Een ECC81 lijkt me een goede keuze voor de spanningsversterker/fasedraaier met een Mu van ca. 65 en een Ri van ca. 11 kOhm.
Ik heb de oude literatuur (in dit geval het boekwerkje "het ontwerpen van versterkers"van S.J. Hellings uit 1963) gezocht en kwam daar inderdaad deze fasedraaier tegen met de ECC81 en de weerstandswaarden van je nieuwe schema, behalve de kathodeweerstand van 1,5 kOhm + 100 Ohm in serie, waar jij een weerstand hanteert van 1,5//10 kOhm.
Bij het schema van Hellings worden geen explicite voedingsspanningen gegeven, maar ik verwacht de deze ongeveer 350 volt is. In jouw schema wordt uitgegaan van 440 volt. Je kan de weerstanden van 1,5k, 47k en 22k nog eventueel nog aan de hogere voedingsspanning aanpassen door deze wat te verhogen, maar misschien kom je inderdaad wel goed weg met de waarden die je in het tweede schema gebruikt hebt. Wel even van te voren testen of de ECC81 de stromen en spanningen wel aan kan!
De lead/lag condensator van 680p zal in dit geval niet zoveel meer doen, maar je kunt hem rustig laten zitten om toch de allerhoogste freqenties wat minder te versterken en de zaak stabiel te houden.
De condensator van 0,1 uF verbonden aan de potmeter van 10 k zorgt er daarentegen voor dat de versterking van hoge freqenties groter is. Hoe groot dit effect is, heb ik niet uitgerekend. Het blijft natuurlijk een gitaarversterker
Ik verwacht dat de ECC81 in totaal (beide helften) ongeveer 10 mA trekt. Over de weerstand (was 33 KOhm) tussen voedingsspanning B en C staat 120 volt. De weerstand is dus 120 / 0,01 = 12 kOhm bij 1,2 Watt, dus minimaal een weerstand van 3 Watt nemen, meer is beter.
Succes!
groeten,
AatV
edit : typo's