buisje schreef:HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Me is very happy nu. Al die noeste arbeid, allergieaanvallen, eeuwige geduld en uren puzzelen/zoeken heeft een werkende TA-N7B amp opgeleverd. JOEPIEE!
Ruststroom is 38mV over een sourceweerstand, 0.47ohm geloof ik. Offset is hooguit 2mV. fets worden nauwelijks warm, ik mag/kan ruststroom nog wat opschroeven.

Gefeliciteerd! Al die moeite dan toch beloond. Wat betreft de ruststroom, daarvoor zou ik in eerste instantie de waarden in het manual aan houden. Een hogere ruststroom hoeft niet tot een beter resultaat te leiden en kan het zelfs slechter worden. Wil je daarmee spelen dan zou je eigenlijk de vervorming moeten bekijken in een spectrogram. B.v. bij een 1 kHz sinus en een uitgangsvermogen van 1W - 5W. Dat zou je kunnen doen met ARTA of Audiotester en een goede geluidskaart. De 2e en 3e harmonische boeien dan niet zo. Het gaat er dan om de "staart" van de hogere harmonischen zo laag mogelijk te krijgen. Maar pas op dat je de ruststroom niet te veel opschroeft en je hem in klasse-A gaat zetten. Als je bij 2x nominaal geen verbetering ziet zou ik het maar laten.