identificeren van breedbanders
Moderator: Beheerdersteam
identificeren van breedbanders
hoi beste experts, ik heb een aantal breedbanders gevonden nu vroeg ik me af of iemand er iets over kon vertellen er staat namelijk niks op geschreven. hierbij de foto's
mvg Jago
mvg Jago
http://www.german-vintage-loudspeakers. ... 1/home.htm ?
Maar mi. zijn deze drivers a/ niet zo 'heel oud' en b/ niet Duits. Rolranden, motor[magneet]opbouw, poolschroeven, afdichtring, opbouw montagerand korf, ... voor mij indicatief hiervoor. Mijn gok zou eerder zijn jaren '60/'70, van de Amerikaanse markt, wellicht iets robuust als gitaarversterking.
Staat er niet ergens verborgen een reliefstempel in de korf ?
Wolf
Maar mi. zijn deze drivers a/ niet zo 'heel oud' en b/ niet Duits. Rolranden, motor[magneet]opbouw, poolschroeven, afdichtring, opbouw montagerand korf, ... voor mij indicatief hiervoor. Mijn gok zou eerder zijn jaren '60/'70, van de Amerikaanse markt, wellicht iets robuust als gitaarversterking.
Staat er niet ergens verborgen een reliefstempel in de korf ?
Wolf
- bartsegers
Heel erg vintage misschien niet, maar uit het oostblok of in die richting zou ik toch niet willen uitsluiten. Die terminals zien er niet alledaags uit, ik zou dit soort terminals juist niet in engeland of de US verwachten.Met dergelijke terminals lijkt het me niet heel erg vintage, laat staan uit het oostblok.
We komen er wel achter
Ze lijken erg op Russische breedbanders die ik een keer in een Selbstbauladen in Berlijn gehoord heb. Maar goed. Ik kan zelfs die winkel niet meer terug vinden op the internets
. Ook zon rare gegoten korf. Vilt randje.... En ze doen met wat aan GDN drivers denken uit litouwen. Het is een mooi raadspel!
Vraag het anders eens op Diyaudio?
Groet Roland
Vraag het anders eens op Diyaudio?
Groet Roland
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur