Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?
Moderator: Beheerdersteam
ah, zoveel verstand heb ik er ook niet van. Desalniettemin had ik begrepen dat de contrastwaarden zoals opgegeven werden bij LCD's vaak wat "opgekrikt" werden dynamisch contrast), waar dit bij plasma niet mogelijk was. Overigens dacht ik dat zwartwaarden (het verloop van zwart naar wit) wat anders is dan contrast. Maar ik weet dat niet zeker, de materie is redelijk moeilijk voor mij.
Ik denk overigens wel, nu dat lcd goedkoper te produceren valt (en in the end) energiebesparender is voor grotere schermen (plus 37 inch) de fabrikanten forse research zullen gaan ondernemen zodat ze over enkele jaren zullen excelleren. Op de een of andere manier vind ik nu nog de briljantie van het beeld (en dan heb ik het niet over verzadigde kleuren met verbeterde contrasten) bij een plasma toch stukken mooier dan die van de lcd's die ik (een half jaar geleden) heb gezien. Maar de ontwikkelingen zullen snel gaan...
jan
Ik denk overigens wel, nu dat lcd goedkoper te produceren valt (en in the end) energiebesparender is voor grotere schermen (plus 37 inch) de fabrikanten forse research zullen gaan ondernemen zodat ze over enkele jaren zullen excelleren. Op de een of andere manier vind ik nu nog de briljantie van het beeld (en dan heb ik het niet over verzadigde kleuren met verbeterde contrasten) bij een plasma toch stukken mooier dan die van de lcd's die ik (een half jaar geleden) heb gezien. Maar de ontwikkelingen zullen snel gaan...
jan
Pff, wat een termen vliegen hier over en weer, mij zegt het niet zoveel.
Ik vind het gewoon mooi en (redelijk, hangt af van de zender) scherp beeld met warme kleuren en een goed contrast.
2 dingen:
Ik merk dat bij RTL4 het geluid soms vertraagd door komt.
ligt dat aan de Ziggo Decoder of de TV?
Het tweede punt is wat moeilijker, ik heb van de week mijn DVD speler aangesloten (een Maxgear van 25 euro die na een kleine 1000 uur nog uitstekend werkt.)
Zie: http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=25&page=1
Ik sloot hem aan via de SCART. het DVD beeld bleek groen te zijn.
Nou wilde ik via het OSD van de speler een ander videonorm instellen.
Kies ik (per ongeluk) voor een norm die de TV niet ondersteund.
Nu heb ik dus geen beeld meer!!
Is er iemand die weet hoe ik dat ding kan resetten?
Ander moet ik binnekort maar eens op jacht gaan naar een Blu Ray speler...
Ik vind het gewoon mooi en (redelijk, hangt af van de zender) scherp beeld met warme kleuren en een goed contrast.
2 dingen:
Ik merk dat bij RTL4 het geluid soms vertraagd door komt.
ligt dat aan de Ziggo Decoder of de TV?
Het tweede punt is wat moeilijker, ik heb van de week mijn DVD speler aangesloten (een Maxgear van 25 euro die na een kleine 1000 uur nog uitstekend werkt.)
Zie: http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=25&page=1
Ik sloot hem aan via de SCART. het DVD beeld bleek groen te zijn.
Nou wilde ik via het OSD van de speler een ander videonorm instellen.
Kies ik (per ongeluk) voor een norm die de TV niet ondersteund.
Nu heb ik dus geen beeld meer!!
Is er iemand die weet hoe ik dat ding kan resetten?
Ander moet ik binnekort maar eens op jacht gaan naar een Blu Ray speler...
