Stands voor mini/ sat speakers?

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Roland
Contacteer:

Stands voor mini/ sat speakers?

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik ben op zoek naar betaalbare stands voor mini speakers. Maatje 12 cm breed en 18 cm hoog. De meeste stands zijn te groot of net te klungelig. Iemand een idee of een tip? Ongeveer 70 a 80 cm hoog, stevig maar niet lomp.

Groet Roland
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Stands voor mini/ sat speakers?

Bericht door b_force »

Aan de wand hangen niet een optie?
Daar zijn genoeg mooie (goedkope) beugeltjes voor.

Anders zelf wat bouwen natuurlijk 8)
KILLorBE

Bericht door KILLorBE »

Zelf bouwen, het is tenslotte ZBA he :wink:

Simpel idee:
Men neme (per stand) 2 of 3 inslagmoeren (3 is stabieler), 6 of 9 car ringen (Car ringen zijn dikker en groter dan gewone ringen), 2 of 3 stuks draadeind van 1m (dikte hangt af van het aantal, bij 2 zou ik zeker M10 nemen, bij 3 is M6 wel voldoende, mogelijk M4 nog wel), 2 of 3 moeren en klemringen, wat buisjes (aluminium/koper als je ze mooi glimmend op wilt poetsen en anders wat stalen leidingen), en 4 stukjes MDF (dikte afhankelijk van de gewenste looks en de stabiliteit).

Om bij de voet te beginnen:
Maak de voet in de gewenste vorm van 2 stukken MDF, boor 2 of 3 gaten waar het draadeind doorheen kan en frees om de gaten ruimte voor de car ringen, boor in de bovenkant van de 2 stukken MDF (1 stuk MDF is dus de bovenkant) gaten waar de buisjes in kunnen, lijm ze op elkaar met de ringen ertussen (de ringen zijn er om te voorkomen dat er op den duur speling op komt), de onderkant van de voet of het plateau moet dus iets dikker zijn om de moeren te kunnen verzinken, tenzij je er spikes/voetjes onder zet/schroeft.

De bovenkant is hetzelfde idee echter gebruik je daar de inslagmoeren (ook tussen 2 stukjes MDF)....maar mogelijk heb je daar geen car ringen voor nodig als de buisjes om het 'slurfje' van de inslagmoeren heen passen en je de inslagmoeren netjes gecentreerd hebt.

Met wat experimenteren en iets te grote gaten boren kun je ze tot op zekere hoogte iets naar voren of achteren laten hellen (Moeren gebruiken i.p.v. de buisjes om de juiste lengte te bepalen), het opmeten en afzagen (pijpsnijder) van de buisjes is een ander verhaal (Bij hellen zou je of de buisjes schuin moeten zagen of met boren en frezen rekening moeten houden, met boren is een speedboor wel een uitkomst, want met frezen zul je een wig moeten maken).

Misschien niet helemaal duidelijk, maar als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

**EDIT** Het idee is gebaseerd op de vele ontwerpen die commercieel verkrijgbaar zijn (Ook met 1 enkele buis, maar dat is zo instabiel als de pest, tenzij je met beton gaat werken).
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Ik had pas iets gemaakt met een pvc-buis en twee schrijfjes schijfjes MDF. Het zag er wel apart uit...
Laatst gewijzigd door Vuurkat op wo 21 okt 2009, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
KILLorBE

Bericht door KILLorBE »

Casper schreef:
Ik had pas iets gemaakt met een pvc-buis en twee schrijfjes MDF. Het zag er wel apart uit...
Dat kan ik me voorstellen :wink:
Dat ik daar niet op gekomen ben, erg simpel en goedkoop...mja...geen excuses :^o
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik zocht het eigenlijk in de kant en klaar hoek :oops: Iemand daar goede ervaringen met betaalbare stands? Van twee stuks M20 laat zich ook wel een fraaie stand maken. Flexy stand achtig idee.

Groet Roland
gervenja

Bericht door gervenja »

http://stores.shop.ebay.nl/soundborse_H ... ec0Q2em322

Hoi Roland,
ik zou hier eens kijken, kabels zijn ook goed.
John
Plaats reactie