Een beetje ruimte vind ik wel prettig. Anders wordt 't zo'n gefriemel om in zo'n kastje iets gedaan te krijgen. Uiteindelijk is het wel leuk om veel vermogen uit een relatief klein kastje te halen...
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zit een 160VA amplimo trafo in.
Voor de rest printje voor voeding en de chips zelf (goedkoop via Ebay kunnen krijgen, dus waarom ? 8) )
Wordt ff passen en meten. Ik zit er aan te denken om de voeding 90 graden te draaien, dan heb ik ruimte zat :D
indoubt

Bericht door indoubt »

Moet makkelijk kunnen voor normaal gebruik. Als je urenlang vol uitstuurt met 4 ohm of lager zal ie wel warm worden.

Ik heb een stereo LM3875 in een kleiner kastje met geen ventilatie, slechts convectie van de kast. Ik heb deze wel eens urenlang "abused" op een feestje volume vrijwel continu op 3 kwart of hoger en luidsprekers van 8ohm (of iets lager) en er zit een 130Va 2 maal 25V trafo in

De kast werd wel warm maar kon je nog gewoon goed vasthouden, afmetingen 165mm * 105mm maal 55 mm (Zie foto)
Bijlagen
IMG_0104.JPG
Plaats reactie