Yamaha cd-speler
Moderator: Beheerdersteam
Yamaha cd-speler
Ik ben van plan een cd-speler van Yamaha te kopen (voor bij m'n Yamaha AX-396 versterker) en toen zag ik een CDC-645 op marktplaats. In de handleiding vond ik het volgende:
Frequency response: 2 - 20.000Hz +- 0,5dB
De-emphasis equalization: +- 0,5dB
Harmonic Distortion + noise: 0,003% (1kHz)
S/N ratio: 110dB
Dynamic range: 98dB
Nou had ik twee vragen:
1) Is dit een goede cd-speler (voor bij mijn versterker)?
2) Zal hij waarschijnlijk met zelfgebrande cd's overweg kunnen?
Frequency response: 2 - 20.000Hz +- 0,5dB
De-emphasis equalization: +- 0,5dB
Harmonic Distortion + noise: 0,003% (1kHz)
S/N ratio: 110dB
Dynamic range: 98dB
Nou had ik twee vragen:
1) Is dit een goede cd-speler (voor bij mijn versterker)?
2) Zal hij waarschijnlijk met zelfgebrande cd's overweg kunnen?
Re: Yamaha cd-speler
Lijkt me wel, de meeste spelers kunnen overweg met zelfgebrande cd's.
Alleen opletten dat je ze niet op een te hoge snelheid schrijft.
Wat maakt een speler goed ? Wat voor de één geniaal is, is voor de ander rommel ..
Zolang er binnenin ruimte is voor wat upgrades vind ik het prima
Wat ik wel vaker hier op het forum terugzie is dat de simpele oude cd spelers van marantz of philips het eigenlijk uitmuntend goed doen, mede door de aanpassingen die je er zelf kan aan doen
.
Alleen opletten dat je ze niet op een te hoge snelheid schrijft.
Wat maakt een speler goed ? Wat voor de één geniaal is, is voor de ander rommel ..
Zolang er binnenin ruimte is voor wat upgrades vind ik het prima
Wat ik wel vaker hier op het forum terugzie is dat de simpele oude cd spelers van marantz of philips het eigenlijk uitmuntend goed doen, mede door de aanpassingen die je er zelf kan aan doen
Re: Yamaha cd-speler
Helemaal mee eens, maar ik ben zelf geen fan van CD-changers (Meer 'troep' die kapot kan gaanxbake schreef:Lijkt me wel, de meeste spelers kunnen overweg met zelfgebrande cd's.
Alleen opletten dat je ze niet op een te hoge snelheid schrijft.
Wat maakt een speler goed ? Wat voor de één geniaal is, is voor de ander rommel ..
Zolang er binnenin ruimte is voor wat upgrades vind ik het prima![]()
Wat ik wel vaker hier op het forum terugzie is dat de simpele oude cd spelers van marantz of philips het eigenlijk uitmuntend goed doen, mede door de aanpassingen die je er zelf kan aan doen.
Maximale snelheid voor het branden van een audio CD is 24x (Dan voldoet hij in de meeste gevallen aan een bepaalde norm), CD-R's van goede kwaliteit zijn uiteraard aan te raden.
Ik heb zelf een (WIP*) Philips van ~18 jaar oud met een CDM-4 loopwerk (Helaas niet het aluminium CDM-4 Pro loopwerk), simpel maar (IMO) erg goed.
* Het is een CD speler die ik zonder behuizing via elektuur bij DIL heb gekocht, met een digitale uitgang (printje + onderdelen) en later heb ik er een pitch control bijgekocht. Door het vele verhuizen (kamers) en problemen met het vinden van de juiste draad om een spoeltje te wikkelen (uhh 100m kon ik wel vinden) heb ik 'm nooit afgemaakt, maar zonder modificaties klonk hij al erg goed.
Re: Yamaha cd-speler
Bedankt voor het reageren.
Een cd-changer leek me wel handig, dan hoef ik minder met doosjes enz. te klooien. Muziek is grotendeels mp3 op cd*, voor de rest 'echte' cd's.
De aanbieder heeft m'n bod geaccepteerd, nu maar hopen dat hij 'm ook wil verzenden.
*een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
Een cd-changer leek me wel handig, dan hoef ik minder met doosjes enz. te klooien. Muziek is grotendeels mp3 op cd*, voor de rest 'echte' cd's.
De aanbieder heeft m'n bod geaccepteerd, nu maar hopen dat hij 'm ook wil verzenden.
*een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
Re: Yamaha cd-speler
Of hij met zelfgebrande cd's overweg kan is één ding, of hij met mp3's overweg kan is héél wat anders
Ik heb effe die handleiding bekeken en ik geloof niet dat dat gaat werken..
Ik heb effe die handleiding bekeken en ik geloof niet dat dat gaat werken..
Re: Yamaha cd-speler
Een gewone 80min audio cd met mp3 als bronmateriaal bedoelde ik
.
echt stond tussen aanhalingstekens omdat die cd's niet zelfgebrand zijn maar in een fabriek gemaakt
echt stond tussen aanhalingstekens omdat die cd's niet zelfgebrand zijn maar in een fabriek gemaakt
Re: Yamaha cd-speler
De kans dat een wisselaar-loopwerk met zijn asjes,tandwieltjes,en plastic lagertjes kapot gaat is vele malen groter dan dat een paar transistoren overlijden......Casper schreef:een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
Re: Yamaha cd-speler
Of heeft Casper het over de accu van die mp3-speler?ray5150 schreef:De kans dat een wisselaar-loopwerk met zijn asjes,tandwieltjes,en plastic lagertjes kapot gaat is vele malen groter dan dat een paar transistoren overlijden......Casper schreef:een cd-speler leek me handiger dan een mp3-speler waarvan de accu steeds leeg is en na een paar jaar kapot gaat.
Re: Yamaha cd-speler
Ik had het over de accu
Ik wil niet dat ik over een paar jaar een mp3-speler van >€100 moet weggooien omdat de accu niet meer goed is.
Een andere reden is dat ik twijfel over de geluidskwaliteit van een mp3-speler.
Ik wil niet dat ik over een paar jaar een mp3-speler van >€100 moet weggooien omdat de accu niet meer goed is.
Een andere reden is dat ik twijfel over de geluidskwaliteit van een mp3-speler.
Re: Yamaha cd-speler
Ik heb nooit gezegd dat je een MP3 speler moest nemen, ik had het puur over de levensduur van een wisselaar loopwerk tov een solid state device, begrijp je?
De te verwachten levensduur van een accu is een ander punt van discussie, dat zou je kunnen opvangen door voor een model te kiezen dat werkt op penlite of potlood model accu's. die kun je zo omwisselen.
Over een paar jaar zijn de geheugens van die spelers zo groot dat je honderden CD's ongecomprimeerd kunt overzetten.
De te verwachten levensduur van een accu is een ander punt van discussie, dat zou je kunnen opvangen door voor een model te kiezen dat werkt op penlite of potlood model accu's. die kun je zo omwisselen.
Over een paar jaar zijn de geheugens van die spelers zo groot dat je honderden CD's ongecomprimeerd kunt overzetten.
Re: Yamaha cd-speler
Ik begrijp het.
Een MP3-speler op batterijen was ik eerst van plan, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die aan mijn eisen voldoet.
Een MP3-speler op batterijen was ik eerst van plan, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die aan mijn eisen voldoet.
Re: Yamaha cd-speler
De cd-speler is binnen en werkt goed (alleen kreeg ik geen handleiding). Dat wisselen van tussen cd's gaat sneller dan ik had gedacht, het duurt maar 5 seconden
.


