welke drivers liggen bij jou op de plank?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

welke drivers liggen bij jou op de plank?

Bericht door dre »

ik was aan het opruimen(zeer bijzonder :shock: ) en dan kwam ik toch nog aardig wat tegen:

-2x vifa pl18wj0908
-4x b&g neo3pdr
-2x scan-speak 2905/9700

wat hebben jullie werkeloos liggen?

in gebruik;
-4x eton 8/472
-focal 6wm
-neo 3pdr
-4x vifa pl14
-vifa xt300
-scan-speak 26w
-scan-speak 18w/8531
-focal tc120 td5

best veel als ik zo kijk 8)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Moet ik dat echt allemaal nu gaan uitzoeken? :?: :lol: :lol: 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

alles wat een beetje serieus te nemen is wel ja! :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

dre schreef:
alles wat een beetje serieus te nemen is wel ja! :wink:
Ik heb alleen maar serieuze dingen liggen :lol:

vooral van projecten die nog gedaan moeten worden :cry: :wink:
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Groot setje Hivi b3s en een paartje MDS08. Subje Monacor 10" voor in de auto. 2 pioneertjes 17cm (voor in de auto). Mivoc AW3000 en 2x18" PA driver. (ohja en nog een paar kasten maar die passen niet op de plank)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

2 x Peerless HDS152
2 x Peerless XXLS10
2 x Peerless HDS tweeter
2 x Peerless Nomex 140
3 x Peerless WA10TV
2 x Peerless 3inch 830986 (breedbandertjes)
2 x Seas H1212
2 x Vifa XG18
2 x B&G Neo3 PDR
1 x Adire Extremis 6.8 (< heeft iemand nog een 2e ? )
2 x Omnes Audio T2.01
2 x Dayton ND20FA-6
6 x Dayton ND20FB-4
12 x Hivi B3S
2 x Tangband W3-871S
2 x Audax TW010F1
2 x Fostex FE103S

Stereo set van ITT/Wharfdale set uit 1972 (woofer,mid en tweeter)
Type nummers weet ik momenteel even niet. Wil ik nog reviseren tot een nostalgisch setje met buizenbak er bij. (back to the 70's !! 8) )

Daarnaast nog wat car audio speaker meuk en wat leuke woofertjes uit diverse setjes gesloopt (dienen vooral voor test doeleinden)

Kan overigens zijn dat ik nog iets vergeten ben/ over het hoofd gezien heb.

Is dit veel? Moet ik nu naar de dokter :cry: :roll: :?:

:lol:


Euhm ja er zijn veel projecten die in de wachtrij liggen of die om een of andere reden gecanceled zijn. Van de bovengenoemde speakers zijn sowieso 3 potentiële setjes die op korte(re) termijn gerealiseerd worden.
Laatst gewijzigd door b_force op wo 28 jul 2010, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

2x W3-871S voor m'n tweede setje needles waarvan de kastjes mooi in de hoek van m'n hok staan te wachten op afwerking.
1x SD215-88 met 2x SD215-PR voor in m'n triska sub (ben ik nu mee bezig).
1x Colossus 15XB waar ik ooit nog eens een TH mee wil maken.

Mjah, I know, beginnert... :oops:
b_force schreef:
Moet ik nu naar de dokter?
Nueh, ik denk dat voor een beetje serieuze zelfbouwert dit wel een normale hoeveelheid is... :twisted:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

b_force schreef:
Is dit veel? Moet ik nu naar de dokter :cry: :roll: :?:
nee hoor Bart,
jij moet eens dringend wat gaan bouwen ipv altijd achter die PC te zitten. :lol:
Rien Kleinjan
Berichten: 124
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14

Bericht door Rien Kleinjan »

Zo uit mijn hoofd :

2 x Manger Schallwandler
zo'n 20 stuks Visaton FRS8 in 3 varianten
2 x Philips 13 cm woofer, nummer weet ik niet meer.
2 x Bravox 20 cm woofer, nog over van dipolen die ik ooit bouwde (8 woofers per kant)
4 x Monacor 15 cm woofer in bandpass gebouwd maar nog nooit beluisterd

Dat was het wel geloof ik .....
Laatst gewijzigd door Rien Kleinjan op za 25 jul 2009, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik heb nog minstens 4 Infinity Perfect 12 liggen, ergens..
en 2 dikke 12" Beyma woofers.. moet 't typenummer nog eens opzoeken..

Bij elkaar toch goed voor een kleine aardbeving..

De BMS 4590 joekels zijn al voorbestemd om in Belgie hun pieptoontjes voort te brengen..

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

2 x visaton frs8
2 x hivi tweeters

en wat car audio spul w.o.setje ovale beyma's, sansui 11cm, 3tal versterkers, dsp unit, 2 radio's)

eigenlijk niet eht veel he :D :D
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

2x Visaton FRS8-4 (worden misschien speakertjes voor bij de pc)
2x DAP MB-10 (ik ben ze aan het verkopen)
en nog wat low-budget dingen die ik een keer moet weggooien

Niet echt veel, alles wat ik niet ga gebruiken en te verkopen is verkoop ik meteen :wink: .
Laatst gewijzigd door Vuurkat op di 04 aug 2009, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

