Gecalibreerde meetmic
Moderator: Beheerdersteam
Gecalibreerde meetmic
Beste mede-forummers,
ik ben op zoek naar een (relatief) goedkope gecalibreerde meetset. Waar ik 'm moet kopen maakt me niet uit, al komt ie uit de VS, maar de prijs is een vrij belangrijk criterium. Ik heb al wel prijzen gezien in de orde van 300+ euro, maar dat bevalt me niet zo; dat moet goedkoper kunnen. Wie heeft er tips?
ik ben op zoek naar een (relatief) goedkope gecalibreerde meetset. Waar ik 'm moet kopen maakt me niet uit, al komt ie uit de VS, maar de prijs is een vrij belangrijk criterium. Ik heb al wel prijzen gezien in de orde van 300+ euro, maar dat bevalt me niet zo; dat moet goedkoper kunnen. Wie heeft er tips?
Re: Gecalibreerde meetmic
Ik lees met je mee, ik wil ook wel een meetsetje voor niet al te veel geld !
ECM-40 calibrated, 48 volt supply, 113 euro
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... Path=21_23
EMM-8 calibrated, bias supply, 70 euro
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... ucts_id=32
Valt best mee dus.
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... Path=21_23
EMM-8 calibrated, bias supply, 70 euro
http://www.content.ibf-acoustic.com/cat ... ucts_id=32
Valt best mee dus.
Ben dit laatst tegen gekomen (weet zo snel niet meer via waar, kan zba zijn):
Messmikrofon für PC
Bart had ook iets voor weinig geloof ik, zal je even moeten zoeken...
Messmikrofon für PC
Bart had ook iets voor weinig geloof ik, zal je even moeten zoeken...
Die links van die mic's is voor enkel de mic, daar zit volgens mij geen Microfoonversterkertje bij ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
deze is niet gecalibreerdsjons schreef:Ben dit laatst tegen gekomen (weet zo snel niet meer via waar, kan zba zijn):
Messmikrofon für PC...
Ik meende al zoiets, maar goed, m'n duits is dan ook wat roestig...Henkjan schreef:deze is niet gecalibreerd
Is zoiets goed te doen? Of wegen de kosten daarvan niet op tegen het gecalibreerd kopen van een andere?
- bartsegers
Hmm, 100 euro extra voor een versterkertje erbij is wat veel... dan liever eens kijken of ik dat zelf kan bouwen denk ik. Maar bedankt voor de tips! 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
heb je dit topic al gelezen?sjons schreef:Ik meende al zoiets, maar goed, m'n duits is dan ook wat roestig...Henkjan schreef:deze is niet gecalibreerd![]()
Is zoiets goed te doen? Of wegen de kosten daarvan niet op tegen het gecalibreerd kopen van een andere?
Ook dit draadje is de moeite waard: viewtopic.php?f=25&t=8974
En verder loont het om de ander draadjes onde "Meten" ddor te nemen. Er is m.b.t. dit al veel gezegd.
En verder loont het om de ander draadjes onde "Meten" ddor te nemen. Er is m.b.t. dit al veel gezegd.
Nu wel...Henkjan schreef:heb je dit topic al gelezen?
Die kende ik idd, danku, weten we weer genoeg...Pjotr schreef:Ook dit draadje is de moeite waard: viewtopic.php?f=25&t=8974
Ronkel, jij al iets gevonden wat je leuk lijkt ?
Ik zat te denken over zon ATB-PC ding van Kirchner-Elektronik ( daar meet Asterduc ook mee ).
Daar zit alles gewoon bij. Kost wel iets, maar dan heb je meteen alles, en alles in 1 apparaat.
Ik zat te denken over zon ATB-PC ding van Kirchner-Elektronik ( daar meet Asterduc ook mee ).
Daar zit alles gewoon bij. Kost wel iets, maar dan heb je meteen alles, en alles in 1 apparaat.
Op zich ziet dat er wel goed uit. De mogelijkheid om impedantie te meten is ook wel handig. Ik vraag me alleen wel af of die microfoon ook echt zo'n vlakke karakteristiek heeft; de getoonde karakteristiek lijkt mij slechts een gemiddelde. Een afwijking van > 1 dB is wat mij betreft al teveel.fluppie schreef:Ronkel, jij al iets gevonden wat je leuk lijkt ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dan laat je m toch kalibreren als je twijfelt? voor de 3 tientjes hoef je t niet te laten
+ nog 2x verzendkosten, dus totaal toch wel een tientje of 5 a 6...Henkjan schreef:dan laat je m toch kalibreren als je twijfelt? voor de 3 tientjes hoef je t niet te laten
Impedantie meten doe ik trouwens met de hoofdtelefoonuitgang van het behringer mengpaneeltje en een weerstand van 100 Ohm meen ik, gaat prima. Rechtstreeks op de geluidskaart lukt misschien ook nog wel.