Er zijn meerdere manieren waarop de tv kan worden gereset. Dit kan via het OSD (ff checken, er valt nogal wat in te stellen). Er is nog een modus om in het instellingsmenu te komen, maar hierin zitten mogelijkheden die NIET meer te resetten zijn. Google er maar eens naar (check tweakers...). Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er iets niet in orde is met je kabel danwel configuratie van de scartzijde van de dvd-speler. Scart 2 heeft naast scart ook scart-s (ik denk dat de draadconfig dan is georienteerd op s-video..). Kijk eens of dat wat uitmaakt.
jan
jan
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Denk dat je DVD op composite signaal staat (dus videosignaal door 1 draadje) en op je TV de scart ingesteld staat op RGB.
Bij RGB gaan rood, groen en blauw elk door een appart draadje waarbij de syc meegestuurd wordt via het groene kanaal.
Dus als je een composite signaal aanbied aan een RGB ingestelde ingang zul je groen beeld krijgen.
En voor degene die nog wat willen nalezen over verschillende aansluitingen is de volgende link wel handig:
http://www.avblog.nl/composiet-s-video- ... -dvi-hdmi/
En http://www.ruwebit.net/article/66
Ohja, als je nu geen beeld hebt, probeer eens een andere aansluiting, bijvoorbeeld een andere scartingang van je TV.
Bij RGB gaan rood, groen en blauw elk door een appart draadje waarbij de syc meegestuurd wordt via het groene kanaal.
Dus als je een composite signaal aanbied aan een RGB ingestelde ingang zul je groen beeld krijgen.
En voor degene die nog wat willen nalezen over verschillende aansluitingen is de volgende link wel handig:
http://www.avblog.nl/composiet-s-video- ... -dvi-hdmi/
En http://www.ruwebit.net/article/66
Ohja, als je nu geen beeld hebt, probeer eens een andere aansluiting, bijvoorbeeld een andere scartingang van je TV.
Als bovenstaande niets uithaalt sluit hem dan eens aan via component, mogelijk heb je progressive scan aangezet en dan krijg je geen beeld meer via de composite en S-Video uitgang, en aangezien erg veel scart kabels enkel composite gebruiken is het mogelijk dat je daardoor niks meer ziet.
Om te testen kun je gewoon wat dropveters gebruiken.
Om te testen kun je gewoon wat dropveters gebruiken.
Jan, het gaat om de OSD van de DVD speler, niet die van de TV, die werkt gewoon..Wowly schreef:Er zijn meerdere manieren waarop de tv kan worden gereset. Dit kan via het OSD (ff checken, er valt nogal wat in te stellen).....
Killorbe: ik heb volledig bedraade scart kabels. (alle 21 aders bezet)
Proggressive scan is een ander menublad.
Edo: heb al geprobeerd op RGB component, composiet, s-video en andere scart. met aparte kabels. ook alle ingangen van de tv geprobeerd.
net ook op de oude CRT TV getest. ook niks.
Mogelijk staat hij nu op YUV, wat is dat voor norm?
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Oei, dan wordt het al wat lastiger.
In YUV staat (Y) voor luminantie (helderheid), en is een optelling van de helderheid van R, G en B.
U en V zijn kleurcomponenten die uit het RGB signaal gecreeerd zijn. (YUV heet ook wel component video)
Waarbij het U signaal gecreeerd wordt door Y af te trekken van het blauw van het RGB signaal. Het V signaal wordt gemaakt door Y af te treken van het rode signaal van het RGB signaal.
ehm, best lastig uit te leggen in (redelijk) begrijpbaar nederlands.
Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/YUV
Simpel bekeken zijn RGB en YUV in zoverre gelijk dat ze beide door drie draadjes heengaan...
...maar da's dan ook het enige.
Bij RGB heb je veel bandbreedt nodig, bij YUV is dat veel lager en minder gevoelig voor storingen van buitenaf.
In YUV staat (Y) voor luminantie (helderheid), en is een optelling van de helderheid van R, G en B.
