Hoe veel en hoe groot moeten de gaten zijn in de bracing van een sub?
Ik ben enthousiast te werk gegaan met het maken van gaten in mn bracings, alleen toen bedacht ik mij ineens dat het wellicht problemen op kan leveren, aangezien al die kleine gaatjes wellicht als reflexpoorten kunnen gaan fungeren en er dus eventueel een soort van poortruis kan ontstaan.
Bracing van een Sub
Moderator: Beheerdersteam
- Apparition
- Apparition
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: Bracing van een Sub
Bijna zonde om die bracing in een kast te moeten stoppen.
Wat Montana zegt klopt. Er is dus geen reden om je zorgen te maken over een soort van poortruis. Dat is hier onmogelijk:
Wat Montana zegt klopt. Er is dus geen reden om je zorgen te maken over een soort van poortruis. Dat is hier onmogelijk:
- In een gesloten kast is de luchtsnelheid veel kleiner dan naar buiten toe, omdat de lucht nergens heen kan. Er ontstaat meer drukverhoging dan luchtverplaatsing.
- In tegenstelling tot bij een reflexpoort wordt hier elk eventueel geluidje, hoe klein ook, in de kast gedempt.
- Drukgolven bereiken nagenoeg gelijkertijd de voor- en achterzijde van de openingen, omdat de afstand tot de konus nauwelijks anders is. Dat zet de lucht in de openingen zo goed als stil.
- Bij jouw bracing verplaatsen drukgolven zich verdeeld door meerdere gaten. De opgetelde oppervlakten daarvan zijn ontzettend veel groter dan de doorsnede van een reflexpoortje. Dat vermindert de toch al nauwelijks aanwezige luchtsnelheid ook nog eens evenredig.