Kast berekening computer pioneers ts-c171prs klopt niet
Moderator: Beheerdersteam
- Theduboracle
Kast berekening computer pioneers ts-c171prs klopt niet
Ik heb vandaag de kast gemaakt voor de pioneers van 58 liter, en mijn vermoeden was juist.
Ze klinken voor geen meter, geen bas.
Mijn eigen kast die ik als eerste gebouwde klink uitstekend vergeleken bij die van 58 liter.
Voor iedereen die er aan beginnen wil, DOE HET NIET.
Je kan het al horen als je tegen de conus tikt, geen bas, en dat is bij mijn eigen getunede kast wel even anders, je hoort direct de bas resonantie van de kast.
Bij deze !!!
Mijn eigen kast die ik als eerste gebouwde klink uitstekend vergeleken bij die van 58 liter.
Je kan het al horen als je tegen de conus tikt, geen bas, en dat is bij mijn eigen getunede kast wel even anders, je hoort direct de bas resonantie van de kast.
Bij deze !!!
Je hebt wel bas, maar geen piek/bult in het kick-bass gedeelte.
Edit: aan de qts gezien hoort ie eigenlijk in een gesloten kast/free air (of in een auto).
Edit: aan de qts gezien hoort ie eigenlijk in een gesloten kast/free air (of in een auto).
Laatst gewijzigd door Vuurkat op vr 19 sep 2008, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Theduboracle
Ik zit naar een halfe bass partij te luisteren, terwijl dat bij mijn eigen ontworpen kast totaal niet zo is, niet te geloven.Vuurkat schreef:Je hebt wel bas, maar geen piek in het kick-bass gedeelte.
Laatst gewijzigd door Theduboracle op za 20 sep 2008, 3:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, nieuw topic! Leuk om je vorderingen te volgen zo.
Volgens mij is je kast veel te kubusserig, hij moet meer deurvormig zijn. En misschien zo maken dat je een zijkant met een slinger open kan draaien (of electrisch, kan tegenwoordig ook).
~zoekt het emoticon van het zichzelf door het hoofd schietend ventje~
Volgens mij is je kast veel te kubusserig, hij moet meer deurvormig zijn. En misschien zo maken dat je een zijkant met een slinger open kan draaien (of electrisch, kan tegenwoordig ook).
~zoekt het emoticon van het zichzelf door het hoofd schietend ventje~
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik zie 2 mogelijkheden:
- of de parameters die in die andere topics genoemd zijn kloppen niet
- of jou smaak is dermate afwijkend qua bas dat wat de meeste hier boemerig zullen vinden nou precies jou smaak is
want er zijn weinig dingen zo betrouwbaar en eenvoudig uit te rekenen als het laaggedrag van een BR kast
- of jou smaak is dermate afwijkend qua bas dat wat de meeste hier boemerig zullen vinden nou precies jou smaak is
want er zijn weinig dingen zo betrouwbaar en eenvoudig uit te rekenen als het laaggedrag van een BR kast
- Theduboracle
Als kwestie van smaak een halfe bas partij willen missen is, dat doet de deur dicht, echt.Henkjan schreef:ik zie 2 mogelijkheden:
Het formaat van de kast zou niks uit hoeven te maken, als ik het goed snap, er zijn cubussen in bass reflex, en nog veel meer vormen.
Voordat dit weer een discussie wordt en blijkbaar al is.
De Qts van die pioneer is hoog waardoor het zo een grootte kast wordt, maar het werkt dus niet.
Qts is 0.71
Vas 9.2 liter
De diameter van de buis is 4.3cm. ( word op 49Hz 6Cm.)
Het staat in de gebruiksaanwijzing van pioneer die ik hier voor mij heb, met nog veel meer gegevens.
Ik probeer nu de kast uit te vergrootten met de factor 1/3 omdat de bass reflex 1/3 dikker moet worden omdat hij anders gaar fluitten.
Ik zal hem eerst eens inkorten en zien wat er gebeurt, maar dan wordt de tuning weer hoger.
