TH0M schreef:Bij Wehkamp is vandaag een goede aanbieding van een LCD tv van Samsung, de LE40B550. Een Full HD van 102 cm (40")
prijs is maar 599
Je moet je wel inloggen om hem te kunnen zien. Ze noemen het de lunch-break.
Hier wat specs: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... es/327464/
het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
De complete inventaris van Coditronics Eindhoven wordt hier geveild:
http://www.daanveilingen.nl/Project.aspx?ProjectId=4348
Zitten behoorlijk wat koopjes tussen.
http://www.daanveilingen.nl/Project.aspx?ProjectId=4348
Zitten behoorlijk wat koopjes tussen.
-
Genedefect
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 18:55
- Locatie: Kerkrade
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Iemand toevallig iets gekocht bij deze veiling? Zo ja, zou diegene mij even willen PB'en? Ik zoek namelijk iemand die zijn spullen gaat afhalen en eventueel voor mij ook iets op wil pikken.GeertM2 schreef:De complete inventaris van Coditronics Eindhoven wordt hier geveild:
http://www.daanveilingen.nl/Project.aspx?ProjectId=4348
Zitten behoorlijk wat koopjes tussen.
Mijn dank zal groot zijn
groet,
Daniel
Yes, ME !daniel schreef:Iemand toevallig iets gekocht bij deze veiling? Zo ja, zou diegene mij even willen PB'en? Ik zoek namelijk iemand die zijn spullen gaat afhalen en eventueel voor mij ook iets op wil pikken.
Als je mij laat weten wat je nodig hebt en je regelt met hun dat ik het op kan halen vindt ik het prima.
Groeten,
Mischa
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Hallo allemaal,
Zit ik wat over Ebay heen te kijken en wat zien ik?
Een stereo versterker kit op basit van de LM3886, compleet met voeding en NE5532 voor ca € 11,00 !!!!
of
Een stereo versterker kit op basit van de TDA7294 incl speakerprotectie, compleet met voeding en NE5532 voor ca € 14,00 !!!!
Ik denk er zwaar over om een van deze 2 kits te nemen, maar welke?
Wat ik ook nog tegenkwam:
150W 3 x LM3886 Mono Channel Audio Amplifier Board voor € 16,20
ClassT T-AMP TA2024 Audio Amplifier Board SMT 2X15 Watt voor ca € 11,00
Je gaat je bijna afvragen wat hier de addertjes onder het gras zijn. Indien jullie die kennen, zou ik die graag weten, want dit is wel heel erg verleidelijk

Groeten,
Mischa
Zit ik wat over Ebay heen te kijken en wat zien ik?
Een stereo versterker kit op basit van de LM3886, compleet met voeding en NE5532 voor ca € 11,00 !!!!
of
Een stereo versterker kit op basit van de TDA7294 incl speakerprotectie, compleet met voeding en NE5532 voor ca € 14,00 !!!!
Ik denk er zwaar over om een van deze 2 kits te nemen, maar welke?
Wat ik ook nog tegenkwam:
150W 3 x LM3886 Mono Channel Audio Amplifier Board voor € 16,20
ClassT T-AMP TA2024 Audio Amplifier Board SMT 2X15 Watt voor ca € 11,00
Je gaat je bijna afvragen wat hier de addertjes onder het gras zijn. Indien jullie die kennen, zou ik die graag weten, want dit is wel heel erg verleidelijk
Groeten,
Mischa
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
De eerste gaat enkel om het board heh!!!!
Dus zonder componenten (althans dat haal ik uit de tekst en eigenlijk ook wel het bedrag)
edit:
O nee, het lijkt idd te gaan MET componenten.
Jeetje dat is dan wel een bizar koopje!!!
Ik zou gaan voor de LM3886. Erg fijne chip, specs waren dacht ik ook een fractie beter dan die TDA, maar het is alweer een tijd geweest dat ik die twee vergeleken heb
Vraag me af wat die NE5532's er doen. Buffertje lijkt me een beetje onnozel.
Zou het voordelig zijn om er meerdere te bestellen (maybe kun je een deal maken). Voor 10 euro (of minder) is het nmlk wel het proberen waard
Dus zonder componenten (althans dat haal ik uit de tekst en eigenlijk ook wel het bedrag)
edit:
O nee, het lijkt idd te gaan MET componenten.
Jeetje dat is dan wel een bizar koopje!!!
