satalietontvanger

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
theovanvliet

satalietontvanger

Bericht door theovanvliet »

wie ken dit probleem.
ik heb speakers van seas thor maar de bas is moelijk onder controle te krijgen.
de kabels van de cd speler van dig naar aneloog en dat was een goede oplosing.
maar als ik de sat ontvanger aanzet voor de tv of radio dan heb ik niet echt het geluid dat ik van de cd heb.
en je zou toch verwachten dat het goed zou zijn met dig onvangst
ook daar naar aneloog kabels help niet.
de versterker is een denon avr 2106.
de sattalietontvanger is een topfield tf7700
ps als dit forem niet op zijn plaats is zeg dan maar waar ik het dan moet plaatsen :?:
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

ik heb er even over nagedacht. Ik vind dat je de vraag ook niet echt duidelijk stelt. Of goed uitlegt wat er nou eigenlijk aan de hand is.

Ik kan je wel mijn ervaringen geven omdat ik zelf ook vaak mijn Philips satellietontvanger aansluit op mijn stereo. Dat is maar een simpel ding. Een Topfield zou beter moeten zijn.

Het geluid is gewoon goed te noemen. Vergelijkbaar met cd. Maar dan moet de bron wel goed zijn. Muziekzenders op tv klinken vaak erg goed, maar radiozenders klinken vaak bagger. Net of je naar een 128kb MP3 zit te luisteren.
TV klinkt vaak erg goed maar ik weet dat het regelmatig gebeurd dat bv. een nieuwe film uitgezonden wordt met geluid als van een mono VHS band. Ik heb het idee dat ze dat expres doen vanwege 't geld.
theovanvliet

topfield

ben ik met je eens dat het geluid van de tv slecht is.
maar van de radio en zeker van skyradio is toch goed
maar klinkt bij mij via sat ook niet echt goed.
daarom de vraag als ik een fm antene op dak zet en dan het via de reveser ga en niet via sat .
ken het dan niet verbeteren ondanks je dan naar aneloog ga.
misschien is er iemand die het ook zo doet.
bv dank theo.
markje

Bericht door markje »

Misschien is de kwaliteit van het signaal niet goed (niet het digitale signaal, maar het signaal dat verplakt wordt en de lucht in gaat, de bron zeg maar).

Digitaal is niet automatisch beter als analoog: vergelijk een goede pick-up met een slecht geripte mp3. De mp3 is zo digitaal als maar kan, maar niet automatisch beter. Als je een slecht analoog signaal digitaal maakt en de lucht instuurt en jij krijgt dat binnen in je sat ontvanger wordt het uiteindelijke muzieksignaal er niet beter van, hoe digitaal het ook binnenkomt. Dus... probleem kan in de bron zitten.

Garbage in garbage out principe zeg maar.

Groeten Mark
sevenup

Bericht door sevenup »

Ikzelf werk bij ee bedrijf dat ontvangers ontwikkelt. Ik doe daar onder andere MPEG stream analyze.

De meeste radiozenders op de satelliet zijn MPEG2 - audio op 128Kbit encoded. Houdt dus niet over :(
theovanvliet

topfield

okee dan gaan we maar een fm antene kopen en het dak op.
niet geschoten toch gemist
en een antene is niet de koste
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ook het signaal dat je met een antenne ontvangt is al 10-tallen jaren digitaal. Al is het wel beter dan wat je normaal over de kabel oid krijgt. Geluidskwaliteit van de radio is in NL nml al heel lang zonder prioriteit. Itt tot bv. GB. Daar zijn nog veel audiofiele fervente radioluisteraars.

Ik heb >10 j geleden eens geexperimenteerd met een simpele T-antennedraadje op m'n Akai tuner :oops: . Dat klonk veel beter dan het signaal van UPC.

Satelliet is nu alleen wel het best haalbare. Dus ik zou het er gewoon bij laten. Radio=behang.
Plaats reactie