Nog maar een keertje ... het kan zijn (het kan ... er is tot op heden nog geen bewijs voor gevonden) dat die Pioneers beter tot hun recht komen in een autodeur.
Autodeur.
Platterig ding, weinig inhoud, zeker niet gesloten, ook zeker geen basreflex.
Waarom heb je die krengen in vredesnaam gekocht? Ik weet het antwoord al, want je hebt gezegt dat je je tot aanschaf verplicht voelde nadat je gelezen had dat ze errug errug goed waren (vergelijkbaar met een set van 2k euri). Maar waarom geloof je wel een willekeurige review in een (ongetwijfeld klote-) blad, en niet de hands-on raad van een hoop forummers hier?
Ik zou er geen tijd en moeite meer in steken, en het geld wat je zo verdient (door het aan nuttige zaken te besten), dat gebruik je om een auto te kopen. Aan de zijkanten zitten deuren, en daar douw je die pioneers in.
Autodeur.
Platterig ding, weinig inhoud, zeker niet gesloten, ook zeker geen basreflex.
Waarom heb je die krengen in vredesnaam gekocht? Ik weet het antwoord al, want je hebt gezegt dat je je tot aanschaf verplicht voelde nadat je gelezen had dat ze errug errug goed waren (vergelijkbaar met een set van 2k euri). Maar waarom geloof je wel een willekeurige review in een (ongetwijfeld klote-) blad, en niet de hands-on raad van een hoop forummers hier?
Ik zou er geen tijd en moeite meer in steken, en het geld wat je zo verdient (door het aan nuttige zaken te besten), dat gebruik je om een auto te kopen. Aan de zijkanten zitten deuren, en daar douw je die pioneers in.
Re: Kast berekening computer pioneers ts-c171prs klopt niet
Theduboracle schreef:Ik heb vandaag de kast gemaakt voor de pioneers van 58 liter, en mijn vermoeden was juist.
Bij deze !!!
Ah joh, je kan ze altijd nog als uilen-nestkast gebruiken.
- Theduboracle
Re: Kast berekening computer pioneers ts-c171prs klopt niet
Of jullie kunnen hier bidden dat pioneer de verkeerde Qts heeft opgegeven, want anders gaat die calculator er aan.Christian schreef:Theduboracle schreef:Ik heb vandaag de kast gemaakt voor de pioneers van 58 liter, en mijn vermoeden was juist.
Bij deze !!!
Ah joh, je kan ze altijd nog als uilen-nestkast gebruiken.
Waarom moeten wij daarvoor bidden?
Wat vergelijken we nu hier, een tooltje dat zijn nut heeft bewezen, en iemand die die autospeakers in een basreflex behuizing MOET (waarom? Dat heb je nog niet beantwoord) proppen, omdat hij er van overtuigt is dat het het beste is op luidspreker gebied. Die dingen kunnen het gewoon prima doen in een AUTODEUR, en dat is waar pioneer ze voor gemaakt heeft.
Je loopt hier te blaten dat je blind kan horen hoeveel strengen koper je gevlochten speakerdraad hebt, en of de legering wel zuiver is (ok, koper is koper, ik probeer slechts een klein puntje te maken), je doet voorkomen alsof je een groot hifi kenner / liefhebber bent, die over geweldig materiaal beschikt, maar volgens mij ben je een prutser zoals ik, die soms erg enthousiast kan worden over een projectje, maar een redelijk gebrek heeft aan referentie materiaal. Ik heb een setje prima spelende LaScalas staan, en ben dol op hoorns / hoog rendement broggel / breedbanders etc etc. Da's allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een objectief vreselijk goed geteste luidspreker gehoort, dus ik heb gewoon geen idee wat de echte (misschien onzin, alles is relatief en persoonlijk) referentie is / doet / klinkt.
Maar jij probeert om advies te vragen, om vervolgens alles wat niet in jouw straatje past naast je neer te leggen, en om toch door te gaan met een erg ambitieus project op te zetten, namelijk het maken van het schijnbaar onmogelijke.
