Geen DIY, maar wel een goede inspiratiebron

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
arjank

Geen DIY, maar wel een goede inspiratiebron

Bericht door arjank »

Geen DIY, maar wel een goede inspiratiebron:

http://www.magico.net/?d=

Avalon en Wilson Audio, bye, bye... :mrgreen:
audiomanics
Contacteer:

Re: Geen DIY, maar wel een goede inspiratiebron

Bericht door audiomanics »

arjank schreef:
Geen DIY
Zal ook wel een tijdje duren voor er iemand is die een 3 cm dikke baffle maakt van aluminium... heb je toch iets meer nodig dan een huis-tuin-en-keuken gereedschapkistje...
Met Corian zou ik het nog wel aandurven... Ziet er in ieder geval erg verzorgd uit. (zal het prijsje ook wel naar zijn :roll: )

Kees

PS: uit de wikipedia:
Een koffiefilter is een papieren filter dat wordt gebruikt om het koffiedik te scheiden van de koffie. De op deze manier gemaakte koffie wordt wel filterkoffie genoemd. (ook een scheidingsfilter dus :wink: )
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik heb deze gehoord op de High end in Munchen:

Afbeelding

Was er niet wild van...
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

In de stereoplay van deze maand is de Mini II getest, a 37.000 euro incl. standaards. Werd meteen de referentie in de monitorklasse vanwege de complete rust en natuurlijke klank. 2 dingen vielen me in de meting op:

De gesloten laagconstructie loopt vlak tot 65 Hz en rolt heel rustig af, super.
2: neutraal is bewerkt neutraal; een +2dB plateau op 500-800 Hz, dan 4dB lager een vlakte tussen 1,5 en 4 kHz, en dan weer de rest op hoogte van 500-800Hz.

Hun V3 vloerstaander (28.900) zou beter geklonken hebben op alle fronten, wat de auteur wel verbaasde.

Machtig mooie vormgeving, die mini II
arjank

Bericht door arjank »

PS: uit de wikipedia:
Een koffiefilter is een papieren filter dat wordt gebruikt om het koffiedik te scheiden van de koffie. De op deze manier gemaakte koffie wordt wel filterkoffie genoemd. (ook een scheidingsfilter dus )
Damn, nu moet ik mijn onderschrift aanpssen :D :lol:

Ik heb ze nog niet gehoord, dus ik kan er geen persoonlijk oordeel over geven.
Die stereoplay heb ik ook, soms zie je daar de meest vreemde frequentiekarakteristieken 8) Die magnat die er trouwens in staat loopt wel mooi recht. De Magico mini heeft trouwens wel een heel erg laag rendement, door de gesloten kast hebben ze het middengebied van het woofertje flink moeten onderdrukken om zo het laag ver door te laten lopen.
scanspeakman

Bericht door scanspeakman »

Ik vind die Mini II's dus helemaal "de bom" qua uiterlijk. Voor een volgend luidsprekerproject zit ik heel erg aan een dergelijke opbouw te denken. Misschien is dat alu front een beetje te lastig maar die opbouw met berken-multiplex moet te doen zijn. Ik moet dan wel iemand met een cnc-frees vinden. Dat berken-multiplex schijnt overigens zowiezo beter te zijn om resonanties tegen te gaan in vergelijk met MDF.

Scanspeakman
Bijlagen
Feb11Shop-005774_TIF-05774.jpg
baltic_birch.jpg
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

wouter schreef:
2: neutraal is bewerkt neutraal; een +2dB plateau op 500-800 Hz, dan 4dB lager een vlakte tussen 1,5 en 4 kHz, en dan weer de rest op hoogte van 500-800Hz.
Een overgeprononceerde BBC-dip, so to say, en mogelijk enigszins honky/nasaal. Ik heb ook wel eens een paar dagen naar een dergelijk afstemming geluisterd. Het lijkt dynamisch (piek in het mid waar veel grondtonen zitten) en schoon (dip tussen 1khz en 4 khz, waar voor een belangrijk deel presence en directheid zit), met veel lucht (relatief sterk aanwezig tophoog), maar na een tijdje valt de kleuring op.
Overigens zou ik graag eens een Magico beluisteren.
rosse

Bericht door rosse »

Iemand die 3D frontjes kan frezen heeft zeker kans om een aantal bestellingen binnen te halen. De verdere opbouw van een kast kan op andere manieren gebeuren.

Raf
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

scanspeakman schreef:
Dat berken-multiplex schijnt overigens zowiezo beter te zijn om resonanties tegen te gaan in vergelijk met MDF.
Dat kan wel eens gaan tegenvallen, maar het is wel veel móóier als je het verwerkt zoals op die foto's. 8)
Kast materialen onderzoek schreef:
Gemeten resonanties in 18 mm plaatmateriaal

1) Spaanplaat
2) MDF
3) Multiplex berken
4) Multiplex meranti

1.Afbeelding 2.Afbeelding

3.Afbeelding 4.Afbeelding
Kast materialen onderzoek schreef:
Gemeten resonanties in 18 mm plaatmateriaal met versteviging

1) MDF
2) Multiplex berken

1.Afbeelding 2.Afbeelding

rosse

Bericht door rosse »

De richting van de vezels is bepalend voor de flexibiliteit. In de dwarsrichting is het laminaat stijver dan in de langsrichting. De resonantie wordt toch bepaald door een evenwicht tussen de elasticiteit en de dichtheid van het materiaal?

Raf
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”