Forum Upgrade

Verouderde mededelingen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Het forum heeft een upgrade heeft gekregen, waarbij de cookie instellingen zijn veranderd.
  • Alvorens door te gaan:
  • Vernieuw S.V.P. geen "ontbrekende" attachments. Enkel de ca. 17.000 thumbnails zijn niet zichtbaar, omdat ze nog naar een andere map moeten worden verplaatst. Middels FTP is onbegonnen werk, dus dit gaat met een script uitgevoerd worden. Dat kan nog even duren. De oorspronkelijke attachments zijn wel gewoon te bekijken/downloaden door erop te klikken.
  • Voor een probleemloze werking verdient het aanbeveling om de oude cookies uit de browser verwijderen alvorens in te loggen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door Wowly »

Ziet er netjes uit mario, nachtje doorgetrokken?? :D

Jan
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

Mjah, al 2 nachtjes achter elkaar. Ik ga nog even proberen de thumbnails terug aan de attachments te plakken, maar best kans dat ze komende nacht pas weer allemaal zichtbaar zijn. Nieuwe attachments zouden trouwens wel gewoon zichtbaar moeten zijn:
f30_2007_0625_140552.JPG
En ook nog eens tussen de tekst. Een functie waar velen lang op hebben gewacht. O:)
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Forum Upgrade

Bericht door JvS »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa een active topics optie!!!!

(en vast veel meer :))

Super!
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Re: Forum Upgrade

Bericht door mipo »

Actieve onderwerpen.. heel handig! Wel een paar puntjes: lettergrootte van bijvoorbeeld de forumleden zijn wel erg klein, ook van
de "functie" Ga naar pagina 1,2,3 etc vind ik de letters/cijfers te klein.. en eventueel meer naar links van de pagina
( je bent met de bediening van je muis meestal aan de linkerkant van het scherm )

o ja.. het gevonden zoekwoord in de zoekfunctie is nu duidelijk highlighted in het geel !!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Ziet erg fraai uit. Goed werk Sheriff! :mrgreen:

Heb het idee dat het er strakker uit ziet. Eigenlijk heb ik nog een wens: Underline tekst automatisch waar een link onder zit:

Niet zo:

Mededeling m.b.t. upgrade: eerst lezen, dan inloggen.

Maar zo:

Mededeling m.b.t. upgrade: eerst lezen, dan inloggen.

Dat is min of meer een conventie voor hypertext en maakt het w.m.b. een stuk duidelijker. Het heeft nu wel een ander kleurtje maar het is vaak toch niet zo duidelijk.
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Forum Upgrade

Bericht door k.p. »

Nieuwe functies :D . De overzichtelijkheid is nog wel wat minder, maar dat kan ook wennen zijn. Zal er nog veel worden gesleuteld aan de opmaak of is deze vrij definitief?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum Upgrade

Bericht door ray5150 »

Zo, hee das effe schrikken op de zondag ochtend.
Ziet er wel strak uit, vooral het kunnnen plaatsen van foto's tussen de tekst vind ik goed.
Kan ik een wat meer samenhangerder verhaal schrijven....

(Waar zijn de smiley's links gerbleven?)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum Upgrade

Bericht door Marp »

k.p. schreef:
Zal er nog veel worden gesleuteld aan de opmaak of is deze vrij definitief?
De style is niet af. Er waren dringende redenen om de upgrade iets te vervroegen. Met name de kop is rommelig en gaat een meer logische indeling krijgen. Tevens dient de navigator opvallender binnen klikbereik te komen. Tot nu toe ging de aandacht voornamelijk uit naar een leesbaar en zo vertrouwd mogelijk berichtengedeelte.

In het berichtengedeelte vinden waarschijnlijk alleen wat kleinere verschuivingen plaats. Denk hierbij aan sommige buttons en aan de berichtdatum, welke nu nog rechts zit. Ook komt er een reageer-button bij ieder bericht die sneller bereikbaar is dan de quote-button. Verder wordt het in dat deel voornamelijk polijstwerk (lettertypen/-afmetingen, kaderbreedtes, enz.)

Alle op en aanmerkingen wegen mee.
ray5150 schreef:
(Waar zijn de smiley's links gerbleven?)
Welke links bedoel je?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Forum Upgrade

Bericht door sietse »

Heb er niet zoveel verstand van en zo, maar ik geloof dat het zo wel aardig werkt, al heb bepaald nog lang niet alles kunnen uitproberen.
Moet er wel ff aan wennen deze nieuwe look.. :D

Edit, hoe kom ik nu van het forum terug op de homepage..?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Forum Upgrade

Bericht door Vuurkat »

Op Forumoverzicht klikken (zit ergens linksboven).

