(Bas)gitaar hoofdtelefoon preamp?

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

(Bas)gitaar hoofdtelefoon preamp?

Bericht door Tobibas »

Hoi mensen,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar schemaatje voor een koptelefoonversterkertje voor een passieve basgitaar.

Na enig speurwerk kwam ik ditvolgende tegen:

Afbeelding
Link naar website

Maar dit kan toch simpeler?

Wie heeft suggesties voor mij?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Zo ingewikkeld is het toch niet?

Velleman heeft een bouwpakketje dat er veel op lijkt, schema en manual is bijgevoegd.
http://www.velleman.eu/nl/en/product/view/?id=9209
Bijlagen
illustrated_assembly_manual_k4102_rev1.pdf
(292.18 KiB) 122 keer gedownload
assembly_manual_k4102.pdf
(172.88 KiB) 64 keer gedownload
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Met die Velleman zou ik uitkijken of die opamps wel alle koptelefoons aankunnen.

In feite kan het heel simpel. Opampje met daarachter een class A/B trap (geheel teruggekoppeld)
Dan bereik je vervormingen en prestaties die bizar goed zijn.
Moet nog ergens een eigen ontwerpje hebben liggen :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Zou wel een koptelefoon gebruiken die een stootje kan hebben (Flinke dynamiek), en een breed laagbereik heeft, anders hoor je de helft niet....
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

ray5150 schreef:
Zou wel een koptelefoon gebruiken die een stootje kan hebben (Flinke dynamiek), en een breed laagbereik heeft, anders hoor je de helft niet....
En blaas je hem mischien ook nog wel op..
Plaats reactie