Bedankt wouter!
Ik ga het allemaal bekijken!
Naar mijn mening gaat dit topic bestwel goed, naast het feit dat mijn budget niet haalbaar is met mijn eisen.
De oplossingen die aangekaart worden die soms wat buiten mijn eisen vallen zijn toch zeker welkom!
Het budget zal toch waarschijnlijk wel wat opgerekt worden omdat ik vind dat ik beter iets kan bouwen waar ik de komende paar jaar tevreden mee ben, dan dat ik over een half jaar toch en andere set ga bouwen voor hetzelfde doel. Dan kan ik beter over een half jaar de hele zooi actief aansturen en eindelijk de basgitaar FATsoenlijk beluisteren
De actieve aansturing is vanaf het begin(misschien niet duidelijk aangegeven) een idee geweest voor de toekomst, als uitbreiding.
En dat wordt het misschien alsnog.
Het is dan wel de oplossing voor mijn voornaamste eis, het grote frequentiebereik, maar tevens een groot probleem voor de meest vervelende eis: Het budget
De middenweg lijkt mij het bouwen van een drieweg met een zwaar belastbare woofer die met correctie tot 30hz komt, en die in een passief gefilterde situatie ook goed te gebruiken is.
Wat ik vaak zie is dat de mid en tweeter toch passisef gefilterd worden, ik denk dat dit bij mij ook zo zal moeten, zodat er dan maar 1 versterker voor het mid/hoog nodig is.
Op die manier verlies ik alleen op de (dure) onderdelen voor het affilteren van de woofer.
Ik wil een goede balans tussen die verfijning die je noemt en de belastbaarheid die tot nu toe de boventoon voert.. Het moet niet alleen maar hard gaan, er moet ook mee afgemixt kunnen worden.
Vandaar dat een drieweg bijna onvermijdelijk is geworden, of zie ik dat verkeerd?(volgens dynaudio wel.. die ziet er goed uit, lijkt een beetje op mijn afmetingen, wie vond die ookalweel raar?

)
Over verfijning gesproken.. heeft iemand ervaring met de Seas H1318? die ziet er fijn uit?
Stel nou is dat...
css Trio8 125 euro
Seas h1304 55 euro
Seas h1318 48 euro
Filter 70 euro?
totaal 298 euro
dat past al bijna in het budget.. en daar kan ik volgens mij wel even mee verder.
Weet alleen nog steeds niet hoe die dingen klinken, en daar kom ik dus eigenlijk niets verder mee..
Ik ga maar weer aan het tobben.
p.s.
@wouter, De linkjes die je post naar iets op lautsprechershop.de verwijzen beiden naar de index van de site..