Zoiets dergelijks zat ik in mijn achterhoofd ook al mee te spelen.mischa72 schreef:Ik heb geen idee in hoeverre het mogelijk is, maar als je nu eens de print waar de potmeters op zitten alleen gebruikt voor de bevestiging van de potmeters en er een aparte toonregeling bij bouwen.
Dezefde schakelingen maar dan opnieuw (strak) gelayout en opgebouwd op gaatjesprint. intressant voor de MKII versie
Het liefste zou ik met een lege Audio Research kast aan de slag gaan om dat die een hele praktische (en ruime!) constuktie hebben.
Staat natuurlijk ook verschrikkelijk g**l in het rack....
(mischien moet ik maar eens een visje uitgooien op MP....)
Ehm tjah, ik vind soms wel prettig om er wat hoog of laag bij te draaien.RobertD schreef:Nou dit noem ik geen baggeren hoor.
Die toonregeling zit inderdaad in de tegenkoppeling. Misschien moet je hem gewoon eens proberen in serie met jouw versterker. Tussen twee lijntrapjes in ofzo. Het ziet eruit als een normale Baxandall toonregeling.
(Waarom wil je trouwens toonregeling hebben?)
Heb jarenlang een EQ ertussen gehad,
maar ik moet wel toegeven dat het met de Zelfbouw CD speler en de vorig jaar gebouwde luidspreker wel steeds beter gaat klinken.
Kan ik hem ook ombouwen zodat die is serie komt voor de buizentrap?xbake schreef:Ziet er inderdaad uit als een baxandal.
Het is normaal dat het signaal van de boxen teruggekoppeld wordt naar de ingang uiteindelijk hé. Zij hebben er alleen (in serie met de terugkoppeling) een toonregeling tussen geplaatst.
De toonregeling is perfect te vervangen door een (vervang)weerstand m.i.
Leg eens uit van die vervangingsweestand?.
Mag het ook wat simpeler? (zie scan..)Miniwatt schreef:Hou idd rekening met signaalverlies door de toonregeling, eigenlijk zou je dan nog een extra trapje moeten hebben om dat te compenseren.xbake schreef:De toonregeling is perfect te vervangen door een (vervang)weerstand m.i.
Mijn beurt voor wat inspiratie: een soort 'buizenequalizer':
En een twee keer zo grote kast.TubeHead schreef:Heb je 10 buizen nodig !!
Overigens kan ik momenteel niet zoveel. heb een bacteriele infectie in mijn rechterhand. (ben links, gelukkig) souvenir van vakantie in Portugal.
Heb een hele doos met snoepgoed van het ziekenhuis gekregen. Typ alles nu met een hand, vult de tijd lekker.....