U en V zijn kleurcomponenten die uit het RGB signaal gecreeerd zijn. (YUV heet ook wel component video)
Waarbij het U signaal gecreeerd wordt door Y af te trekken van het blauw van het RGB signaal. Het V signaal wordt gemaakt door Y af te treken van het rode signaal van het RGB signaal.
ehm, best lastig uit te leggen in (redelijk) begrijpbaar nederlands.
Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/YUV
Simpel bekeken zijn RGB en YUV in zoverre gelijk dat ze beide door drie draadjes heengaan...
Bij RGB heb je veel bandbreedt nodig, bij YUV is dat veel lager en minder gevoelig voor storingen van buitenaf.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Toch even reageren, want dit klopt niet. ALs je beide technieken kent dan weet je dat de opbouw van plasma zo is dat zwart ook echt zwart is. Bij LCD is dat wat anders. Nu zijn ze tegenwoordig wel erg goed en komen ze erg dicht bij elkaar, maar om zo stellig te zeggen dat zwart niet zwart is bij plasma en bij LCD's wel gaat mij net iets te ver.Peertje schreef:Bij plasma is zwart niet zwart. en bij de nieuwe/beste generatie LCD's is dat wel!
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Ik weet hoe plasma werkt en ik weet wat zwart is, maar Plasma zwart is niet diepzwart. Ten eerste staat er altijd spanning op de cellen waardoor ze ietsje licht geven. Daarnaast is het scherm gevoelig voor omgevingslicht. Een plasma neigt dan naar wat meer grijs beeld. Eigenlijk precies zoals de goede oude CRT dat ook deed
.
Ik blijf het overigens wel het mooiste beeld vinden wat er is. LCD's kunnen het donkerste zwart tegenwoordig vrij goed donkerder krijgen (met name omdat de eigen kleur van de schermen donkerder is. De kleur die het heeft als-ie uit staat zegmaar), maar wanneer je niet op zaterdagmiddag Formule 1 kijkt, maar s'avonds een film, is Plasma nog steeds onverslaanbaar. Als je ze netjes instelt, heeft een plasma nog steeds mooiere kleuren en meet je nog steeds een hoger contrast (top LCD zit op 1:1000 en Plasma op 1:3000-1:6000)
En overigens hebben alleen de hele dure topmodellen LCD tvs goed zwart, de goedkope leggen het daarmee ook af tov plasmas.
Ik blijf het overigens wel het mooiste beeld vinden wat er is. LCD's kunnen het donkerste zwart tegenwoordig vrij goed donkerder krijgen (met name omdat de eigen kleur van de schermen donkerder is. De kleur die het heeft als-ie uit staat zegmaar), maar wanneer je niet op zaterdagmiddag Formule 1 kijkt, maar s'avonds een film, is Plasma nog steeds onverslaanbaar. Als je ze netjes instelt, heeft een plasma nog steeds mooiere kleuren en meet je nog steeds een hoger contrast (top LCD zit op 1:1000 en Plasma op 1:3000-1:6000)
En overigens hebben alleen de hele dure topmodellen LCD tvs goed zwart, de goedkope leggen het daarmee ook af tov plasmas.
@ ray: kun je niet blind navigeren?
Het menu lijkt erg veel op een Medion speler die ik heb:
Setup indrukken -> 2x rechts -> 1x naar onder -> 1x rechts -> 1x omhoog -> Enter -> 4x links -> Enter
De laatste 2 stappen (4x links + enter) zijn mogelijk niet nodig, dat is om het menu te verlaten, de speler uitzetten volstaat hoogstwaarschijnlijk ook.
Afhankelijk waar hij nu op staat moet je het misschien een paar keer herhalen.
Succes!
BTW: Progressive scan kun je ook op de a.b. aan/uit zetten (links in het midden zit een knopje genaamd P.Scan).
Het menu lijkt erg veel op een Medion speler die ik heb:
Setup indrukken -> 2x rechts -> 1x naar onder -> 1x rechts -> 1x omhoog -> Enter -> 4x links -> Enter
De laatste 2 stappen (4x links + enter) zijn mogelijk niet nodig, dat is om het menu te verlaten, de speler uitzetten volstaat hoogstwaarschijnlijk ook.
