Help ! wie kan een aluminium plaatje frezen ?

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Help ! wie kan een aluminium plaatje frezen ?

Bericht door Masuji »

Hallo,

wie kan er voor mij een tweetal aluminium plaatjes frezen / snijden ? :?:

Dit zou die moeten worden.

Afbeelding

Is een frontplaatje voor mijn Lancetta's :D
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

plaatje frezen

Bericht door hovingtim »

Je hebt het over een plaatje frezen??? hoe dik moet het zijn dan? tot 8mm kan je het gewoon snijden hoor. En ligt eraan waar je woont als je rond wijchen/nijmegen/den bosh woon kan ik het eventueel voor je doen op sgool moet je maar ff laten weten en maak ff een goeie werktekening alsjeblieft:) (is geen commetaar maar kank het beter indenken)

Je hebt er namelijk 45graden bij staan maar weet nie welke hoek dit is en neem aan dat je dr 2 nodig hebt of niet?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Ik heb mijne gezaagt met een decoupeerzaag, is ook wel te doen!

/edit
Ja 8 mm wordt lastiger :roll: Ik had 1 mm...
Laatst gewijzigd door JuuL op wo 22 jun 2005, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

8mm zagen met een decoupeerzaag?
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Leeuwarden schreef:
8mm zagen met een decoupeerzaag?
kan wel hoor, alleen lastig rechtzagen met een decoupeerzaag
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dat bedoel ik, en dan hangt het ook nog af van de kwaliteit van het aluminium. Ik heb een plaat van 200 x 60 cm, 3mm dik alu staan en er is met een decoupeerzaag niet door te komen...
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Re: plaatje frezen

Bericht door Masuji »

hovingtim schreef:
Je hebt het over een plaatje frezen??? hoe dik moet het zijn dan? tot 8mm kan je het gewoon snijden hoor. En ligt eraan waar je woont als je rond wijchen/nijmegen/den bosh woon kan ik het eventueel voor je doen op sgool moet je maar ff laten weten en maak ff een goeie werktekening alsjeblieft:) (is geen commetaar maar kank het beter indenken)

Je hebt er namelijk 45graden bij staan maar weet nie welke hoek dit is en neem aan dat je dr 2 nodig hebt of niet?
Hallo

allereerst dank voor de reactie.

Zoals mijn vraag al vermeld: frezen/snijden desnoods zagen zolang het maar netjes gebeurd.
De plaat mag tussen de 5 en 10 mm dik zijn, 8 leek mij het mooist.

Betrefd de tekening : deze is duidelijk genoeg toch ?
de bovenkant (bovenste gedeelte van de tek.) moet een schuine zijde hebben van 45 graden.
D.w.z. dat de grond oppervlakte gewoon 240 x 100 mm blijft.

Ik heb twee (2) gelijke plaatjes nodig (1 paar ls)

Verder kom ik uit Tilburg, werk in Amersfoort en mijn werkgebied is de gehele Benelux.
Dus ben altijd in staat om even langs te komen.

Als je me zou kunnen helpen zeer graag !

Wel even een prijs indicatie doorgeven, er is namelijk iemand anders die
het eventueel ook zou kunnen doen, maar zeer weinig tijd heeft.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

probeer kockelink (den Haag) eens die maakt altijd allerlei dingen voor mij
Gebruikersavatar
Skef
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 18 okt 2004, 21:20
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Skef »

Je kan ze ook bestellen bij Schaeffer in Duitsland. Zij hebben het programma "Frontplatten Designer", waarmee je zelf makkelijk dit soort dingen kan tekenen en direct kunt zien wat het je kost...

Suc6!
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Re: plaatje frezen

Bericht door hovingtim »

Hallo

allereerst dank voor de reactie.

Zoals mijn vraag al vermeld: frezen/snijden desnoods zagen zolang het maar netjes gebeurd.
De plaat mag tussen de 5 en 10 mm dik zijn, 8 leek mij het mooist.

Betrefd de tekening : deze is duidelijk genoeg toch ?
de bovenkant (bovenste gedeelte van de tek.) moet een schuine zijde hebben van 45 graden.
D.w.z. dat de grond oppervlakte gewoon 240 x 100 mm blijft.

Ik heb twee (2) gelijke plaatjes nodig (1 paar ls)

Verder kom ik uit Tilburg, werk in Amersfoort en mijn werkgebied is de gehele Benelux.
Dus ben altijd in staat om even langs te komen.

Als je me zou kunnen helpen zeer graag !

Wel even een prijs indicatie doorgeven, er is namelijk iemand anders die
het eventueel ook zou kunnen doen, maar zeer weinig tijd heeft.
Tuurlijk gebeurt het netjes. Qua kosten zal het alleen de kosten voor het materiaal zijn en de moeite voor mij (+/- 2 biertjes ofzo :P ) Ik kan het op school vrezen maar dan zou ik het eerst even moeten mailen. Ik stuur je een PB als ik het heb.
Plaats reactie