Triska Sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Triska Sub

Bericht door sjons »

Ik had em al eens eerder genoemd, dus bij deze mijn eerste showcase hier.
Ik heb een tijdje geleden mijn zelfbouwvirus weer eens de overhand laten krijgen, en om er weer wat in te komen ben ik toen begonnen met een setje needles. En alhoewel die dingen verdomd goed klinken, mistte ik toch (voor mij) het belangrijkste, namenlijk het laag. Dus een subje erbij kan natuurlijk geen kwaad.

Alhoewel het zelf-ontwerpen van een sub mij niet tegenstaat, heb ik toch maar eerst gekozen voor een bestaand ontwerp, en met behulp van het weeweewee eens aan het zoeken geslagen. Uiteindelijk ben ik toen bij de Triska sub van Shawn Adams (via parts-express) uitgekomen, mede omdat ik die speaker en een lichte plate-amp nog had liggen, en na het omrekenen van inches naar millimeters, bijbestellen van de passive radiators, en een bezoekje aan de lokale houtboer, maar eens aan het bouwen geslagen.

De (weinige) foto's die ik tot nu toe heb staan hieronder. Ik zit nu nog in de afwerkfase, dus de rest volgt nog... :-)
Bijlagen
Waar zouden toch de schroefjes zitten ?!?
Waar zouden toch de schroefjes zitten ?!?
De kubus, geplakt en wel, klaar voor afwerking
De kubus, geplakt en wel, klaar voor afwerking
De reeds gezaagde stukjes mdf
De reeds gezaagde stukjes mdf
De sub (of pr)
De sub (of pr)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

leuk subje idd!
Jammer van de schroefjes, die had je voor het moie kunnen verzinken en met mdf plamuur kunnen afsmeren.
Dan waren ze zo goed als onzichtbaar geweest.

wat heb je eigenlijk voor finish? Foto is niet heel erg duidelijk daarover.
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door TH0M »

Lijkt wel of er lood opzit, en gesoldeerd op de schroef koppen?
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

Dat had ik ook gedaan, alleen 'zakt' plamuur na verloop van tijd nog wat in. Tis maar een kwart tot halve mm, maar dat zie je toch. Een drupje verf en wat schuurpapier doet wonderen. De uiteindelijke afwerking, waar ik nu mee bezig ben, is hoogglans zwart. Weet nog niet of ik er ook een poetsmachine overheen haal zoals jij hebt gedaan, maar dat zie ik tzt nog wel... Heb ook al hele mooie resultaten bereikt door met een goed kwastje heel rustig te verven, al is een stofvrije omgeving dan wel echt nodig. Gelukkig is dat ook vrij gemakkelijk te realiseren (denk grote kartonnen doos, stil hoekje van je hok, en een plantenspuit :) )
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

Eventjes wat foto'tjes erbij, hier eentje waar je de plamuur wat beter op kan zien. Mocht ik ooit weer zoiets doen dan zorg ik er wel voor dat er een soortemet dekseltje opzit, scheelt putjes... :-)
Bijlagen
S5031069.jpeg
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

En nog eentje, met flits. Kan je duidelijk zien dat 't er nog steeds behoorlijk korrelig uitziet, terwijl ie toch redelijk strak aanvoelt...
Bijlagen
S5031074.jpeg
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

En de laatste, glimt al redelijk, maar weet niet of ik er wel een showroom-shine uit krijg...
Bijlagen
S5031077.jpeg
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

Aheu, en een beetje off-topic (kwam ik net ook tegen op de camera, was al vergeten dat ik em genomen had), zou dit wat worden, als F.A.S.T. ?? :twisted:
Bijlagen
S5031057.jpeg
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

klein genoeg :wink:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

sjons schreef:
En de laatste, glimt al redelijk, maar weet niet of ik er wel een showroom-shine uit krijg...
Echt wel! Als je de tijd en middellen hebt zeker.
Wat je nodig hebt is fijn schuurpapier, tot korrel 2500.
Opschuren en polijsten die handel :!:
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

bartsegers schreef:
Echt wel! Als je de tijd en middellen hebt zeker.
Wat je nodig hebt is fijn schuurpapier, tot korrel 2500.
Opschuren en polijsten die handel :!:
Dat is wel de bedoeling, al laten de middellen wel even op zich wachten.
Ach, hij hoeft zaterdag niet meer mee, dus heb ik nu zeker de tijd er wel voor.

Ben hiernaast ook nog met een setje needle'tjes bezig, en die zien er wel iets strakker uit, al denk ik dat dat ook komt omdat die a) wit worden en b) er redelijk wat lagen grondverf op zit, welke ook erg glad is geschuurd.
Gesloten