Afhankelijk waar hij nu op staat moet je het misschien een paar keer herhalen.
Succes!
BTW: Progressive scan kun je ook op de a.b. aan/uit zetten (links in het midden zit een knopje genaamd P.Scan).
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dacht ik ook aan. Als de firmware niet anders is, staat het belangrijkste gedeelte uit het menu zelfs op pagina 2 van de opgegeven link.KILLorBE schreef:@ ray: kun je niet blind navigeren?
Lukt het niet volgens deze of Killorbe's stappen, dan:
- de Maxgear even aan de zijkant van de Panasonic aansluiten op AV3, met een S-Video of cinchkabeltje. Of...
- de Maxgear even op diezelfde wijze aansluiten op de oude TV.
--
Enne...
Vergeten erbij te zetten dat mijn stappen gebaseerd zijn op die plaatjes, mijn menu is niet zo uitgebreid maar ik ga ervan uit dat de werking hetzelfde is gezien de pictogrammen exact hetzelfde zijn, onder het pictogram een bruine "schaduw" komt bij selectie en de huidige instellingen bruin zijn (Bij selectie worden ze geel).Marp schreef:Dacht ik ook aan. Als de firmware niet anders is, staat het belangrijkste gedeelte uit het menu zelfs op pagina 2 van de opgegeven link.KILLorBE schreef:@ ray: kun je niet blind navigeren?
Lukt het niet volgens deze of Killorbe's stappen....knip
Blind navigeren had ik ook al geprobeerd....
Het menu in mijn exemplaar is wel anders dan die van de test uit de link.
Ik heb alles al gedaan wat genoemd is.
heb ook op internet gezocht naar resetinfo maar niks kunnen vinden anders dan de genoemde test.
Denk dat ik volgende week effe naar de MM ga voor een goedkope DVD
speler, als dan over een tijdje van Panasonic een Blu ray / HD combi uitkomt koop die en verkoop die andere.
Ik kan momenteel wel dvd's kijken. via de mediaspeler die ik overpomp vanaf de pc. beetje omslachtig maar werkt wel.
Het menu in mijn exemplaar is wel anders dan die van de test uit de link.
Ik heb alles al gedaan wat genoemd is.
heb ook op internet gezocht naar resetinfo maar niks kunnen vinden anders dan de genoemde test.
Denk dat ik volgende week effe naar de MM ga voor een goedkope DVD
speler, als dan over een tijdje van Panasonic een Blu ray / HD combi uitkomt koop die en verkoop die andere.
Ik kan momenteel wel dvd's kijken. via de mediaspeler die ik overpomp vanaf de pc. beetje omslachtig maar werkt wel.
Even 2 andere vragen:
Als ik een andere (goedkope) DVD speler koop, heeft het dan zin om er een met HDMI te nemen?
met andere woorden, geeft HDMI een beeldverbetering ten opzichte van SCART bij "gewone" DVD's of zie je dat alleen bij Blu-ray.
Mijn Mediaspeler (Freecom LAN450) staat nu via S-video aangesloten met een goede Profigold kabel,
Zal aansluiten via Component een beeldverbetering geven? (ja, ik kan dat wel met dropveters proberen maar dan koop/maak ik liever eerst een goede Component kabel.)
Als ik een andere (goedkope) DVD speler koop, heeft het dan zin om er een met HDMI te nemen?
met andere woorden, geeft HDMI een beeldverbetering ten opzichte van SCART bij "gewone" DVD's of zie je dat alleen bij Blu-ray.
Mijn Mediaspeler (Freecom LAN450) staat nu via S-video aangesloten met een goede Profigold kabel,
Zal aansluiten via Component een beeldverbetering geven? (ja, ik kan dat wel met dropveters proberen maar dan koop/maak ik liever eerst een goede Component kabel.)