Ik zou gaan voor de LM3886. Erg fijne chip, specs waren dacht ik ook een fractie beter dan die TDA, maar het is alweer een tijd geweest dat ik die twee vergeleken heb
Vraag me af wat die NE5532's er doen. Buffertje lijkt me een beetje onnozel.
Zou het voordelig zijn om er meerdere te bestellen (maybe kun je een deal maken). Voor 10 euro (of minder) is het nmlk wel het proberen waard
Kijk, bijna een quote van mijn gedachten !! Lijkt het zo mooi of is het echt zo? De verzendkosten vallen ook nog best mee eigenlijk. Wellicht ga ik gewoon voor zo´n T-amp (leuk om eens te proberen) en de LM3886-amp (die had eigenlijk ook al mijn voorkeur en de trafo heb ik hier ook liggenb_force schreef:De eerste gaat enkel om het board heh!!!!
Dus zonder componenten (althans dat haal ik uit de tekst en eigenlijk ook wel het bedrag)
edit:
O nee, het lijkt idd te gaan MET componenten.
Jeetje dat is dan wel een bizar koopje!!!
Ik hou jullie op de hoogte.
De beoordelingen die de verkoper krijgt zijn wel lovend. 2 leuke amps voor nog geen 25 euro ex verzenden.
Groeten,
Mischa
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ik heb zelf een ander TA2024 boardje. Sterker nog, ik heb er 2 liggen, ooit gekocht bij een samenkoop actie. Ik kan je dat boardje zeker aanraden!!!
Prima ampje en hij kan flink misbruikt worden (ik heb er dik 20-22W uitgeperst). Helaas niet te gebruiken als meet-amp.
Die LM3886 is enkel al interessant voor de onderdelen

Prima ampje en hij kan flink misbruikt worden (ik heb er dik 20-22W uitgeperst). Helaas niet te gebruiken als meet-amp.
Die LM3886 is enkel al interessant voor de onderdelen
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Wellicht wat laat, maar heb je je bestelling al geplaatst, Mischa? Anders misschien toch maar oppassen 
(tenzij je de prijs voldoende de gok waard vindt)

(tenzij je de prijs voldoende de gok waard vindt)
Zo verleidelijk dat ik geneigd was om Pjotr's waarschuwing voor Chinese counterfeit op eBay te vergeten. Tót ik me bedacht dat ik op eBay al vaak naar LM3886's zocht, waarbij het me herhaaldelijk verbaasde dat ik ze met name in China nooit voor minder dan 10,- per paar aantrof. Dat ze nu juist daar zo onwaarschijnlijk goedkoop vandaan komen triggerde me om eerst op zoek te gaan. Vrij snel belandde ik op DIYaudio in een topic over exact dezelfde verkoper en versterkers. Daarna nam ik niet eens meer moeite om te zien of achterhalen van het opschrift "JM23AJ" me nog ergens anders bracht.mischa72 schreef:Je gaat je bijna afvragen wat hier de addertjes onder het gras zijn. Indien jullie die kennen, zou ik die graag weten, want dit is wel heel erg verleidelijk![]()
postpunk on DIYaudio schreef:I've got one of those. It produces a terrible hissing noise, and it hums. I think that the Wimas are all fake, they look like they've been sanded. The chips looks strange too, thinner leggs than normal and the packages are not equaly thick. They too look like they've been sanded off... I would not recommend that crap to anyone.
SimonKit schreef:I bought a similar cheap amp as experiment:
http://alturl.com/g7wp
Sound is OK however not really satisfying. So I replaced the Wima input capacitor with ERO MKT 1822 4,7 uF and now the sound is good. However my Peter Daniel LM3875 premium amp with BG capacitors still sounds better.
postpunk on DIYaudio schreef:Well the input caps have had their values sanded right off and they have been relabeled. The electrolytics look fishy too, phyiscally small and the wrapping is a bit bubbly in places. I don't trust any of the components on that board.
Mijn scepcis is er niet minder om geworden, dus ik heb ApexJR maar een mailtje gestuurd hoe ik zijn LM3886's hier krijg. Voor de prijs van 1 tegenvallend kitje heb ik dan in elk geval 6 losse chips (als het meezit).Minion on DIYaudio schreef:Well I assembled my 2 x TDA7293 kit from this guy and it totally fried , Kept blowing fuses so upped the fuse size untill it finally went up in smoke , Both chips fried in the same spot on the plastic and all the elctro"s exploded ..... after words I checked the continuity on the PCB with my DMM and there were a bunch of problems with the through holes not makeing contact with the traces and some shorting on others , I also believe the caps were relabled .... I complained to the seller but he refused to get back to me .....
total crap !!!
