Needles
Moderator: Beheerdersteam
-
ldm-tuning
Needles
Ik wil een setje Needles gaan bouwen maar ik raak de kluts een beetje kwijt.
Na wat zoeken op dit forum kom ik 3 verschillende drivers tegen.
Welke is het beste en waar kan ik dit het beste [goedkoopste] kopen?
Geld natuurlijk ook voor de filters.
Ik wil er eerst 2 maken in stereo opstelling.
Op een Gainclone zelfbouw versterker.
Kan dat of kom ik dan echt te kort?
Ik heb nu 2 TL staan maar die vind mijn vriendin te groot dus ik moet op zoek naar wat kleiners.
Het hoeft niet hard te zijn als het maar zuiver is.
Na wat zoeken op dit forum kom ik 3 verschillende drivers tegen.
Welke is het beste en waar kan ik dit het beste [goedkoopste] kopen?
Geld natuurlijk ook voor de filters.
Ik wil er eerst 2 maken in stereo opstelling.
Op een Gainclone zelfbouw versterker.
Kan dat of kom ik dan echt te kort?
Ik heb nu 2 TL staan maar die vind mijn vriendin te groot dus ik moet op zoek naar wat kleiners.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
het leuke van de Needle is dat vrij veel 8cm drivers het er goed in doen, van de goedkope Visaton FRS8 via de Tangband W3-871, de Omnes Audio BB3.01 tot de Vifa 9 BGS 119/8. De laatste is bij mij onder constructie, ik hoop deze komende dagen spelend te hebben. De BB3.01 Needle heb ik al een tijdje af, en die klinkt al erg goed. als je niet hard speelt en geen grote trommels levensecht wil weergeven kom je daar niets mee te kort.
Alle genoemde drivers en wat je verder nodig hebt kan je prima bij Speaker en co kopen, of als je niet in de buurt van een S&Co woont bij www.tangband.nl
Alle genoemde drivers en wat je verder nodig hebt kan je prima bij Speaker en co kopen, of als je niet in de buurt van een S&Co woont bij www.tangband.nl
-
ldm-tuning
Dus als ik het goed begrijp heb ik bij de visaton driver geen filter nodig?
Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk te geloven dat deze speakers zo goed zijn als dat iedereen beweerd.
Dus ik wil het gewoon zelf proberen. [ik weet het ik ben eigenwijs]
Maar dan wil ik het een beetje low-budget houden en voor de Visaton's gaan.
Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk te geloven dat deze speakers zo goed zijn als dat iedereen beweerd.
Voor dat geld zijn ze niet slecht.ldm-tuning schreef:Dus als ik het goed begrijp heb ik bij de visaton driver geen filter nodig?
Doen het goed oa in TL(dacht ik?), Back loaded horn en Front loaded horn.
Ik heb ze eens geprobeerd in een 2.5weg BR kastje... klonk naar mijn mening voor geen meter
Ik heb de visaton's en de tangband's beide gehad en wat ik er over kan zeggen is dat de eerstgenoemde wat opener en feller klinken en ook
wat hoger gaan..
de tangbandjes klinken op hun beurt een stuk smoother en lijken wat
meer volume nodig te hebben om "los" te komen.
Al met al vind ik de laatste op de langere duur muziekaler en ook plezieriger om langere tijd naar te luisteren. Persoonlijk zou ik ze de volgende keer
paren met een tweeter.
wat hoger gaan..
de tangbandjes klinken op hun beurt een stuk smoother en lijken wat
meer volume nodig te hebben om "los" te komen.
Al met al vind ik de laatste op de langere duur muziekaler en ook plezieriger om langere tijd naar te luisteren. Persoonlijk zou ik ze de volgende keer
paren met een tweeter.
Hoi Henkjan,
Erg netjes van je.
Wat mij betreft mag je rustig zeggen dat jij ze ook verkoopt. Omdat jij dat niet doet, doe ik dat dan maar even bij deze:
http://www.juoiga.nl/
Erg netjes van je.
Wat mij betreft mag je rustig zeggen dat jij ze ook verkoopt. Omdat jij dat niet doet, doe ik dat dan maar even bij deze:
http://www.juoiga.nl/
Deze driver is erg goed wat betreft de prijs/kwaliteit-verhouding. Natuurlijk is het geen High-End-Ding. Maar het kost je geen kl**t!ldm-tuning schreef:...Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk te geloven dat deze speakers zo goed zijn als dat iedereen beweerd...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
tja,dat is meer een keuze tussen het model (vloerstaander vs compact model) denk ik. De Picolino 2 zal het qua klank (in het laag m.n.) iets beter doen denk ik, omdat die echt voor die Vifa ontworpen is, en de Needle meer een alleseter is, maar voor eigenlijk alle drivers is er een TL die beter is imho, voor de BB3.01 is de CT222TL in het laag echt beter dan de Needle.in een ander topic, Theon schreef:..... hoe gelukt is de Needle met de Vifa's.
Heb hier een setje liggen en twijfel tussen Picolino en de Needle..
Re: Needles
Tja, weet je, je hebt het mexico griep firus en het Dokkumer TL firus..ldm-tuning schreef:Ik heb nu 2 TL staan maar die vind mijn vriendin te groot dus ik moet op zoek naar wat kleiners.
Maar hoe groot zijn je TL kasten en heb je wel es geprobeerd je vriendin te verschalken door die boxen een ander uiterlijk te geven?
Kleur aanpassen aan het interieur, bloemetje er op en zo....Is mij wel gelukt. En mijn huidige kasten zijn nog groter dan die waar ze toen over "struikelde"..
(Plaatje is ff via imagecheck. Ben het origineel kwijt.

edit by mod: dan sla je 'm toch op vanaf plaatjeshek...
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Poco, nieuwe GHP impulsgecompenseerde sub van Crafty
Mijn filter zag er alsvolgt uit:
Een spoel van 0,22 mH
Met daaraan parallel: 1 Ohm + 33uF
Dit werkt alsvolgt:
De spoel drukt met toenemende frequentie het hoog, tot een punt komt dat deze echt dal maakt.
De condensator laat vanuit het dal het hoog erin komen.
Het geheel overlapt elkaar net niet waardoor er een dip ontstaat die de piek in de weergavecurve compenseert.
De weerstand richt het geheel nog wat beter uit en zorgt ervoor dat het hoog ietsje zachter is.
Een spoel van 0,22 mH
Met daaraan parallel: 1 Ohm + 33uF
Dit werkt alsvolgt:
De spoel drukt met toenemende frequentie het hoog, tot een punt komt dat deze echt dal maakt.
De condensator laat vanuit het dal het hoog erin komen.
Het geheel overlapt elkaar net niet waardoor er een dip ontstaat die de piek in de weergavecurve compenseert.
De weerstand richt het geheel nog wat beter uit en zorgt ervoor dat het hoog ietsje zachter is.
Laatst gewijzigd door wouter op di 28 okt 2014, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re:
Ik heb de Visatons ergens naast de BB3.01 horen staan. Vond de BB3.01 beter klinken, vooral in het middengebied (waar ik dan verzot op ben). Leken ook wat lager te gaan.mipo schreef:Ik heb de visaton's en de tangband's beide gehad en wat ik er over kan zeggen is dat de eerstgenoemde wat opener en feller klinken en ook
wat hoger gaan..
De Vifa heb ik bij Ed gehoord en was daar toch zwaar van onder de indruk. Speelde net wat verfijnder dan de BB3.01.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Geen van deze speakers moet je gaan gebruiken voor HT, daar zijn ze niet geschikt voor. Welke muziek wil je er overigens op gaan luisteren?
Groeten,
Mischa