b_force schreef:... Ik krijg het idee dat dit enkel is bij oudere topics.
Oude topics openen in hetzelfde scherm, nieuwe in extern scherm (op de links in het onderschrift na dan).
Tenzij een oud topic ge-edit wordt. Dan opent deze weer in een nieuwe scherm (zoals dat versterker topic)
Net nog in een ander topic van mij geprobeerd en inderdaad voordat ik ge-deit had in zelfde scherm, na edit nieuw venster.
Dat wou ik net zeggen, Marp had eerder al zo'n opmerking dat dat het geval was...
Nu ik toch net in de html zat rond te neuzen, heb ik ook nog een ideetje gekregen waardoor ze (aangezien het nu ook al mbv javascript wordt gedaan) maar op 1 plek wat hoeven toe te voegen waardoor het overal meteen gaat werken... Hmm, zal Marp wel even een pm'etje sturen...
Edit: pm gestuurd...
Henkjan schreef:als ik een icoon op m'n desktop open, dan verwacht ik een nieuw venster met die applicatie of document, niet dat m'n desktop wordt vervangen daardoor

Nou...
Hehe, dat is idd de context waar JvS het ook over had. Zoiezo is de desktop al een vreemd iets, hoeveel mensen ken jij die een muurpapier op hun bureaublad doen?

(of in normaal nederlands, "behang op je buro")
JvS schreef:Dat is het hele idee van surfen. Maar als ik in een mailtje dat ik via Gmail lees op een link klik, verwacht ik dat die in een nieuw tabblad/venster wordt geopend. Als je dan ook nog eens kijkt hoe het op alle andere grote fora werkt, dan is een link die je in een bericht aanklikt in een nieuw tab/window openen gewoon de standaard. Volgens mij zijn we dat op fora toch ook gewoon gewend? Links in berichten: Nieuw window. Links voor navigatie op het forum/op de site: Huidige window.
Mjah, ja en nee... Niet alleen context, maar waarschijnlijk ook persoonlijke voorkeur / algemene gewenning (?) speelt dan mee. Ik hou er absoluut niet van dat een website voor mij gaat beslissen of een link in een nieuw venster/tab wordt geopend ja of nee, dat regel ik zelf wel. Aan de andere kant snap ik heus wel dat de meeste mensen aan bepaalde dingen gewent zijn, en dat dan ook als "normaal" ervaren, netzoals de mensen die dat als niet normaal c.q. irritant ervaren daar weer zelf hun maatregelen op nemen.
Ach, zo staat het internet vol met vreemde dingen... Kwam laatst op een site die onderaan de pagina een link had naar hun "gebruikersvoorwaarden", waar netjes in stond opgeschreven dat ik afstand deed van allemaal rechten op het moment dat ik op die website kwam (!), en bla bla bla... Ook zooo 1990...
Goed, om dat maar gepast af te sluiten, wat voor de een helemaal supercoolmegaprettiggeweldigokee is, is voor de ander
helemaal niks...