The PSU PCB worked fine though ....
Helaas komt de waarschuwing te laat. Over een tijdje zal ik jullie kunnen berichten van een ontzettende meevaller, of van een teleurstellende aankoop.
De toekomst zal het leren. Zijn de problemen nu met die LM3886-bordjes of met de T-ampjes?
Ik ga op voorhand eens controleren of de LM3886 en de LM3875 pincompatible zijn. In dat geval is een uitwisseling met een LM3875 voor de hand liggend, in het andere geval heb ik waarschijnlijk pech gehad. Het ging gelukkig niet om heel veel geld.
Groeten,
Mischa
De toekomst zal het leren. Zijn de problemen nu met die LM3886-bordjes of met de T-ampjes?
Ik ga op voorhand eens controleren of de LM3886 en de LM3875 pincompatible zijn. In dat geval is een uitwisseling met een LM3875 voor de hand liggend, in het andere geval heb ik waarschijnlijk pech gehad. Het ging gelukkig niet om heel veel geld.
Groeten,
Mischa
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Nouja, zet een aantal feiten op een rij en de genoemde problemen lijken bijna vanzelfsprekend, maar concrete bewijzen heb ik eigenlijk niet echt gezien. Het merendeel betrof de chip en condensatoren bij de LM3886. Ik geloof dat enkel die Minion een T-amp noemde.
Om de reden dat je die hebt liggen? Je kan ze probleemloos uitwisselen. Het enige verschil bestaat eruit dat je pin 5 / NC(+) bij een LM3875/3876 aan de positieve spanning moet hangen. Bij een 3886 is dat niet noodzakelijk. Daar heeft deze pin geen functie. Indien het printje hierin niet voorziet hoef je alleen maar een verbindingsbrugje te leggen tussen pin 1 / V+ en pin 5.mischa72 schreef:Ik ga op voorhand eens controleren of de LM3886 en de LM3875 pincompatible zijn. In dat geval is een uitwisseling met een LM3875 voor de hand liggend, in het andere geval heb ik waarschijnlijk pech gehad.
Da´s goed nieuws.Marp schreef:Je kan ze probleemloos uitwisselen. Het enige verschil bestaat eruit dat je pin 5 / NC(+) bij een LM3875/3876 aan de positieve spanning moet hangen. Bij een 3886 is dat niet noodzakelijk. Daar heeft deze pin geen functie. Indien het printje hierin niet voorziet hoef je alleen maar een verbindingsbrugje te leggen tussen pin 1 / V+ en pin 5.
Nu maar een paar weekjes afwachten of ze echt zo slecht zijn als men zegt. Een condensator en een chip zijn natuurlijk nog redelijk gemakkelijk te vervangen. Geduld hebben dus.
Groeten,
Mischa
Spullen zijn binnen. Gelukkig zie ik geen kenmerken waardoor ik er vanuit moet gaan dat ik zo´n nep-bordje heb. De ronde condensatoren zijn mooie rode rechthoekige doosjes en de LM3886-en zien er netjes uit, dus geen afgebrokkelde kantjes of wat dan ook. Zo gauw ik er een voeding aan heb gehad hangen, laat ik meer weten.mischa72 schreef:Hallo allemaal,
Zit ik wat over Ebay heen te kijken en wat zien ik?
Een stereo versterker kit op basit van de LM3886, compleet met voeding en NE5532 voor ca € 11,00 !!!!
of
Een stereo versterker kit op basit van de TDA7294 incl speakerprotectie, compleet met voeding en NE5532 voor ca € 14,00 !!!!
Ik denk er zwaar over om een van deze 2 kits te nemen, maar welke?
Wat ik ook nog tegenkwam:
150W 3 x LM3886 Mono Channel Audio Amplifier Board voor € 16,20
ClassT T-AMP TA2024 Audio Amplifier Board SMT 2X15 Watt voor ca € 11,00
Je gaat je bijna afvragen wat hier de addertjes onder het gras zijn. Indien jullie die kennen, zou ik die graag weten, want dit is wel heel erg verleidelijk![]()
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
