eerste stuiptrekkingen zelfbouw cd speler + probleem
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
eerste stuiptrekkingen zelfbouw cd speler + probleem
Hier is 'm dan; de eerste stuip trekking
http://www.youtube.com/watch?v=2K74QcWjpjg
Het eerste probleem is als volgt: De bedoeling is van een toplader te maken, maar de drive moet blijkbaar een signaal naar de controler sturen dat er een cd in zit, wat hij enkel nakijkt bij het sluiten van de lade. Wat niet gebeurt omdat de cd niet via een lade er in gaat.
bij het inleggen van een cd gebeurt dus niets, ook niet als er op play oid gedrukt wordt... hoe los je zoiets op?
http://www.youtube.com/watch?v=2K74QcWjpjg
Het eerste probleem is als volgt: De bedoeling is van een toplader te maken, maar de drive moet blijkbaar een signaal naar de controler sturen dat er een cd in zit, wat hij enkel nakijkt bij het sluiten van de lade. Wat niet gebeurt omdat de cd niet via een lade er in gaat.
bij het inleggen van een cd gebeurt dus niets, ook niet als er op play oid gedrukt wordt... hoe los je zoiets op?
niet met een andere geprobeerd.
Die schakelaar detecteerd dat de lade dicht is, daar zit 'm ergens het probleem denk ik.
Als de lade dicht is, en dan een cd op de speler wordt gelegt, gaat deze de disc niet "zoeken" omdat de lade niet open geweest is, dus er logischerwijs er ook geen disc kan in zitten.
De play knop werkt gewoon als 'volgens het boekje' met de lade te sluiten en daarna op play te duwen.
Werkt niet als de lade gewoon gesloten blijft en een cd opgelegt word.
Die schakelaar detecteerd dat de lade dicht is, daar zit 'm ergens het probleem denk ik.
Als de lade dicht is, en dan een cd op de speler wordt gelegt, gaat deze de disc niet "zoeken" omdat de lade niet open geweest is, dus er logischerwijs er ook geen disc kan in zitten.
De play knop werkt gewoon als 'volgens het boekje' met de lade te sluiten en daarna op play te duwen.
Werkt niet als de lade gewoon gesloten blijft en een cd opgelegt word.
Zoiets heeft Guido Tent ook al bedacht. lees maar op blz. 43 en verderImplo schreef:Of met een topcover, die bijvoorbeeld schuivend open gaat. De microswitch als eindschakelaar. Je legt een cd in de speler, schuif je cover dicht en meneer gaat netjes spelen.
(tip: sloop een videorecorder,liefst een toploader...)
- Bijlagen
-
- DIY%20CD%20player%20manual%20V1.2.pdf
- (16.25 MiB) 98 keer gedownload
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
lijkt me dat je gewoon een plexiglas dekseltje moet maken waar dat centreermagneetje voor de CD aan vast zit.
Met een veertje open laten springen en met zo'n klik-deurmagneetje (zo een die je heel vaak bij televisiemeubels ziet) de boel sluiten. Daar is vast en zeker ook wel een microswitch aan te flansen en je hele probleem is dan meteen elegant opgelost zonder al te ingewikkelde constructies. Hoef je ook niet steeds dat losse magneetje op je CD te leggen (raak je toch een keer kwijt anders..)
Kees
Met een veertje open laten springen en met zo'n klik-deurmagneetje (zo een die je heel vaak bij televisiemeubels ziet) de boel sluiten. Daar is vast en zeker ook wel een microswitch aan te flansen en je hele probleem is dan meteen elegant opgelost zonder al te ingewikkelde constructies. Hoef je ook niet steeds dat losse magneetje op je CD te leggen (raak je toch een keer kwijt anders..)
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:

