Yamaha cd-speler

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Yamaha cd-speler

Bericht door Vuurkat »

Ik ben van plan een cd-speler van Yamaha te kopen (voor bij m'n Yamaha AX-396 versterker) en toen zag ik een CDC-645 op marktplaats. In de handleiding vond ik het volgende:

Frequency response: 2 - 20.000Hz +- 0,5dB
De-emphasis equalization: +- 0,5dB
Harmonic Distortion + noise: 0,003% (1kHz)
S/N ratio: 110dB
Dynamic range: 98dB

Nou had ik twee vragen:
1) Is dit een goede cd-speler (voor bij mijn versterker)?
2) Zal hij waarschijnlijk met zelfgebrande cd's overweg kunnen?
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door BertDB »

Lijkt me wel, de meeste spelers kunnen overweg met zelfgebrande cd's.
Alleen opletten dat je ze niet op een te hoge snelheid schrijft.

Wat maakt een speler goed ? Wat voor de één geniaal is, is voor de ander rommel ..
Zolang er binnenin ruimte is voor wat upgrades vind ik het prima :p
Wat ik wel vaker hier op het forum terugzie is dat de simpele oude cd spelers van marantz of philips het eigenlijk uitmuntend goed doen, mede door de aanpassingen die je er zelf kan aan doen ;).
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door KILLorBE »

xbake schreef:
Lijkt me wel, de meeste spelers kunnen overweg met zelfgebrande cd's.
Alleen opletten dat je ze niet op een te hoge snelheid schrijft.

Wat maakt een speler goed ? Wat voor de één geniaal is, is voor de ander rommel ..
Zolang er binnenin ruimte is voor wat upgrades vind ik het prima :p
Wat ik wel vaker hier op het forum terugzie is dat de simpele oude cd spelers van marantz of philips het eigenlijk uitmuntend goed doen, mede door de aanpassingen die je er zelf kan aan doen ;).
Helemaal mee eens, maar ik ben zelf geen fan van CD-changers (Meer 'troep' die kapot kan gaan :wink: ).
Maximale snelheid voor het branden van een audio CD is 24x (Dan voldoet hij in de meeste gevallen aan een bepaalde norm), CD-R's van goede kwaliteit zijn uiteraard aan te raden.
Ik heb zelf een (WIP*) Philips van ~18 jaar oud met een CDM-4 loopwerk (Helaas niet het aluminium CDM-4 Pro loopwerk), simpel maar (IMO) erg goed.

* Het is een CD speler die ik zonder behuizing via elektuur bij DIL heb gekocht, met een digitale uitgang (printje + onderdelen) en later heb ik er een pitch control bijgekocht. Door het vele verhuizen (kamers) en problemen met het vinden van de juiste draad om een spoeltje te wikkelen (uhh 100m kon ik wel vinden) heb ik 'm nooit afgemaakt, maar zonder modificaties klonk hij al erg goed.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Vuurkat »

Bedankt voor het reageren. :D

Een cd-changer leek me wel handig, dan hoef ik minder met doosjes enz. te klooien. Muziek is grotendeels mp3 op cd*, voor de rest 'echte' cd's.
De aanbieder heeft m'n bod geaccepteerd, nu maar hopen dat hij 'm ook wil verzenden.

*een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Miniwatt »

Of hij met zelfgebrande cd's overweg kan is één ding, of hij met mp3's overweg kan is héél wat anders :o

Ik heb effe die handleiding bekeken en ik geloof niet dat dat gaat werken..
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Vuurkat »

Een gewone 80min audio cd met mp3 als bronmateriaal bedoelde ik :wink: .

echt stond tussen aanhalingstekens omdat die cd's niet zelfgebrand zijn maar in een fabriek gemaakt
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door ray5150 »

Casper schreef:
een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
De kans dat een wisselaar-loopwerk met zijn asjes,tandwieltjes,en plastic lagertjes kapot gaat is vele malen groter dan dat een paar transistoren overlijden......
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Miniwatt »

ray5150 schreef:
Casper schreef:
een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
De kans dat een wisselaar-loopwerk met zijn asjes,tandwieltjes,en plastic lagertjes kapot gaat is vele malen groter dan dat een paar transistoren overlijden......
Of heeft Casper het over de accu van die mp3-speler? :-s
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Vuurkat »

Ik had het over de accu :wink:
Ik wil niet dat ik over een paar jaar een mp3-speler van >€100 moet weggooien omdat de accu niet meer goed is.

Een andere reden is dat ik twijfel over de geluidskwaliteit van een mp3-speler.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door ray5150 »

Ik heb nooit gezegd dat je een MP3 speler moest nemen, ik had het puur over de levensduur van een wisselaar loopwerk tov een solid state device, begrijp je?
De te verwachten levensduur van een accu is een ander punt van discussie, dat zou je kunnen opvangen door voor een model te kiezen dat werkt op penlite of potlood model accu's. die kun je zo omwisselen.
Over een paar jaar zijn de geheugens van die spelers zo groot dat je honderden CD's ongecomprimeerd kunt overzetten.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Vuurkat »

Ik begrijp het.
Een MP3-speler op batterijen was ik eerst van plan, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die aan mijn eisen voldoet.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Yamaha cd-speler

Bericht door Vuurkat »

De cd-speler is binnen en werkt goed (alleen kreeg ik geen handleiding). Dat wisselen van tussen cd's gaat sneller dan ik had gedacht, het duurt maar 5 seconden :D .
Plaats reactie