UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door MxTheo »

Wow, dat zijn wel hele mooie (massieve) frontplanelen geworden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Eventjes betreft de ruis.
Ik heb nu een proefopstelling staan met 2x een ucd 400.
Als ik hier een tuner op aansluit en deze staat net niet op de zender afgestemd, hoor je de schakelfrekwentie van de modules in de vorm van ruis/fluiten.
Met het verdraaien van het volume varieert ook de ruis/fluit frekwentie.
Het kan dus best zo zijn dat wanneer het signaalkabeltje geen goede (massa)verbinding heeft dit te horen is als ruis.
Trouwens als ik een scoop op de luidsprekeraansluiting aansluit zie ik ook HF-signaal van het schakelen.

Groet Theo
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Wowly »

reserveringen kunnen binnenkort worden gemaakt........voor leden van het ZBA geheel gratis!

(het reserveren dan hé hahahaha)

Waanzinnig mooi project hoor......

Jan
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Het kan dus best zo zijn dat wanneer het signaalkabeltje geen goede (massa)verbinding heeft dit te horen is als ruis.
In die richting zoek ik het ook al die tijd al maar tot op heden geen resultaat.
Terwijl de modules naar Hypex zijn heb ik de beide monoblokken compleet gestript en alle massaverbindingen gecheckt. De blauwe geanodiseerde laag aan de binnenkant heb ik verwijderd op die plaatsen waar er contact met de andere panelen is. De topologie heb ik ook maar gewijzigd om een andere draadloop te kunnen maken. Enige punt zou nog de zwarte Neutrik chassisdelen kunnen zijn.
Bij de andere versterkers met de UcD400HG's heb ik het fenomeen nog nooit gehoord. Daar kon ik op de scoop ook niets zien op de uitgangen. Maar nog belangrijker bij die versies hoorde ik echt helemaal niets aan ruis en brom, zelfs niet met het oor in de speakers. En zo hoort het :evil: en zo gaat het ook nu worden. :mrgreen:

Kan ik ondertussen de zijpanelen gaan spuiten met celluloselak van Clou. Soms zit het mee en soms zit het tegen.

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Ik vond dit op de site van Neutrik.

Do black chrome shells have grounding disadvantages?

The contact resistance of chromium plated (black chrome) shells is worse than the resistance of nickel-plated shells. That’s usually no problem for all audio transmissions. Regarding EMI at HF transmissions we recommend to use nickel plated cable connectors in combination with chassis connectors with EMI optimized ground contacts.

Het lijkt erop dat wie mooi wil zijn op de blaren moet zitten. :(

Co
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door amanda »

cve schreef:
Op 1 kanaal heb ik ook soms wat ruis, ik gebruik btw ook UcD400HXR module's.
Alle andere versterkers die ik met de UcD400HXR heb gemaakt hadden totaal geen last van ruis. En deze versterker moet eigenlijk de overtreffende trap worden van alle voorgaande. Hoogmoed komt voor de val zal ik maar zeggen :lol:
Ik blijf het gek vinden dat zodra niets aansluit op de molex de module niet ruist en zodra je de kabel erop zet is het bingo.
Ik verdenk eigenlijk bij mij de Behringer van de ruis


Ruist de module ook als je de Behringer eraf haalt?

Co
Het was de Behringer, denk los contact van de XLR aansluiting, zal van het weekend eens binnenin kijken.....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Co,

Je woont in de Wormer toch? Zal ik anders eens komen buurten en een blik werpen? Voordat je alles helemaal weer uit elkaar haalt?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Sander,

De modules zijn nu al zo'n 3 weken bij Hypex. Zodra ik ze terug heb, en het probleem dan nog niet opgelost is, dan maak ik graag gebruik van je aanbod. Maar dan pb ik je wel even.
Voorlopig hou ik het erop dat een van de modules echt niet goed was en dat de andere onvoldoende massa maakte door de zwarte Neutrik connector. Inmiddels heb ik alles toch al weer uit elkaar gehaald en de vlakken die massa moeten maken nogmaals schoon gemaakt. Elk spoortje anodisatie weggekrabt, Neutrik connectoren van de zwarte laag ontdaan waar nodig, bouten die de massa verzorgen een maatje groter gekozen en opnieuw verzonken. Als dat allemaal niet gaat werken straks dan heb ik wel wat bijstand van een echte expert nodig.

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Co,

Ik hoor 't wel, tevens m'n complimenten voor 't handwerk, ziet er netjes uit, ook nette PCB's. Wie/wat gebruik je voor die frontplaten als ik vragen mag?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Wie/wat gebruik je voor die frontplaten als ik vragen mag?
De frontplaten zijn bij een plaatselijke metaalbewerker gemaakt en daarna bij ATM in Heerhugowaard geanodiseerd. Het ontwerp en maatschetsen heb ik aangeleverd in pdf en is door hun omgezet in een cad programma. Niet echt goedkoop omdat 1 exemplaar veel insteltijd vergt. Ondertussen is audiomaniacs weer terug in Nederland en ik denk dat hij dit vast ook wel wil doen O:)

De preamp is zo goed als klaar. Alleen de zijpanelen nog even spuiten en polijsten. De stuurprint valt voor een gedeelte in het frontpaneel.
De poweramp is lekker simpel. Een vrijwel vlakke druktoets en een 3mm gaatje voor de blauwe led.

Co
Bijlagen
preampfront.jpg
preamp_intern.jpg
poweramp-knop.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

Ja lekker hoor !! Nu heeft het geen zin meer voor anderen om foto´s te posten van hun creaties. Hebben we al een poll voor de mooiste versterker van 2009?

