fyi nieuwe Skaanings

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Duck Twacy

fyi nieuwe Skaanings

Bericht door Duck Twacy »

Ziet er serieus uit

<http://www.flexunits.com/iz.asp?id=4|n|139|6|326|nshow>

Alleen die link wil niet 123 :)
knippen en plakken dus maar
cve

Bericht door cve »

• Flexunits 10 C 77 25 10 KAP

Effective Cone Area 334 Cm2
    Nominal Impedance 8
    Ohm
    Resonance Frequence 25 Hz
    Equivalent Air Volume 110 Ltrs.
    Mecanical Q Factor 6
    Electrical Q Factor 0,25
    Total Q Factor 0,24
    Acceleration Factor 257
    Nominal Power Handling 200 W
    Efficiency 90 dB
    Frequency response 34 - 1.500 Hz
    DC resistance 5.4 Ohm
    Compliance 0,699 mm/Nm
    Mechanical res. 1,52 Ns/m
    VC inductance 0.9 mH
    Moving mass 54,5 g
    Force factor 14 N/A
    Linear excursion (x-max) 8.6 mm
    Max. excursion (P-P) 42 mm
Leuk ding inderdaad.

Co
Bijlagen
10D772510KAPsmall.jpg
mipo

Bericht door mipo »

F@cking duur.. is het eerste wat in mij opkomt
Duck Twacy

Bericht door Duck Twacy »

Laatst gewijzigd door Duck Twacy op do 17 sep 2009, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
cve

Bericht door cve »

Troels heeft er een mooi plan mee.
A lot of diy-projects have been through the workshop for crossovers the last couple of months and there's been little time for my own fun. Scanning the web I came across Wilson Audio's website again and couldn't help stopping at the intro pic showing the Alexandria speaker. A stunning sculpture resembling a heavy-bellied person bending over and - maybe thinking of what the future will bring? Next the new Sasha being a very clever design up-lift from the never-dying Watt/Puppy. I find the Sasha design so good I'll clone without blushing at all. It has a stealth quality I find appealing. Rather than 2 x 8" drivers, I'll use an Audio Technology 10C77 (sandwich cone) driver for bass in a TL design and have Per Skaaning help me designing a 6" mid-driver than can match the 10C without any series resistors. Winter 2010 project.

Co
Bijlagen
sasha.jpg
dre

Bericht door dre »

wat een geweldige speaker is dat toch! 8)
cve

Re: fyi nieuwe Skaanings

Bericht door cve »

Troels is inmiddels met dat ding aan het testen en meten geslagen.

http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm

Persoonlijk vind ik het heel interessant omdat hij de driver ook vergelijkt met de Seas W26FX002 en die staat hoog op mijn lijstje.

Co
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Gaan we nu naast boutique kabels, audiofiele CD-markers, onderzetters gemaakt van unobtanium ook al drivers maken die vooral aanspreken bij degenen die goed in de slappe was zitten, want zeg nou zelf, de prijsstelling wordt toch wel een beetje absurd, de prijs/prestatie is wel heel erg ver te zoeken. Het is nog steeds een elektrodynamische luidspreker, geen wonder der techniek met tal van moeilijk te fabriceren noviteiten die de prijs opdrijven.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
cve

Bericht door cve »

Daarom is het nog steeds best wel interessant. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe dat dure "ding" zich houdt tov. de 2 andere drivers. Naar de prijs kijk ik niet in dit stadium. En er zijn wel meer dure drivers te koop, blijkbaar is daar toch een markt voor.
Die onderzetters lijken me wel wat :lol: Zijn daar al testen van? Ik ben bang dat ik zelf bij blind testen van de onderzetters geen verschil zal horen :mrgreen:

Co
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ach ja, d'r is altijd wel een markt te vinden, die netkabels van 600-euro per stuk schijnen immers ook goed te verkopen.

Maar je hebt inderdaad gelijk, eerst maar eens zien hoe deze driver zich verhoudt tot andere drivers, desalniettemin is door de prijsstelling de prijs/prestatie verhouding natuurlijk bar slecht, hoe goed hij ook presteert. Dan is het meer een afweging of die extra winst je de vele extra euro's waard zijn. Ik zou voor dat geld toch eerder gaan kijken naar een 18 of 21" Precision Devices of iets dergelijks.

Die onderzetters verkopen ze op eBay, komen uit China, kosten geen drol maar dan heb je ook niks :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Het bouwproces volgen vind ik juist erg interessant!

Altijd maar goedkope units uit verweggistan met redelijke resultaten... Ik bedank de TS voor de tip.
Vanmorgen keek ik nog even naar de audio special en verbaasde mij (weer) over het ontwerp met de tangband + audiotechnology combi van Tony Gee. Qua prijsstelling twee uitersten, maar het verhaal erachter is zo goed en leerzaam...

Ook hier ben ik benieuwd naar het verhaal erachter. En daarbij zie ik liever een potente 10" in 60 liter dan kasten van 90+ liters met Etons etc.

En dat deze dynamiekreserves heeft mag duidelijk zijn:
Linear excursion (x-max) 8.6 mm
Max. excursion (P-P) 46 mm
Ik ben benieuwd naar het verhaal van deze 3-weg. Eigenlijk ben ik altijd geinteresseerd in welke keuzes een ontwerper maakt, tangband of thiel, visaton of audiotechnology.
Lijkt mij ook een beetje inherent aan deze hobby c.q. dit forum :)
cve

Bericht door cve »

Eigenlijk ben ik altijd geinteresseerd in welke keuzes een ontwerper maakt, tangband of thiel, visaton of audiotechnology.
Misschien kiest hij wel voor de Visaton KE25SC Wouter. 8)

Co
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Eindelijk eens iemand die wat met een Swans planar doet. (ik heb de ronde versie al jaren in de kast liggen...)
Plaats reactie