Tentlabs volume control

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ha Mischa,

Ik wil jou of ieder ander ook niets opdringen. Je maakt nu wel het hoe en waarom van jouw keuze duidelijk en dat vind ik i.i.g. de moeite waard.

Zelf ben ik nu met een eigen nieuwe ladderverzwakker bezig voor mijn pre amp, die hoop ik dadelijk geen bijgeluiden laat horen. Die wordt dan wel gebufferd aangestuurd en ook de uitgangen zijn gebufferd. Potmeters in kabels hangen (passieve pré's) daar geloof allang niet meer in.
595ss

Bericht door 595ss »

Probeer deze eens, is de helft zo duur als die van Jos...

http://diyparadise.com/web/index.php?op ... &Itemid=26

Kijk eens op de site van DHT Rob, daar staat een uitgebreide review
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ja, zeker interessant, goede tip. Ik heb het artikel gelezen, het is iets waar standaard geen potmeter oid bij zit, jammer. Maar ik houd het in gedachten!
MxTheo

Bericht door MxTheo »

Pjotr schreef:
"Bouw deze alleen als je hem geballanceerd gaat gebruiken. Van de ongeballanceerde variant is bekend (info heb ik van Jos zelf) dat er storingen optreden tijdens de volumeregeling."
Hm, ik was van plan om een voorversterker te bouwen voor surround, dus 6 kanaalen, op basis van de relaixed en ongebalanceerd.
Als de relaixed alleen gebalanceerd goed werkt dan heb ik wel heel veel relais nodig.
Eenvoudiger is dan een 6 kanaals potmeter, alleen zijn die weer lastig te krijgen.
Op de site van Thel audio staat een hele mooie van het merk TKD, maar wel erg kostbaar. http://www.thel-audioworld.de/bauteile/regler/Potis.htm
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik dikwijls ongeballanceerd werk met de relaixed en tot nu toe geen problemen heb gehad
mvg
audioot
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

rap even gekeken en de relais die ik gebruik zijn van het merk ZETTLER
mvg
audioot
blauwetand

Bericht door blauwetand »

mischa72 schreef:
daniel schreef:
kleine moeite om die knoppen om te zetten naar een rotary encoder natuurlijk. Sourcecode is in JAL geschreven, staat op de site, en is prima zelf aan te passen natuurlijk.
Dat is hier volgens mij op het forum al gebeurd (als ik me niet vergis).

Hallo allemaal, ik volg de diverse topics over de audiolink en alles daaromheen. Ben al lang op zoek naar een aangepaste sourcecode om de pga te kunnen bedienen met een rotary encoder ipv de druktoetsen. Ik kan hier echter niet veel over vinden en krijg het zelf niet goed voor elkaar.(ben niet goed in programmeren) Weet iemand nog waar dit topic ergens te vinden is als het er inderdaad is?

Alvast bedankt voor de hulp!
Plaats reactie