Hoe was de 3de ZBAluisterdag te Beetsterzwaag 2008 ?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Lancetta gaat lager dan een Needle (ook mijn CT222TLs gaan lager dan de Needle met de zelfde driver).

en zeker bij zo'n kleine driver is het laag in een grotere ruimte soms tegenvallend
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

weidok schreef
Wat is jouw ervaring met de laagweergave van de Needles thuis..
heb je "meer"laag dan bv. in B"zwaag....
Ik heb het idee dat het laag thuis iets voller is.
En ik denk dat de Lancette door z'n ontwerp lager kan/gaat/wil.

Rene en ik hebben voor volgend jaar al zoveel plannen dat we wel met 3 auto's mogen komen om alles mee te krijgen. :wink:

[Offtopic]
Een van de nieuwe brugklassers vroeg deze week: "Gaan we hier boxen bouwen meneer ? En wanneer beginnen we dan ?".
Dat beloofd ook voor dit schooljaar wel weer een leuk item op 't forum. \:D/
[/Offtopic]
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

HoMeR schreef:
[Offtopic]
Een van de nieuwe brugklassers vroeg deze week: "Gaan we hier boxen bouwen meneer ? En wanneer beginnen we dan ?".
Dat beloofd ook voor dit schooljaar wel weer een leuk item op 't forum. \:D/
[/Offtopic]
Zijn die stuiterballetjes een handeltje op MP begonnen misschien :roll:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
Lancetta gaat lager dan een Needle (ook mijn CT222TLs gaan lager dan de Needle met de zelfde driver).

en zeker bij zo'n kleine driver is het laag in een grotere ruimte soms tegenvallend
met dezelfde drivers dat snap ik...
maar de Fostex needle heeft een veel lagere fs dan Tb in die lancetta TL
als ik zo naar het ontwerp van de lancetta kijk is ie op een
pijp resonantie ca 60 hz afgestemd...

dus met zo'n breedbandertje in een TL kun je "lager gaan" dan een
tqwt of hoorn... dus lager afstemmen dan fs van het speakertje

Bovendien zit de poort bij de Lancetta aan de voorkant bij de vloer
zou ook een voordeel kunnen zijn bij zo'n klein speakertje

Krijg wel het gevoel dat TL achtigen en opensystemen (zoals Saba en NoBox) in ieder geval wat basweergave beter preseteren in vreemde akoestiche omstandigheden dan br en hoorn systemen...

misschien moeten we hier een apart topic aanwijden ? :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
Bij de luidsprekers van Weidok was de laagweergave ook afhankelijk van de plaats in de ruimte, bij een open systeem kan dat door de richtwerking misschien nog wat sterker werken dan bij een gesloten systeem. Ik heb het genoegen gehad de luidsprekers bij hem thuis te beluisteren en heb niet zo veel van een gat gemerkt. Zelfs het tweede deel van de orgelsymfonie van Saint Saëns werd voor een open luidspreker heel behoorlijk weergegeven.
Orgelmuziek met openbaffles weergeven kan heel slecht uitpakken
(ob zijn hier niet voor ontworpen :) ) maar in deze zaal met de kleine
omnes amp ging heel behoorlijk...

Het stukje orgelmuziek heben we een paar keer gehoord deze dag
op andere systemen....
wat mij wel opviel omdat ik mijn eigen NoBoxen
wat beter ken is het enorme verschil in ambiance (weergave
van de opname in een kerk denk in Kampen :) )

Het uitdoven van de muziek kon je zoveel beter (echter) ervaren
dan op de andere systemen...

Maar om zulke details te kunnen onderscheiden moet je
wellicht open baffle's wat vaker "ervaren" hebben... denk ik :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”