Yamaha Audiogram 3
Moderator: Beheerdersteam
Yamaha Audiogram 3
Zag deze bij Feedback in Rotterdam voor 99 EU. http://feedback.nl/?b=CAUDIOGRAM3&a=178
Is 16 bits 44.1 kHz of 48 kHz, ziet er niet verkeerd uit voor 99 EU
Btw hier staat het manual:
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi ... _om_a0.pdf
Is 16 bits 44.1 kHz of 48 kHz, ziet er niet verkeerd uit voor 99 EU
Btw hier staat het manual:
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi ... _om_a0.pdf
Jah
Is een USB geluidskaart.
Maar wel eentje met ingebouwde mic versterker + 48V Phantom voeding. Dat laatste is nogal eens lastig te vinden voor een redelijke prijs maar heb je wel nodig om akoestisch aan speakers te kunnen meten. Er is ook een versie met 2 mic versterkers: De Audiogram 6, die is wel weer duurder.
Maar wel eentje met ingebouwde mic versterker + 48V Phantom voeding. Dat laatste is nogal eens lastig te vinden voor een redelijke prijs maar heb je wel nodig om akoestisch aan speakers te kunnen meten. Er is ook een versie met 2 mic versterkers: De Audiogram 6, die is wel weer duurder.
Ik heb 3 weekjes terug ook op het punt gestaan om hem te kopen; de specs icm de prijs zien er erg aantrekkelijk uit.
Echter, ik had begrepen dat de drivers ervoor nogal brak zijn. Daar doen ze over een tijdje vast wel iets aan, maar ik durfde er niet op te rekenen. Vandaar dat ik toch maar een M-audio MobilePre van Marktplaats gehaald had voor 75eur; nog goedkoper ook dus
. En kan verder hetzelfde als bovengenoemde kaart.
Echter, ik had begrepen dat de drivers ervoor nogal brak zijn. Daar doen ze over een tijdje vast wel iets aan, maar ik durfde er niet op te rekenen. Vandaar dat ik toch maar een M-audio MobilePre van Marktplaats gehaald had voor 75eur; nog goedkoper ook dus
Die 0202 is inderdaad een mooi apparaat, had ik liever gehad. Maar nieuw een beetje te duur (als in : heb het even niet te besteden).
Die Tracker Pre kende ik niet, en das achteraf jammer want het ziet er wel goed uit. Heb uberhaupt nog nooit eerder full duplex 192kHz kaarten via USB gezien.
Maar ach, maakt ook niet uit ook dat ik hem niet heb gekocht. Waar heb je welbeschouwd immers metingen tot boven de 22kHz voor nodig
?
Die Tracker Pre kende ik niet, en das achteraf jammer want het ziet er wel goed uit. Heb uberhaupt nog nooit eerder full duplex 192kHz kaarten via USB gezien.
Maar ach, maakt ook niet uit ook dat ik hem niet heb gekocht. Waar heb je welbeschouwd immers metingen tot boven de 22kHz voor nodig
Idd voor speakermetingen zie ik ook het nut er niet van en is de Mobilepre een prima ding. Zelf heb ik nog een M-Audio Duo, ook een prima ding.MarcoSQ schreef:Maar ach, maakt ook niet uit ook dat ik hem niet heb gekocht. Waar heb je welbeschouwd immers metingen tot boven de 22kHz voor nodig?
Ik overweeg zelf wel die EMU Tracker Pre, mede omdat ik die ook als DAC voor voor mijn set wil gebruiken. En voor het knutselen aan versterkers en phono trapjes zoals ik doe, kan die 192 kHz wel handig zijn. Als dat ten minste wil werken met Arta.
Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken; ARTA ondersteunt het iig wel.
Kun je mij als relatieve versterker-leek uitleggen waarom je daarbij wel hogere sampling rates kunt gebruiken (puur nieuwsgierigheid...) Mischien voor harm. vervorming hogerop ofzo ?
Ben overigens wel bezig met een meetkastje-met-versterker, maar de versterker zelf (dantimax) moet helaas nog binnenkomen...Maar goed, het werkt al jaren met losse draadjes en de normale audioversterker, dus even geduld kan ik nog wel opbrengen ;
Kun je mij als relatieve versterker-leek uitleggen waarom je daarbij wel hogere sampling rates kunt gebruiken (puur nieuwsgierigheid...) Mischien voor harm. vervorming hogerop ofzo ?
Ben overigens wel bezig met een meetkastje-met-versterker, maar de versterker zelf (dantimax) moet helaas nog binnenkomen...Maar goed, het werkt al jaren met losse draadjes en de normale audioversterker, dus even geduld kan ik nog wel opbrengen ;
Volgens mij zit dat ergens niet ok in de WDM interface in Windhoos.. Iig wil mijn M-Audio Audiphile 192 PCI kaart het niet doen in Arta op 192 kHz. Loopt wel goed in Cool-Edit met ASIO drivers.MarcoSQ schreef:Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken; ARTA ondersteunt het iig wel.
Ja, je kunt dan wat hoger vervorming bekijken en voor het controleren van de RIAA curve van een phono pre wil je wel graag tot over 50 kHz kunnen zien.Kun je mij als relatieve versterker-leek uitleggen waarom je daarbij wel hogere sampling rates kunt gebruiken (puur nieuwsgierigheid...) Mischien voor harm. vervorming hogerop ofzo ?