ARTA MeasuringBox
Moderator: Beheerdersteam
ARTA MeasuringBox
Ga datarta boxje bouwen.
Vraag 1
er staat 4.1V 0,5W zenerdiodes. Conrad heeft alleen 3.9 en 4.3 volt. Welke moet ik erin doen?
Vraag 2
Er wordt gesproken over spdt en dpdt schakelaars. Dat is neem ik aan gewoon een enkel en een dubbele aan-aan?
Vraag 1
er staat 4.1V 0,5W zenerdiodes. Conrad heeft alleen 3.9 en 4.3 volt. Welke moet ik erin doen?
Vraag 2
Er wordt gesproken over spdt en dpdt schakelaars. Dat is neem ik aan gewoon een enkel en een dubbele aan-aan?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
3.9V of 4.3V maakt niet gek veel uit. Kies een leuke 
Ik heb zelf enkel een dpdt schakelaar, dat is er een met 6 polen
http://www.kpsec.freeuk.com/components/switch.htm
Ik heb zelf enkel een dpdt schakelaar, dat is er een met 6 polen
http://www.kpsec.freeuk.com/components/switch.htm
- bartsegers
Re: ARTA MeasuringBox
Iik leen dit topic even, omdat ik nu ook aan het solderen ben.
Leuk prigelwerkje overigens...
Er staat één verbinding waar ik niet helemaal van weet welke draad ik kan gebruiken.
Het is de dik getekende kabel in het handgetekende tekeningetje. Mogen dit ook twee losse kabeltjes zijn?
Welke kabel hebben jullie gebruikt hiervoor ?
Leuk prigelwerkje overigens...
Er staat één verbinding waar ik niet helemaal van weet welke draad ik kan gebruiken.
Het is de dik getekende kabel in het handgetekende tekeningetje. Mogen dit ook twee losse kabeltjes zijn?
Welke kabel hebben jullie gebruikt hiervoor ?
dit is een kabel die is afgeschermd. de buitenmantel word hier apart aangesloten.
jan
jan
- bartsegers
Ah Jan, dankjewel voor het antwoord.
Had het zelf al ondertussen uitgevogeld.
heb er een mooi neopreen mic kabeltje ingezet.
Mijn boxje is klaar, nu de rest....
Had het zelf al ondertussen uitgevogeld.
heb er een mooi neopreen mic kabeltje ingezet.
Mijn boxje is klaar, nu de rest....
Leuk dat je deze box gemaakt heb. Ik had ook nog wat vragen:
Heeft de 27Ohm weerstand ook een tolerantie van 1%?
Wat is een goede versterker om te gebruiken voor metingen? (Tamp kon niet als ik het goed begreep)
gr Kevin
Heeft de 27Ohm weerstand ook een tolerantie van 1%?
Wat is een goede versterker om te gebruiken voor metingen? (Tamp kon niet als ik het goed begreep)
gr Kevin
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
De 27ohm weerstand maakt niet uit, als je maar weet wat de waarde is (even opmeten met een multimeter oid).
Echter heb ik heel wat impedantie boxjes gemaakt voor wat leden hier en ze verschilden 0,1 ohm. (wat waren 5W mox uit mijn hoofd). Overigens heb je aan 5W meer dan genoeg, tenzij je echt heel erg dik je versterker open zet.
(door een andere test van mij met het impedantie boxje issie van mij behoorlijk zwart geworden
)
Of alle t-ampjes/tripaths niet kunnen zou ik niet zo direct weten. Een TA2024 kan niet omdat deze gebrugde is en dus niet met de nul aan aarde ligt maar "zweeft". Je moet dus een versterker vinden die met de nul daadwerkelijk aan aarde licht.
Wat voor type maakt vervolgens niet heel erg veel uit.
Echter heb ik heel wat impedantie boxjes gemaakt voor wat leden hier en ze verschilden 0,1 ohm. (wat waren 5W mox uit mijn hoofd). Overigens heb je aan 5W meer dan genoeg, tenzij je echt heel erg dik je versterker open zet.
(door een andere test van mij met het impedantie boxje issie van mij behoorlijk zwart geworden
Of alle t-ampjes/tripaths niet kunnen zou ik niet zo direct weten. Een TA2024 kan niet omdat deze gebrugde is en dus niet met de nul aan aarde ligt maar "zweeft". Je moet dus een versterker vinden die met de nul daadwerkelijk aan aarde licht.
Wat voor type maakt vervolgens niet heel erg veel uit.
- bartsegers
Gebruikt arta niet zelf een t-amp in hun Kompendium voorbeeld...
(blz 10)
(blz 10)
Geen idee, maar ik bedoelde ook DE t-amp. Nu eens kijken of ik wat onderdelen bij elkaar kan sprokkelen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Nogmaals, een t-amp (die je in verschillende smaken hebt), kan wel, mits de nul maar daadwerkelijk aan aarde licht. Dus dat het geen gebrugde versterker is.