Dus:
- of kappen met die nonsens hier
- of je laat de speakers op / door-meten en je gaat aan de slag met een serieus project
Ik weet dat ik net kom kijken op dit forum, ik weet ook dat ik geen recht van spreken heb, ik weet ook dat het net is alsof ik alleen maar op jouw onzin reageer .... maar het doet me een beetje pijn dat iemand zoveel centen uitgeeft, om hulp vraagt, aan alle kanten hulp krijgt, om er vervolgens helemaal totaal compleet NIKS mee te doen.
Wat vergelijken we nu hier, een tooltje dat zijn nut heeft bewezen, en iemand die die autospeakers in een basreflex behuizing MOET (waarom? Dat heb je nog niet beantwoord) proppen, omdat hij er van overtuigt is dat het het beste is op luidspreker gebied. Die dingen kunnen het gewoon prima doen in een AUTODEUR, en dat is waar pioneer ze voor gemaakt heeft.
Je loopt hier te blaten dat je blind kan horen hoeveel strengen koper je gevlochten speakerdraad hebt, en of de legering wel zuiver is (ok, koper is koper, ik probeer slechts een klein puntje te maken), je doet voorkomen alsof je een groot hifi kenner / liefhebber bent, die over geweldig materiaal beschikt, maar volgens mij ben je een prutser zoals ik, die soms erg enthousiast kan worden over een projectje, maar een redelijk gebrek heeft aan referentie materiaal. Ik heb een setje prima spelende LaScalas staan, en ben dol op hoorns / hoog rendement broggel / breedbanders etc etc. Da's allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een objectief vreselijk goed geteste luidspreker gehoort, dus ik heb gewoon geen idee wat de echte (misschien onzin, alles is relatief en persoonlijk) referentie is / doet / klinkt.
Maar jij probeert om advies te vragen, om vervolgens alles wat niet in jouw straatje past naast je neer te leggen, en om toch door te gaan met een erg ambitieus project op te zetten, namelijk het maken van het schijnbaar onmogelijke.
Dus:
- of je laat de speakers op / door-meten en je gaat aan de slag met een serieus project
Ik weet dat ik net kom kijken op dit forum, ik weet ook dat ik geen recht van spreken heb, ik weet ook dat het net is alsof ik alleen maar op jouw onzin reageer .... maar het doet me een beetje pijn dat iemand zoveel centen uitgeeft, om hulp vraagt, aan alle kanten hulp krijgt, om er vervolgens helemaal totaal compleet NIKS mee te doen.
AMENTok schreef:Maar jij probeert om advies te vragen, om vervolgens alles wat niet in jouw straatje past naast je neer te leggen, en om toch door te gaan met een erg ambitieus project op te zetten, namelijk het maken van het schijnbaar onmogelijke.
Dus:
Groeten,
Mischa
- Theduboracle
Tjah, Tok en mischa !
Het gaat hier op het forum niet om prive negatief persoonlijk te worden of om de persoonlijke eer te strijken, al is dat dan dus automatisch in georganiseert verband.
Het gaat hier erom dat de calculatie niet uitkomt met die Qts, en in de tussentijdheb al een mail gestuurd naar de man die over die berekening gaat.
Wat hij zal zeggen als het gaat om persoonlijk worden op de goede manier.
Probeer ook om tevens niet de Pioneers voor chineese rommel te verslijten, het is japans.
Net alsof dit spul op de kermis geschoten verdient is.
Ze klinken echt beter dan de B&W CM7, erewoordt.
Het gaat hier om feiten en niet om persoonlijke zaken, laat het.
Het gaat hier op het forum niet om prive negatief persoonlijk te worden of om de persoonlijke eer te strijken, al is dat dan dus automatisch in georganiseert verband.
Het gaat hier erom dat de calculatie niet uitkomt met die Qts, en in de tussentijdheb al een mail gestuurd naar de man die over die berekening gaat.