Leuk dat de upgrade er is :D .
Ik moet wel ff wennen aan de nieuwe lay-out.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op zo 27 sep 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
JBHC
Berichten: 268
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 10:33
Locatie: Zaanstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door JBHC »

Haaahahahahaha dacht ik dat er wat mis was met de scherminstellingen van mijn laptop, is gewoon de site ge-upgraded :):):)

Ziet er mooi uit !
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Re: Forum Upgrade

Bericht door buisje »

Dit is een phpbb forum. Hebben jullie hier last van spam? een ander phpbb forum waar ik vaak op zit wel.

Mooie upgrade, vooral de tekst tussen foto's plaatsbaar is handig.
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Forum Upgrade

Bericht door k.p. »

Als ik een tip mag geven. Volgens mij wordt de leesbaarheid van het forum beter als de topic titel kader minder breed zal zijn. Ook mag dit tik veld wat minder breed en als een bericht geplaatst is mag dat ook minder breed. Moderne monitoren zijn vaak behoorlijk groot en breed. Voor leesbaarheid zijn er wat richtlijnen over letter/woord/regel spatiëring en aantal woorden per regel. Als een regel te lang is zal het oog vaak naar de verkeerde volgende regel springen. Je kan natuurlijk je scherm verkleinen, maar dat vind ik (mijn mening dus) een omslachtige manier om een probleem wat er is tegen te gaan.

gr Kevin
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Forum Upgrade

Bericht door JvS »

Yep daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het wel prettig dat een forum een eigen vaste breedte heeft en niet meeschaalt met de (breedbeeld) monitoren.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Dat wij dit nog mogen meemaken :P

zonder grappen en grollen, topt werk ! :D
Ik zie trouwens een aantal bots online??? (google en yahoo)

edit:
sommige links openen bij mij in hetzelfde scherm ipv een nieuw scherm (of bij sommigen tablad mochten ze dat gebruiken)
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door bertor »

Hoeveel schijfruimte is er voor attachements? Ik kreeg net de melding: 'Sorry, de bijlagequota is bereikt.'.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum Upgrade

Bericht door ray5150 »

Vraagje: hoe zet je de foto's tussen de tekst?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Forum Upgrade

Bericht door MichaelB »

Mooie update!

Ik heb echter nog wel een dingetje gevonden (wellicht wordt daar nog aan gewerkt).

Als ik de zoekfunctie gebruik en zoek naar "Jordan" (zonder "" uiteraard), dan wordt er niets gevonden. Hetzelfde geldt voor de zoekterm "jx92" of "CSS". Andere zoektermen werken wel.

Het vreemde is dat deze termen staan in een topic van mij: viewtopic.php?f=3&t=8682

Ik zie ook dat er een zwart stipje naast het topic staat (dat witte notitieblaadje, of hoe noem je dat?). Heeft dat er wellicht iets mee te maken?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Forum Upgrade

Bericht door Leeuwarden »

Hulde voor de update!

Vraag: kan het zijn dat de gelezen berichten uit de PB uit-box niet verwijderd worden?
Ik heb een PB-tje gestuurde en reactie gehad maar het PB-tje wat ik stuurde staat nog steeds in mijn uit-box als zijne niet gelezen.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik iets verkeerd doe. Niets is onmogelijk zullen we maar zeggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forum Upgrade

Bericht door Pjotr »

Hoi Marp,

In het verleden is er soms gelinkt naar ge-uploade plaatjes in een andere topic/post. Die links werken niet niet meer. Wordt dat nog bijgewerkt?

Anders is er ook geen man overboord. Zoveel komt het ook niet voor.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door Henkjan »

MichaelB schreef:
Als ik de zoekfunctie gebruik en zoek naar "Jordan" (zonder "" uiteraard), dan wordt er niets gevonden.
de zoekindex was nog niet overgezet, nu wel. zou dus moeten werken
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Is het nu ook mogelijk IN een topic te zoeken?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door Henkjan »

què :?:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Forum Upgrade

Bericht door b_force »

Die vraag kan ik nou niet heel anders schrijven eigenlijk.
Of het mogelijk is in een topic te zoeken (dus dat hij andere berichten wegfilterd enzo).
Zijn diverse forums die dat hebben (diyaudio, tweakers enzo).

Ik heb er ook last van dat hij links in hetzelfde scherm opent ipv een nieuw scherm. Hebben anderen dat ook?
(ik heb het niet bij andere forums)
Gesloten