Vishay tweak in luidsprekers Wie-o-Wie heeft ervaring.
Moderator: Beheerdersteam
Vishay tweak in luidsprekers Wie-o-Wie heeft ervaring.
Hallo forummers,
Ik ben voornemend om aankomende winter een project op te pakken m.b.t. het tweaken van mijn scheidingsfilters in de Canton RD-L luidsprekers.
Dit filter is al compleet geupgrade met betere onderdelen, maar wil nu (naar mijn idee) de puntjes op de I gaan zetten door over de condensatoren de Vishay-tweak uit te voeren.
Nu lees ik al wel veel over de tweak, ook ervaringen in apparatuur, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben zijn de forummers die deze tweak ook in hun luidsprekersysteem hebben gedaan en hun bevindingen hierover, ervaringen hierin en natuurlijk de tips waar ik op moet letten.
Dus medeforummers, laat u horen.
Ik zie met veel belangstelling jullie reactie tegemoet.
Groeten,
Marcel
Ik ben voornemend om aankomende winter een project op te pakken m.b.t. het tweaken van mijn scheidingsfilters in de Canton RD-L luidsprekers.
Dit filter is al compleet geupgrade met betere onderdelen, maar wil nu (naar mijn idee) de puntjes op de I gaan zetten door over de condensatoren de Vishay-tweak uit te voeren.
Nu lees ik al wel veel over de tweak, ook ervaringen in apparatuur, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben zijn de forummers die deze tweak ook in hun luidsprekersysteem hebben gedaan en hun bevindingen hierover, ervaringen hierin en natuurlijk de tips waar ik op moet letten.
Dus medeforummers, laat u horen.
Ik zie met veel belangstelling jullie reactie tegemoet.
Groeten,
Marcel
- SSassen
- Contacteer:
Re: Vishay tweak in luidsprekers Wie-o-Wie heeft ervaring.
Humble Homemade Hifi - capacitor test: http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Beste Sander,
Deze van Humble ken ik, maar ik ben meer benieuwd naar de ervaringen van forummers die deze tweak op hun eigen luidsprekers hebben uitgevoerd.
Ervaringen van diverse forummers geeft mijns inziens een beter beeld dan de opinie van één test.
Groeten,
Marcel
Deze van Humble ken ik, maar ik ben meer benieuwd naar de ervaringen van forummers die deze tweak op hun eigen luidsprekers hebben uitgevoerd.
Ervaringen van diverse forummers geeft mijns inziens een beter beeld dan de opinie van één test.
Groeten,
Marcel
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Met het kleine capje parallel?
Ik heb destijds mijn speakers er ook van voorzien. Later weer weggehaald.
Verschil heb ik absoluut niet kunnen waarnemen.
Verschillen in filter componenten zijn overigens sowieso al dubieus.
Ik heb destijds mijn speakers er ook van voorzien. Later weer weggehaald.
Verschil heb ik absoluut niet kunnen waarnemen.
Verschillen in filter componenten zijn overigens sowieso al dubieus.
Zie het als een effectje. Niet iedereen vindt het mooi. De ruimtelijkheid wordt er iets groter door. Het is voor mij in ieder geval geen absolute must om een vishay parallel te zetten aan caps in het hoog. Proberen kan weinig kwaad denk ik.
Om B-Force voor te zijn, ik heb er geen enkel probleem me als er op een DIY dag een speaker met en zonder 1837 blind getest wordt.
Groet Roland
Om B-Force voor te zijn, ik heb er geen enkel probleem me als er op een DIY dag een speaker met en zonder 1837 blind getest wordt.
Groet Roland
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik ook niet hoor.
Ik wilde vooral aangeven dat de meningen nogal verdeeld zijn over dergelijke tweaks.
Ik wilde vooral aangeven dat de meningen nogal verdeeld zijn over dergelijke tweaks.
ook ik heb weinig verschil waar kunnen nemen,maar ik heb het nu met russische pio condensatortjes geprobeerd en bij deze hoor ik veel meer verschil.......
eerst maar even een paar dagen laten zitten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
In de chorda's hebben we Mica's gebruikt... maar gewoon omdat ze eerder al gekocht waren toen die net nieuw waren bij Speaker en Co. Waren belachelijk duur met 50,- euro per stuk...
Eerst gebruikt in een TL met AL170 en KE25SC
http://www.intertechnik.de/index.html/J ... hwort=mica
http://www.intertechnik.de/index.html/J ... hwort=mica
de pio condensators blijven,ze zijn duidelijk een verbetering geworden.
ik het begin te aanwezig tegen hard aan,nee eigenlijk gewoon hard
maar nu is het allemaal heerlijk,net wat meer detail en ruimtelijkheid.
ik het begin te aanwezig tegen hard aan,nee eigenlijk gewoon hard
maar nu is het allemaal heerlijk,net wat meer detail en ruimtelijkheid.
Wellicht kan ik mijn vraag hier stellen zonder een nieuwe topic te openen:
Even een kort vraagje over de Vishay MKP 1837,
Als je deze bij de tweeter wilt gebruiken,
Is het noodzakelijk om deze over de Cap te solderen of kan het ook bij de tweeter zelf?
Even een kort vraagje over de Vishay MKP 1837,
Als je deze bij de tweeter wilt gebruiken,
Is het noodzakelijk om deze over de Cap te solderen of kan het ook bij de tweeter zelf?
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
het is niet verboden eigen topics te openen hoor
. Dat is beter dan een misplaatste vraag! Is hier niet zo.
Antwoord is simpel. Die caps MOETEN parallel aan de al bestaande caps aangesloten worden. Anders ga je de werking van het wisselfilter totaal verstoren.
Antwoord is simpel. Die caps MOETEN parallel aan de al bestaande caps aangesloten worden. Anders ga je de werking van het wisselfilter totaal verstoren.
Ah ok, eigenlijk wat ik al dacht.JvS schreef:het is niet verboden eigen topics te openen hoor. Dat is beter dan een misplaatste vraag! Is hier niet zo.
Ik heb sinds kort Klipsch RF-3 II speakers en ik dacht dat dat misschien wel eens een leuk effect kan geven op de tweeters met hoorn. Het filter van die dingen is vrij compact dus je zou op de achterkant van het printplaatje zo'n Vishay kunnen plaatsen dus?
Hi Onne,
Ik raak steeds mijn ww voor HT forum kwijt, vandaar dat ik even hier reageer. Inderdaad de Vishays parallel aan andere condensatoren solderen!
Groet Roland
Ik raak steeds mijn ww voor HT forum kwijt, vandaar dat ik even hier reageer. Inderdaad de Vishays parallel aan andere condensatoren solderen!
Groet Roland
dre schreef:ook ik heb weinig verschil waar kunnen nemen,maar ik heb het nu met russische pio condensatortjes geprobeerd en bij deze hoor ik veel meer verschil.......
welke heb je gebruikt dre ik heb een site gevonden waar deze te koop zijn weet alleen niet welke ik moet nemen
link http://www.tubeworks.nl/subpage6.html
mvg Bert
he bert anders kom je er toch een paar halen!
bij ae-europe heb ik ze gehaald!
bij ae-europe heb ik ze gehaald!