hypex DS 2.0
Moderator: Beheerdersteam
hypex DS 2.0
Hallo
ben nog net nieuw hiero maar allemaal erg interessant hier
mijn vraag?
heb een Hypex DS 2.0 versterker gekocht 4ohm 175 continu
hierbij heb ik een auto woofer van jbl 38cm op aangesloten, in redelijk grote kast
klinkt erg leuk alleen als ik hem echt hard aan zet, gaat de woofer knetteren lijkt mij dat dit door de voltage komt wat hoger is van de hypex als van een auto versterker, iemand hier raad mee,,
en zou iemand mij kunnen vertellen waar ik een andere soort 15 inch subwoofer kan bestellen en welke type dan geschikt is voor de hypex?
hoop wat te horen
gr mario
ben nog net nieuw hiero maar allemaal erg interessant hier
mijn vraag?
heb een Hypex DS 2.0 versterker gekocht 4ohm 175 continu
hierbij heb ik een auto woofer van jbl 38cm op aangesloten, in redelijk grote kast
klinkt erg leuk alleen als ik hem echt hard aan zet, gaat de woofer knetteren lijkt mij dat dit door de voltage komt wat hoger is van de hypex als van een auto versterker, iemand hier raad mee,,
en zou iemand mij kunnen vertellen waar ik een andere soort 15 inch subwoofer kan bestellen en welke type dan geschikt is voor de hypex?
hoop wat te horen
gr mario
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: hypex DS 2.0
Prima sub amp
wat is je budget? Die versterker trekt elke willekeurige woofer wel hoor, maar of elke woofer het vermogen trekt... heb wel eens een 4 inch unit de lucht in geblazen, maar ook wel een 12" horen 'zwoegen' met het vermogen - die amp gaat flink lang door als het moet.
en defineer 'knetteren' anders wat duidelijker
wat is je budget? Die versterker trekt elke willekeurige woofer wel hoor, maar of elke woofer het vermogen trekt... heb wel eens een 4 inch unit de lucht in geblazen, maar ook wel een 12" horen 'zwoegen' met het vermogen - die amp gaat flink lang door als het moet.
en defineer 'knetteren' anders wat duidelijker
Nou als ik hem tot redelijk hard aanzet heb ik wel een behoorlijk harde bas denk zoiets van 70-80 db ofzo,, en je voelt het al wat in je maag,, ga ik daarna harder {wat de versterker makkelijk aan kan} want die staat hierbij op halfe volume,, valt alle bas weg en begint de woofer gewoon te klapperen,, totaal geen bas meer,, net alsof die is opgeblazen ofzo,,
Maar zijn dit soort auto woofers wel geschikt voor in de huis kamer en zon soort van hypex versterker,,
De woofer zelf is een jbl 15inch 300watt continu,
De kast wat ik gemaakt heb is redelijk groot ongeveer 125liter,, maar zoiets hoort ook bij de specificaties van de woofer,,
Zitten trouwens geen baspoorten in,, gesloten systeem, nou mijn butget is 200a 300 voor een woofer
maar zal zowiezo wel een 15inch moeten zijn,, heb aardig wat tijd in de kast gestoken,,
kast is h b d 60 50 50,,
en is van 30mm dikke teakhout,,
groeten mario
Maar zijn dit soort auto woofers wel geschikt voor in de huis kamer en zon soort van hypex versterker,,
De woofer zelf is een jbl 15inch 300watt continu,
De kast wat ik gemaakt heb is redelijk groot ongeveer 125liter,, maar zoiets hoort ook bij de specificaties van de woofer,,
Zitten trouwens geen baspoorten in,, gesloten systeem, nou mijn butget is 200a 300 voor een woofer
maar zal zowiezo wel een 15inch moeten zijn,, heb aardig wat tijd in de kast gestoken,,
kast is h b d 60 50 50,,
en is van 30mm dikke teakhout,,
groeten mario
Welke trafo gebruik je van hoeveel VA en voltage?Het lijkt precies dat de amp het licht uit gaat.
Ik denk niet dat dit het probleem is, aangezien die Hypex DS2.0 een 'plate amp' is waarbij de voeding al door de fabrikant is ingebouwd. Ik zou het ook eerder zoeken in een verkeerde afstemming of iets soortgelijks. Je zegt dat de kast bij de parameters van de woofer past, maar hoe heb je dat bepaald?meanman64 schreef:Welke trafo gebruik je van hoeveel VA en voltage?Het lijkt precies dat de amp het licht uit gaat.
Btw, wat is hard in jouw geval?
