Is dit wat?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Fritzzz

Is dit wat?

Bericht door Fritzzz »

Goedemorgen,
Ik heb een aankoopadviesje nodig. Op hifi.nl zag ik deze versterker aangeboden: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/5 ... rker_.html
Het lijkt mij een goedkope manier om een UCD versterker te krijgen. ik heb de verkoper om meer informatie gevraagd, over welke modules zijn gebruikt etc.
Maar op het eerste gezicht: is dit wat?
Ik ga de versterker gebruiken om mijn zelfbouw Topas speakers aan te sturen, verder heb ik een Rega Apollo CD speler en zal ik voorlopig een Pro-ject Pre Box als voorsterker gebruiken.
bedankt,
Fritzzz
dre

Bericht door dre »

een plaatje van de binnenzijde doet wonderen :wink:
Fritzzz

Bericht door Fritzzz »

Heb ik opgevraagd bij de verkoper. Ik zal het posten als ik het heb.
dre

Bericht door dre »

ik zou `m wel alvast reserveren :wink:
Fritzzz

Bericht door Fritzzz »

Dit zijn foto's van het binnenwerk zoals ik ze van de verkoper kreeg. Het zijn volgens mij geen UCD's? bouwjaar is 2004, de versterker is bij HYpex zelf opgebouwd. Trafo's zijn 300va per stuk, de versterker is volledig dual mono opgebouwd. Weet iemand wat dit voor modules zijn? En blijft de vraag of het wat is voor 350 euro.

Groeten,

Fritzzz
Bijlagen
versterker 005.JPG
versterker 004.JPG
versterker 007.JPG
versterker 006.JPG
dre

Bericht door dre »

zo te zien gewoon transistor,maar ziet er wel gelikt uit(voor hoever mijn kennis rijkt :roll: )
lijkt me het beluisteren waard.
Fritzzz

Bericht door Fritzzz »

beluisteren gaat een beetje lastig, het is 300 km verderop. Een UCD zou ik wel op de gok willen kopen, die heb ik wel eerder gehoord. Maar dat is het dus kennelijk niet. Dan neem ik het risico denk ik maar niet. Nog even over nadenken vanavond..
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

€350 voor zo een bij Hypex gebouwde versterkert lijkt me best wel een no-brainer.. 8)
ray5150

Bericht door ray5150 »

Dit is geen UCD, maar een conventionele transistorversterker.
Wat niet betekend dat het minder of slechter hoeft te zijn...
De verkoper beweert ook niet dat het een UCD is, alleen dat hij bij Hypex vandaan komt. blijkbaar bouwden zij "gewone" versterkers in het verleden?
Ziet er wel professioneel uit, die PCB's. vraag me alleen af wat die IC's aan de zijkanten voor zijn. ik vermoed DC en temperatuur beveiliging.

Vind 350 euro wel een fors bedrag om een versterker ongezien en ongehoord te kopen. (Als het een Krell of mark Levinson was zou ik zeggen : Direct halen!)
Als je perse een UCD wilt heb je voor hetzefde geld alle onderdelen in huis, maar dan nieuw. moet je het alleen wel nog aan elkaar knopen en in een kastje bouwen. Of durf je dat niet aan?
Fritzzz

Bericht door Fritzzz »

hoi,

nee, zelf bouwen durf ik eigenlijk niet aan. Ik weet bijna niets van electronica, dus als er iets niet naar wens is kan ik het slecht zelf beinvloeden. Ik heb de verkoper al laten weten dat ik deze niet ga kopen. Zou toch echt eerst moeten luisteren. Gewoon verderzoeken..

bedankt voor de adviezen,

fritzzz.
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

De HS serie subwoofer versterkers van Hypex is naar mijn weten een klasse AB. De opbouw ziet er zeer dergelijk uit. Voor een kastje van Hifi2000 ben je al zo'n 100 euro kwijt. Ik zou persoonlijk de gok wagen, als het niet bevalt kun je hem altijd nog tweedehands verkopen, misschien verlies je er dan wat aan. Maar misschien is het ook wel een juweeltje.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Lijkt me een prima versterker, als hij echt van Hypex is weet je dat je goed zit zeker voor dit geld. Bij aankoop zou ik om alle oorspronkelijke papieren vragen en bij Hypex zou documentatie te verkrijgen moeten zijn. Die bouwen niet zomaar een versterker.
Plaats reactie