Welke is een goede hoofdtelefoon?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Welke is een goede hoofdtelefoon?

Bericht door fredze »

Hello,

Aangezien mijn hoofdtelefoon gesneuveld is, en mijn vakantiejob ten einde, zou ik graag een nieuwe kopen.
Ik heb hier op het forum al wat gezocht en het meeste vond ik de merken sennheiser, beyerdynamic en philips.
Nu geraak ik er maar niet wijs uit welke goed zouden zijn voor mij, want in België bestaan er maar weinig winkels die veel in stock hebben, laat dan nog staan dat ik daar in staat ben detailverschillen te horen.

Mijn budget kan je rond 100 - 125€ nemen.
Mijn muziekgenre kan je omschrijven als rock, metal, prog metal, grunge (dire straits, tool, muse, foo fighters, nirvana, led zeppelin etc..) en soms ook wel eens wat elektro en dance.
Die laatste genres klinken goed op vrijwel elke hoofdtelefoon dus dat maakt niet zo uit (mijn mening natuurlijk).

Ik speel zo goed als altijd mp3'tjes (shame on me
:oops: ) van laptop via SP/DIF naar versterker en zo naar koptelefoon.

Ik geraak er dus niet echt wijs uit. Heeft iemand advies voor me of wil er iemand zijn ervaringen delen?

Alvast bedankt!

PS: het snoer dient best wel vrij lang te zijn, 1,50 - 2m zou handig zijn
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Hoi,

Voor thuis had ik altijd een Beyerdynamics, goed geluid maar een beetje erg groot apparaat, goed voor in de winter als je koude oren hebt :lol:

Nu heb ik een half jaartje Sennheiser oordopjes, vindt ze echt geweldig!!
Het geluid wat er uitkomt is echt goed en het is zeer comfortabel, je hebt geen erg dat je ze in hebt.
Het type welke ik heb is de CX500 gecombineerd met mijn Sony NWZ-A829 vol met "AAC'tjes" 8)

Amanda
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

ah, dit heb ik blijkbaar in de verkeerde subcategorie gezet, excuus.

Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een vaste hoofdtelefoon en geen dopjes, ik heb er teveel slechte ervaringen mee... (te fragiel)

Ik ga de koptelefoon enkel thuis gebruiken, dus hij mag groot zijn hoor :p

Toch bedankt

:)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb de sennheiser 580. Zeer comfortabele en buitengewoon goede koptelefoon. Ik heb alle tophoofdtelefoons destijds getest, maar vond de 580 (en de 600, nóg luxer!) het beste klinken.

Ik weet niet of ze nog te koop zijn??? Misschien is de nieuwe generatie al beter?

Wowly
Musiclover
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 28 dec 2007, 16:31
Locatie: Tiel

Bericht door Musiclover »

Op onderstaande website is veel info over koptelefoons te vinden.

http://www.headphone.com/guide/by-appli ... eadphones/

Voor mobiel gebruik heb ik ook een goedkoop en zeer goed zittend en klinkend koptelefoontje gekocht.

Succes met zoeken.

André
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Zelf vind ik AKG wat lekkerder klinken dan een Sennheiser van het zelfde segment. Ik heb een K401 en K240.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb de HD 600 gehoord van sennheiser en die is echt steengoed. Op mp staat soms een mooie te koop. Veel andere merken heb ik niet gehoord.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

richard schreef:
Zelf vind ik AKG wat lekkerder klinken dan een Sennheiser van het zelfde segment.
Dat heb ik al meer gehoord. Ik wilde ooit een AKG aanschaffen voor studio-gebruik, maar heb er eigenlijk nooit een naast rechtstreeks een Sennheiser beluisterd.

Voor mijn nieuwgierigheid: is het mogelijk om te omschrijven op welk vlak het grootste verschil zit?
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Heb zelf een Grado RS-60, mooi alternatief naast de Beyer/AKG/Senheiser. Niet eens gek duur en wat opener van constructie, vond ik fijner dragen en minder boemerig als de grote Senheiser. Anderen vonden deze wat romantisch... Tja gewoon even luisteren :)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Marp schreef:
Voor mijn nieuwgierigheid: is het mogelijk om te omschrijven op welk vlak het grootste verschil zit?
De AKG is naar mijn idee wat 'rijker' van klank dan een Sennheiser, die wat schraler overkwam.

Maar er zijn genoeg winkels waar ze beiden worden verkocht. Proefluisteren en passen is aan te bevelen voor je ze koopt.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Porcino schreef:
Heb zelf een Grado RS-60, mooi alternatief naast de Beyer/AKG/Senheiser. Niet eens gek duur en wat opener van constructie, vond ik fijner dragen en minder boemerig als de grote Senheiser. Anderen vonden deze wat romantisch... Tja gewoon even luisteren :)
Hier een RS-80 van Grado

ik ben er alleen niet over uit of deze op langere termijn ook lekker zit :roll:
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

Bedankt voor de antwoorden gasten! Ben er weer wat wijzer op geworden.
Ik zal het uiteindelijk dus moeten proberen oplossen in de audiozaak.

Grtn,
Fredze
ali78

Bericht door ali78 »

Skullcandy Hesh Hoofdtelefoon is onwijs goed bedacht, het is namelijk precies iets wat jongeren willen! Een koptelefoon, want dat is in nu, niet een te grote of een te kleine geluidsdoppen.