Groetjes,
Martin
ja wat is hard,, als je er 2meter vanaf zit net een beetje kan voelen, maar er zit gewoon veel meer in want heb hem in het verleden ook in mn auto gehad,, dat was gewoon een enorme bas die je echt voelt en mega dreunt,
toen had ik een kast van ongeveer een 100 liter,en deze zal 125 zijn,
heb ergens een keer opgezocht welke aantal liters de woofer nodig heeft. en dat was ook ongeveer een litertje of 100 en dan in gesloten kist.
toen had ik een kast van ongeveer een 100 liter,en deze zal 125 zijn,
heb ergens een keer opgezocht welke aantal liters de woofer nodig heeft. en dat was ook ongeveer een litertje of 100 en dan in gesloten kist.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dat lijkt toch echt op dat er ergens een lek in de kast zit ofzo... als die woofer wel beweegt maar je 'm niet hoort dan ligt dat t meeste voor de handmario400 schreef:..... valt alle bas weg en begint de woofer gewoon te klapperen,, totaal geen bas meer,,
Als er wat foto's te zien zouden zijn, zou het mischien allemaal wat duidelijker zijn en kan men sneller een eventuele oorzaak aanwijzen.
dit is er een fotootje van,, had trouwens de woofer er eerst anders om in zitten, omdat ie nog geen goede afdichting had aan die kant,heb ik hem effe anders om geplaatst en nu zit ie gesloten op de kist dmv de rubber rand die aan de voorkant van de woofer zit,, maar hij doet het nog steeds
mijn idee is dat de woofer er gewoon niet geschikt voor is,, of misschien opgeblazen is wat ik me eigelijk niet voor kan stellen
mijn idee is dat de woofer er gewoon niet geschikt voor is,, of misschien opgeblazen is wat ik me eigelijk niet voor kan stellen
nee zit bij de kast in,, niet gesloten ofzo,
heb nu ook ng een andere kleiner kast geprobeerd, ik denk dat de woofer gewoon opgeblazen is,
heb nu ook ng een andere kleiner kast geprobeerd, ik denk dat de woofer gewoon opgeblazen is,
Waar heb je de rode en zwarte kabel aangesloten?Moet de + van de woofer niet aan de - van de versterker hangen zoals de woofer nu gemonteerd is?
normaal gesproken is dat zo als je 2 speakers in 1 kast hebt, dat je dan de fase moet verdraaien, bij het omdraaien van de woofer maakt het niet uit volgens mij, heb ik trouwens wel geprobeerd, klinkt dan nergens na,,
maar ik ga toch voor een andere subwoofer,
iemand suggesties, komt in een kast van ongeveer 125liter en dan gesloten.
hoor het graag!!!
maar ik ga toch voor een andere subwoofer,
iemand suggesties, komt in een kast van ongeveer 125liter en dan gesloten.
hoor het graag!!!
The Punisher?
(aanbevolen versterker vermogen slechts 1 kilowatt....)
Of een W-Bin, die voel je ook lekker in je maag.
(aanbevolen versterker vermogen slechts 1 kilowatt....)
Of een W-Bin, die voel je ook lekker in je maag.
Ik vroeg me dit af kan natuurlijk fout zittenmeanman64 schreef:Waar heb je de rode en zwarte kabel aangesloten?Moet de + van de woofer niet aan de - van de versterker hangen zoals de woofer nu gemonteerd is?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
maak dan maar eens een dicht kastje, zo'n versterker is zo lek als een mandjemario400 schreef:nee zit bij de kast in,, niet gesloten ofzo,
Deze woofer van JBL ken ik, deze kan zeker wat rake klappen uitdelen. In een gesloten kast moet hij toch zeker wel wat lucht kunnen verplaatsen, maar hou er wel rekening mee dat de maximale belasting van de unit terugloopt naarmate de frequentie omlaag gaat. De opgegeven specs zijn altijd bij een bepaalde frequentie. Daarnaast zou ik als eerst proberen de woofer weer normaal te plaatsen met tochtstrip als opvulling, de amp in een luchtdichte kast plaatsten. Kosten zijn minimaal, maar het is goedkoper dan een nieuwe unit.
mario400 schreef:had trouwens de woofer er eerst anders om in zitten, omdat ie nog geen goede afdichting had aan die kant,heb ik hem effe anders om geplaatst en nu zit ie gesloten op de kist dmv de rubber rand die aan de voorkant van de woofer zit
Hallo
nou heb eigelijk net alles geprobeerd
kast luchtledig afgesloten sub er weer normaal in met tochtstrip erom toe, en heb de plate amp in een appart gesloten kastje gemonteerd, dit werkte allemaal niet, heb nu zojuist een mtx woofer aangesloten die ook 300w rms heeft
en deze doet het zelfde,, kan uberhaupt wel een auto sub op een hypex 2.0
en waar zou ik eventueel een 15" sub krijgen die wel geschikt zou zijn voor deze amp
gr mario
nou heb eigelijk net alles geprobeerd
kast luchtledig afgesloten sub er weer normaal in met tochtstrip erom toe, en heb de plate amp in een appart gesloten kastje gemonteerd, dit werkte allemaal niet, heb nu zojuist een mtx woofer aangesloten die ook 300w rms heeft
en deze doet het zelfde,, kan uberhaupt wel een auto sub op een hypex 2.0
en waar zou ik eventueel een 15" sub krijgen die wel geschikt zou zijn voor deze amp
gr mario
Eventueel een autoradio winkel?:
klik
klik
klikkerdeklik
Of een PA speaker zaak:
nogmeerklik
ennogwatklik
klik
klik
klikkerdeklik
Of een PA speaker zaak:
nogmeerklik
ennogwatklik
Is niet gewoon de versterker kapot? (of een kabeltje)
Heb je nog een andere versterker waarmee je kan kijken of de woofer nog goed werkt?
Een autowoofer op deze versterker zou prima moeten kunnen.
Heb je nog een andere versterker waarmee je kan kijken of de woofer nog goed werkt?
Een autowoofer op deze versterker zou prima moeten kunnen.