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zeker voor HDMI gaan. Alle andere aansluitingen zijn analoog, HDMI is ongecomprimeerd digitaal.ray5150 schreef:Als ik een andere (goedkope) DVD speler koop, heeft het dan zin om er een met HDMI te nemen?
met andere woorden, geeft HDMI een beeldverbetering ten opzichte van SCART bij "gewone" DVD's of zie je dat alleen bij Blu-ray.
Ook voor normale dvd's is dit al beter, want je mist wat conversieslagen.
Met elke andere aansluiting (YUV/RGB/composite) wordt de informatie van de DVD eerst omgezet naar analoge video signalen, en in je plasma/lcd weer omgezet naar digitale info om het beeld aan te sturen. Met HDMI blijf je dus in het digitale domein wat ten goed komt van je beeld.
Ohja, en wat betreft vraag 2: component (YUV) (of RGB) is altijd beter dan S-video. Bij s-video heb je alleen Y (luminantie) en C (chroma).
Hier volgorde van "kwaliteit", oplopend van laag naar hoog: composiet, s-video, RGB, YUV, HDMI.
Kleine correctie:Wowly schreef:en scart werkt meestal in RGB, al schijnt het ook te kunnen dat je met scart component kunt gebruiken.
Zekers HDMI gebruiken, schijnt ook goed te zijn voor je geluidsynchronisatie met het beeld...
Jan
Scart werkt altijd met een composiet signaal (CVBS), vaak worden RGB en Y/C ook aangesloten, maar component wordt niet aangeboden via de scart-kabel.
Hier even de opsomming:
Composiet (CVBS)
RGB
Y/C (S-Video)
Component
Groeten,
Mischa
Ahh sorry, ik begreep het even een moment anders.mischa72 schreef:Er wordt ook niet beweerd dat dit niet het geval is.k.p. schreef:Volgens mij komt RGB scart wel regelmatig voor. Vaak heeft een TV echter maar 1 RGB scart. Daar moet je dus even op letten als je wat aansluit.
@ KILLorBE: bedankt voor de bijscholing.Dat wist ik nog niet.
Groeten,
Mischa
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?
Toch eventjes dit topicje gebruiken.
Wij zitten ook te denken aan een nieuwe TV en aangezien Kirsten nu een baan heeft en niet weet wat ze met der geld moet wil ze graag een nieuwe TV kopen (en ik vind dat helemaal niet erg
).
Budget ligt rond de 1000,- euro ( ±200,- euro). Grootte ongeveer 40inch.
Nu is de Samsung B6000 of B7000 een optie (LED LCD), maar zijn er betaalbare plasma schermen die eventueel beter zijn?
De reden dat ik het vraag is omdat ons budget toch wel een klasse hoger ligt als die van de TS.
Wij zitten ook te denken aan een nieuwe TV en aangezien Kirsten nu een baan heeft en niet weet wat ze met der geld moet wil ze graag een nieuwe TV kopen (en ik vind dat helemaal niet erg
Budget ligt rond de 1000,- euro ( ±200,- euro). Grootte ongeveer 40inch.
Nu is de Samsung B6000 of B7000 een optie (LED LCD), maar zijn er betaalbare plasma schermen die eventueel beter zijn?
De reden dat ik het vraag is omdat ons budget toch wel een klasse hoger ligt als die van de TS.
Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?
Heb onlangs een test uit de consumentengids mogen ontvangen omtrent dit item. Als je mij even een bericht stuurt met daarin je emailadres, stuur ik je de test door.
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?
prima, pb send 
De Panasonic Viera TX-P42V10 schijnt geloof ik ook wel aardig te zijn als plasma?
De Panasonic Viera TX-P42V10 schijnt geloof ik ook wel aardig te zijn als plasma?