Dit is gewoon kunst.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

Mischa heeft gelijk, dit is bijna niet leuk meer. hier kan ik niet tegen op bouwen. :(
Ik stop met mijn hobby, dump alles in een puinbak en ga postzegels verzamelen...... :-& :-& :lol:

Co, wanneer kunnen we jouw spullen in de winkel verwachten? Sander regelt wel de EMC keuringen..... :mrgreen: :mrgreen: (grapje, mijnheer Sassen...)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door sietse »

Misschien leuk voor de volgende Elektor Special?
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door gervenja »

ja daar valt je mond toch even van open.
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door MxTheo »

Dacht ik dat ik wat leuks had met die HIFI2000 kastjes :(
Maar dit is echt vakwerk !
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Barry2001 »

Ajaj wat faai, ook van hier de complimenten!
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door TubeHead »

ray5150 schreef:
Mischa heeft gelijk, dit is bijna niet leuk meer. hier kan ik niet tegen op bouwen. :(
Ik cancel vanaf nu ook mn projecten... :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

:oops:

Ik dacht echt jullie een plezier te doen............

Misschien is een permanente ban een oplossing :roll:

Met het tempo waarin ik bouw is een exemplaar in de winkel niet echt een optie. Wordt onbetaalbaar vrees ik.

Maar voor een ieder die serieus overweegt om postzegels te gaan sparen inplaats van te blijven zelfbouwen hier alvast een eerste exemplaar.

Als je goed kijkt dan zie je de aluminiumkleur door het blauwe venster heen. Vandaag daar een zwarte folie achter gemaakt zodat het er nog weer beter uitziet.

Co
Bijlagen
postzegel-Antoon.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

:cry: :cry:

Schrok ik toch echt even bij het openen van het forum..... Een ban :cry: :lol: :lol: Gelukkig maar heel even.

Co
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Marp »

Kreeg je dan een mededeling? :-k
banco.png
Meestal gebruik ik tijdens tests loze tekst die niemand ziet, maar ja... als dan net iemand me woorden in de mond legt en ergens om vraagt...

Prachtige postzegel trouwens, Co! ;) :lol: 8)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Ja, die kreeg ik te zien :lol:

De tekst was echter zo snel weg dat ik de gehele boodschap niet kon lezen maar wel de strekking van het bericht.
Het is trouwens allemaal de schuld van dit forum. Als je ziet wat hier allemaal gemaakt wordt door diversen mensen dat is echt prachtig gewoon. Tja en als je ook een paar keer in Breda bent geweest dan ben je voorgoed verpest. Ik pas me dus gewoon aan O:)

Co
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door MichaelB »

Koelere, dat is een mooi front"je"! =D>

ATM Heerhugowaard zeg je? Doen die ook kleine partij, 2-4 stuks of was dat een vriendendienst/kennis?
Ennuh, kosdahnou? :lol: (ik moet ook de buizen van de "proof of concepts" nog laten schuren/anodiseren)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Doen die ook kleine partij, 2-4 stuks of was dat een vriendendienst/kennis?
Ze doen ook enkele stuks. Anders kun je ook nog terecht bij KO-AR. Zit ook in Heerhugowaard. Daar kunnen ze ook andere bewerkingen voor je laten uitvoeren (besteden ze uit).

Mijn panelen waren geen vriendendienst. Althans zo begon het niet. Gaandeweg werden de mensen steeds enthousiaster en werden er steeds meer proefjes gemaakt om te zien wat het mooiste resultaat gaf. Ze zijn er in totaal heel wat dagen mee bezig geweest. Ik had geen haast want alleen het resultaat telt in de zelfbouw.

Wat het kostte? Dat vertel ik nog maar niet. Eerst de verkoopprijs voor in de winkel nog vaststellen. :-$ :lol: :lol: :lol: :lol:

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

cve schreef:
:cry: :cry:

Schrok ik toch echt even bij het openen van het forum..... Een ban :cry: :lol: :lol: Gelukkig maar heel even.

Co

:lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Ja, dat is er natuurlijk om vragen, Co.
cve schreef:
:oops:


Ik dacht echt jullie een plezier te doen............

Met het tempo waarin ik bouw is een exemplaar in de winkel niet echt een optie. Wordt onbetaalbaar vrees ik.
Kijk, dat is nou het kenmerk van de ware High-End fabrikant, torenhoge prijzen en maanden wachtijd. jij hebt de goeie spirit....

Effe serieus, ik zie hier af en toe projecten langskomen die qua afwerking de competitie met fabrieksspul makkelijk aankunnen.
Zelf ga ik daar ook wel een beetje in mee, steeds betere en duurdere materialen.
Ik overweeg nu om voor mijn volgende buizen-voor versterker met ingebouwde DAC een frontplaat bij Scheaffer te laten maken.
Dat ziet er ook zo vreselijk mooi uit, met die gegraveerde letters en cijfers.
Dan sta je in je presentatie gelijk een niveau hoger....

Keep on going. Co!
You're doing a great job!
=P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De modules zijn terug van Hypex maar de ruis is gebleven :evil:
Monoblok aan en niet aangesloten op preamp = ruis
Monoblok aan en aangesloten op uitgeschakelde preamp = geen ruis
Monoblok aan en aangesloten op ingeschakelde preamp = ruis
Monoblok aan en geen inputkabel = geen ruis
De ruis neemt niet toe met het volume en is heel zacht.
Ik ga maar alvast koffie zetten voor Sander.

Co
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

pffff, wat een ellende. Ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat nu het probleem is.

Wat gebeurt er trouwens als je de ingang kortsluit? Sorry, ik heb maar even niet gekeken of dit reeds gevraagd is.

Groeten,
Mischa
Plaats reactie