Beste Forumleden,
Sinds enige tijd en volkomen willekeurig heeft mijn CD-67mkII OSE het probleem dat als ik de lade wil openen deze, na het drukken op eject, maar een klein stukje open gaat en dan weer snel dicht. Alsof ie schrikt als ie mij ziet en gauw weer naar binnen gaat.
het enige wat ik dan kan doen is "vingervlug" die lade pakken en hem open trekken. Niet dat dit goed is, maar het is wel de enige mogelijkheid om de CD te verwisselen.
Nu komt dit euvel al enige tijd voor en de willekeur hierin is dat het ook gewoon enige dagen goed gaat en de lade gewoon open gaat.
Iemand bekend met dit probleem?? En zo ja, is hier een oplossing voor, anders dan een nieuwe kopen bedoel ik dan.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Marcel
Eigenwij CD-laatje Marantz CD-67mkII OSE
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- anonamemouse
Wellicht meerdere mogelijkheden (ik ken de speler natuurlijk niet van binnen):
- slippende snaar van motor naar aandrijfpoelie
- tandjes van tandwiel afgebroken
- ophoping van vettingheid/vuil ergens ergens in het uitschuifmechanisme
- niet goed werkend schakelaartje
- etc..
Mechanische problemen zijn vaak relatief eenvoudig te constateren als je bekijkt hoe het mechanisme werkt na open maken, echter altijd de stekker eruit halen en dan nog oppassen i.v.m eventuele condensatoren etc. Ik ken je kennis op het gebied van elektronica niet, maar als je geen ervaring hebt is het veiliger om zo'n apparaat niet zelf open te maken.
En mocht je overwegen een nieuwe te kopen, dan mag je het defecte exemplaar altijd naar mij opsturen
Groetjes,
Martin
- slippende snaar van motor naar aandrijfpoelie
- tandjes van tandwiel afgebroken
- ophoping van vettingheid/vuil ergens ergens in het uitschuifmechanisme
- niet goed werkend schakelaartje
- etc..
Mechanische problemen zijn vaak relatief eenvoudig te constateren als je bekijkt hoe het mechanisme werkt na open maken, echter altijd de stekker eruit halen en dan nog oppassen i.v.m eventuele condensatoren etc. Ik ken je kennis op het gebied van elektronica niet, maar als je geen ervaring hebt is het veiliger om zo'n apparaat niet zelf open te maken.
En mocht je overwegen een nieuwe te kopen, dan mag je het defecte exemplaar altijd naar mij opsturen
Groetjes,
Martin