@Ed: Ik kan eens proberen of ik ergens de HD595 met de HD600 kan vergelijken. De 555 en de 595 zijn duidelijk verschillend en daartussen is het prijsverschil minder groot dan tussen de 595 en de 600. Ik denk dus dat er toch nog een redelijk verschil tussen die 2 zal zijn. Maar zonder het zelf te horen valt daar dus weinig definitief over te zeggen natuurlijk.
@Paul: Grado blijkt wel bekend te zijn voor zijn gekleurde sound als ik de verschillende reviews mag geloven. Dat kan natuurlijk binnen je smaak vallen of net niet. Daarom concentreer ik me niet meer zo op de Grado's. Liever iets neutraler.
Iemand ervaring met volgende headphones?
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met volgende headphones?
Ach, koptelefoons is een beetje als fabrieksspeakers.
Er zijn er namelijk veel die dus helemaal niet zo kaarsrecht zijn (ook niet binnen ±1dB of ±3dB).
Dat volgt uit de metingen op diverse websites, maar ook als je zelfs gaat luisteren.
Lijkt me ook nogal logisch als ze allemaal zo gigantisch verschillend klinken.
Ik vind het zelf heel erg irritant, maar moet het er maar mee doen. Kwestie van een tijdje wennen

Het is ook heel irritant dat je nergens rustig alles kunt beluisteren. Zo half achter een flink schap met koptelefoons staan, is namelijk ook niet heel erg relaxt en handig. (met nog eens een dikke beat van een of andere subwoofer ver weg)
@ Rody
Ik vind het typisch dat je de K701 (min of meer gelijk aan de K601) niet lekker vind zitten. Ik voelde hem niet eens, ook niet na dik 10min luisteren. Echt een heerlijke koptelefoon.
Maar het hoofd is natuurlijk niet van iedereen hetzelfde, dus het kan best zijn dat iemand anders weer iets anders vind
Uiteindelijk kom je altijd weer tot de conclusies (richting de TS), zelf proberen en ervaren!
Er zijn er namelijk veel die dus helemaal niet zo kaarsrecht zijn (ook niet binnen ±1dB of ±3dB).
Dat volgt uit de metingen op diverse websites, maar ook als je zelfs gaat luisteren.
Lijkt me ook nogal logisch als ze allemaal zo gigantisch verschillend klinken.
Ik vind het zelf heel erg irritant, maar moet het er maar mee doen. Kwestie van een tijdje wennen
Het is ook heel irritant dat je nergens rustig alles kunt beluisteren. Zo half achter een flink schap met koptelefoons staan, is namelijk ook niet heel erg relaxt en handig. (met nog eens een dikke beat van een of andere subwoofer ver weg)
@ Rody
Ik vind het typisch dat je de K701 (min of meer gelijk aan de K601) niet lekker vind zitten. Ik voelde hem niet eens, ook niet na dik 10min luisteren. Echt een heerlijke koptelefoon.
Maar het hoofd is natuurlijk niet van iedereen hetzelfde, dus het kan best zijn dat iemand anders weer iets anders vind
Uiteindelijk kom je altijd weer tot de conclusies (richting de TS), zelf proberen en ervaren!
Re: Iemand ervaring met volgende headphones?
Wel, ik heb hier uit het topic geleerd dat ik eigenlijk niet mis kan kiezen met de HD595 of K601.
Ik ga de K601 ook nog eens proberen te beluisteren en dan maak ik wel een keuze.
Ik ga de K601 ook nog eens proberen te beluisteren en dan maak ik wel een keuze.