2 x Peerless XLS-12
2 x NEO3PDR

That's all, ze zijn over van vroegere projecten. :D Als ik drivers aanschaf wordt daar meteen een systeem mee gebouwd. Ja, er is iets met je mis als je veel drivers aanschaft en ze vervolgens werkeloos laat liggen. Een beetje mis maar hoor, vooral een gebrek aan discipline en resultaatgerichtheid zou ik zeggen. Of een overdaad aan koopzucht/impulsiviteit, dat kan natuurlijk ook. :wink:

De XLS-12 krijgt zijn bestemming nog wel. En de overgebleven NEO3PDR is eerste keus als ik nog eens een 2-weg voor iemand zal bouwen. Combi met de 18Sound die Amanda heeft gebruikt lijkt me erg mooi.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Een klein balkon om te klussen, geen auto hebben en een gehorig huis werken ook niet echt mee :(

Maargoed ook nog eens heel erg druk met studie, huis en meer dingen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Smoesje is goed, praatje deugt niet. :lol: Het hebben van zoveel drivers en deze omstandigheden gaan niet samen, dus...het ligt toch echt aan jezelf. Maar je hoeft je niet te verdedigen hoor, het is nog allemaal vrij onschuldig toch? Als je nou een hele verzameling Accuton of Scanspeak had liggen, dan zou het wat ernstiger zijn allemaal.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

'T zijn geen excuses, eerder frustraties :cry: :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Ik heb hier nog ongebruikt liggen:

1x Void V18-1000 woofer
6x Seas P14RC midwoofer
1x Seas L21RN4X/P woofer
2x Vifa HT275D2 tweeter
1x Omnes BB3.01 fullrange

Groetjes Walter
Xander
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 04 feb 2009, 23:36

Bericht door Xander »

b_force schreef:
2 x Peerless HDS152
2 x Peerless XXLS10
2 x Peerless HDS tweeter
2 x Peerless Nomex 140
3 x Peerless WA10TV
2 x Peerless 3inch 830986 (breedbandertjes)
2 x Seas H1212
2 x Vifa XG18
2 x B&G Neo3 PDR
1 x Adire Extremis 6.8 (< heeft iemand nog een 2e ? )
2 x Omnes Audio T2.01
2 x Dayton ND20FA-6
6 x Dayton ND20FB-4
12 x Hivi B3S
2 x Tangband W3-871S
2 x Audax TW010F1
2 x Fostex FE103S
wh000000000t! :o
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik had niet verwacht dat jeroen zo weinig in huis zou hebben :shock:
na zoveel jaar ermee bezig te zijn had ik er meer verwacht.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Klopt, ik koop heel weinig drivers. Je hebt niet veel drivers nodig voor veel experimenten. Bovendien is er af en toe wat doorverkocht, na voltooiing van het systeem.

Als je daarentegen mijn doos met filtercomponenten ziet, daar kan je niet echt op bezuinigen met al die projecten. :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik moet ook zeggen dat je laatste driverkeuze subliem was 8) (wil ik ook...)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

jeroen_d schreef:
Als je daarentegen mijn doos met filtercomponenten ziet, daar kan je niet echt op bezuinigen met al die projecten. :shock:
Dat is vast net zo veel waard als mijn lijstje :lol:

Maar het klopt, je kunt eigenlijk bijna alles vanaf je luie bureaustoel ontwerpen. Tegenwoordig is zoveel bekend over drivers (vervorming, SPL curve, afstraal gedrag etc) en bieden dergelijke software pakketten heel wat soelaas. Drivers kopen, bouwen meten en klaar. Volgend project.



NEEEEEEE, we gaan niet nog een topic maken met.... :lol: :lol: :lol:
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

heb hier nog een paar philips 9710m liggen voor later een tqwp of zoiets mee te maken
mvg
audioot
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

tja, ook hier ligt nogal wat op de plank in afwachting van aandacht:
- 2 bravox 17cm & 4 Omnes tweeters in een half af project voor surround
- viervierkante 3" TB en twee grijze Alpair5 voor project stealth
- paartje SDX7 voor een subje voor in de auto
- 4 5" TB woofers en een mini breedbander voor een FAST zuiltje
- wat breedbanders voor een rondstraler
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

jeroen_d schreef:
... als je nou een hele verzameling Scanspeak had liggen, dan zou het wat ernstiger zijn allemaal.
oei, ik voel me al een tijdje niet lekker eigenlijk :?
als ik nu eens moed en zin vond om dat 2de setje Polyester Pacific kasten te schuren en af te lakken, dan was dat revelator setje gelijk weg en blijven er alleen nog twee 660000 tweeters over die een andere eigenaar moeten zoeken.

Verder nog wat Davis units, bedoeld als reserve om vroeger verkochte systemen te repareren. Jaja, die laten het al eens afweten.

Ook nog een restpartijtje Mivocs, met die witte konussen en chroom rand, die ik voor een kennis had aangekocht met de bedoeling een plexi setje te maken. Toen hij zei dat hij er ook nog blauwe ledjes in wou, heb ik het project afgeblazen.

Een heel plank vol Dayton en Seas, bedoeld voor Fluppie zijn Mk2 Concaafje, ... als hij ooit eens tijd gaat maken. Gelukkig hebben de drivers rubberen rolranden, die vergaan niet :roll: ...

Eén Vifa MR26WA09 bedoeld voor een koper die al 2 jaar thuis toestemming wil vragen maar daar, om een voor mij onbekende reden, niet toe komt.

Twee Mivoc AW3000 voor de HEZB Barbeque TL basondersteuning.
Plaats reactie