MOD: bovenstaande is geen serieus advies, maar een post van iemand die de Nederlandse fora afstruint om een paar berichten te plaatsen, met in het onderschrift reclame voor waardebonnen.
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Skullcanty Hesh: Frequency range: 100 – 18,000 Hz
Voor een koptelefoon..?

Ik hoop dat het hier om een typevoutje gaat!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Yannick schreef:
Skullcanty Hesh: Frequency range: 100 – 18,000 Hz
Voor een koptelefoon..?

Ik hoop dat het hier om een typevoutje gaat!
Aan de aard van het bericht te zien lijkt het me geen typefout. Hiernaar kijkende wordt mijn vermoeden versterkt dat het antwoord slechts bedoeld was om maar wat posts op zijn naam te hebben, en dus geen serieus advies was.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb de Sennheiser 595 voor 119 euro gezien op een internetsite. Dat lijkt me een vrij goede koop.

Zelf ben ik aan het kijken naar de HD650. Die kost 248 op de goedkoopste site, maar wellicht dat een groupbuy bij hetzelfde adres wat kan schelen nog.

Een behoorlijk lastige keuze, maar voor 120 euro zou je misschien ook naar de hd595 kunnen luisteren!

Veel ervaring met andere merken heb ik niet. Sony zou ik afraden.
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

Ik ben er uit!

Ik heb me de sennheiser HD555 aangeschaft in Mediamarkt voor €139.
Ze hadden een paar hoofdtelefoons in mijn prijsklasse.
Ik laat nog weten hoe goed hij is, nu is het nog wat te vroeg

Dank voor jullie hulp gasten!

grtz
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Waarom heb je nou meer betaald voor een lager model? :? Ik zei 2 dagen geleden dat de HD595 voor 119 euro te krijgen is. Niet dat die automatisch voor iedereen beter zou moeten klinken dan de 555 natuurlijk!

In ieder geval veel plezier met de koptelefoon! :)

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

hmm montana, na het lezen van je laatste reactie en het lezen van enkele reviews moet ik je gelijk geven, misschien was dit een té impulsieve aankoop. Ik heb de hoofdtelefoon terug netjes in de doos gestoken en ga morgen mijn geld terugvragen, je kan niet zeggen dat ik de doos opengedaan heb...

Thx!
trouwens, die 595 is idd veel goedkoper, terwijl bepaalde specs beter zijn:
12-38k Hz
idpv
15-28k Hz

Ik moet wel zeggen dat er een overdaad aan lage tonen aanwezig was. Heb jij ook die indruk? (het kan natuurlijk nog liggen aan pc-versterker opstelling)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

kijk.. Ik heb de 595 niet gehoord. Wel de 555 en de oude? 570.

Ik heb gelezen dat de 595 wat vol in het laag is. Nu was dat de mening van iemand op hifi.nl en aan meningen heb ik niet echt zo veel. Als iets lager kan weergeven wordt al gauw gezegd dat het meer bas heeft. Misschien dat ze een equalizer hadden aanstaan bij de mediamarkt?

Als jij de 595 gehoord hebt en de 555 mooier vind dan kies je natuurlijk niet voor de 595.


http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... ts_id=4305
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

wel ik heb de 595 nog niet gehoord, maar aangezien het een model hoger in rang is, zou het beter moeten zijn (naief?). Ik spreek nu over mijn ervaring van thuis, aangezien ik die deze avond al de hele tijd gebruikt heb. Het laag is mooi aanwezig, maar misschien wat té sterk. Hoe dan ook, morgen breng ik hem terug. Waar ik wel heel erg over te spreken ben is hoe de hoofdtelefoon op je hoofd zit...

thx Montana
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

fredze schreef:
wel ik heb de 595 nog niet gehoord, maar aangezien het een model hoger in rang is, zou het beter moeten zijn (naief?). Ik spreek nu over mijn ervaring van thuis, aangezien ik die deze avond al de hele tijd gebruikt heb. Het laag is mooi aanwezig, maar misschien wat té sterk. Hoe dan ook, morgen breng ik hem terug. Waar ik wel heel erg over te spreken ben is hoe de hoofdtelefoon op je hoofd zit...

thx Montana
Ik kijk nu alleen naar modelrange vs prijs. Over het geluid van de 595 durf ik niet veel te zeggen, behalve over de 570 en de 600 serie

De 555 kan jou misschien beter bevallen dan de volgens sennheiser betere 595! Grado zou minder bas moeten hebben volgens sommigen
RobT
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 18:13
Locatie: Deventer

Bericht door RobT »

Niet te geloven zeg, dat verschil in prijs voor dezelfde hoofdtelefoon bij Mediamarkt en Digitalstreet...
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

ok, ik heb een beetje te impulsief geweest. Ik kon de hoofdtelefoon niet meer terugbrengen omdat de verpakking al open was. Dus ga ik het bij deze houden. Nu moet ik wel zeggen dat ik na al deze tijd er meer over te spreken ben. Ik kan hem gerust een paar uur aanhebben zonder er last van te hebben, hij drukt nl niet op je oren. De klank is eigenlijk wel enorm gedetailleerd en het bas probleem lijkt nu ook beter te zijn met andere instellingen.

De volgende keer toch maar wat slimmer te werk gaan...
nuja, ik geniet ervan en dat is de essentie
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Mediamarkt heeft toch laagste prijs garantie? Als dat zo is kan je misshcien nog wat regelen..
Plaats reactie