Probeer ook om tevens niet de Pioneers voor chineese rommel te verslijten, het is japans.
Wie is die man die over de berekening gaat?Theduboracle schreef:Tjah, Tok en mischa !
Besef jij zelf wel wat een onzin je nu uitkraamt? Er is 1 man die bij pioneer over "de berekening" gaat? Berekening van wat? Berekening van de invloed van de snelheid van het al dan niet met de hand openen van de rechter portierruit? Het is niet zo dat er allerhande dingen berekend worden door pioneer als ze weer eens een willekeurig chassis ontwikkeld hebben ... 't is omgekeerd, ze ontwikkelen chassis naar behoefte, als in, kom, we gaan nu eens een puik speakersetje opzetten, die het goed moet doen in een AUTODEUR (in dit geval), eisen zus en zo, powerhandling dit en dat, moet lekker klinken als het geluidsnivo in de auto onder de 69dB blijft, moet niet te diep gaan omdat anders de cruise control switch in de opel astra meteen uit springt etc etc.
Maar goed, inderdaad .... "Wat hij zal zeggen als het gaat om persoonlijk worden op de goede manier" ... dat lijkt me duidelijke taal.
Chinese rommel of japanse rommel zal ook niemand een zorg zijn. Rommel is rommel. Bovendien, niemand heeft het woord chinees in de mond genomen, dus als je al iemand wilt wijzen op enige vorm van discriminatie, je bent zelf het beste voorbeeld door te impliceren dat chinezen meer rommel zouden maken dan japanners. Wat overigens letterlijk gezien zeker zal kloppen, omdat er veel meer van zijn.
Je kermis opmerking vat ik ook al niet. Je hebt er geld aan uitgegeven, en, 't is maar net hoe je het bekijkt, flink wat ook, zeker gezien je verwachtingen.
Dan dat ze "beter klinken dan de B&W CM7, erewoordt" .. ten eerste dat erewoordt ... ik ben niet erg onder de indruk van je kennis tot dusver op gebied van geluid, dus jouw erewoordt (sic) doet me weinig. En ten tweede, wat vergelijk je nu weer dan? Heb je nu die pioneers in een goede kast die naar behoren werkt of niet? Of vergelijk je nu een recensie in een blad met jouw luisterervaring van een B&W in een winkel?
Het kan aan mij liggen allemaal, maar steeds weer als je zegt dat die pioneers zo goed (zouden moeten) zijn, vraag ik me af hoe JIJ DAAR ZELF bij komt.
Tot slot, je conclusie is nogal arrogant? Of lees ik het (weer) verkeerd?
"Het gaat hier om feiten en niet om persoonlijke zaken, laat het."
De feiten zijn dat
- jij het beter weet dan ieder ander?
- die pioneers goed moeten zijn omdat je dat ergens gelezen hebt?
- je de man die de metingen doet hebt gemailed, en je dus 'dicht bij de bron zit'?
Afijn ... ik weet ook niet meer waarom ik reageer. Zal wel teveel vinho verde op hebben (derhalve geen poging tot enige vorm van spellingscheck).
- Theduboracle
Toon zetting meneer, wat een halfe octaaf missen is in een bas partij.
Of ben jij dat ?
Het gaat om vriendelijke mensen op dit forum hier.
Je wordt gebanned als dit zo door gaat.
Als je achter leiding aan wil en aan afkraken wil dan moet je dat in mijn studio proberen, in The Dub Oracle Dub Sound Studio.
Ik wordt heel bang en overzekerd van je schrijven.
Je hebt gelijk hoor.
Of ben jij dat ?
Als je achter leiding aan wil en aan afkraken wil dan moet je dat in mijn studio proberen, in The Dub Oracle Dub Sound Studio.
Ik wordt heel bang en overzekerd van je schrijven.
Je hebt gelijk hoor.
Laatst gewijzigd door Theduboracle op za 20 sep 2008, 3:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik doe juist enorm mijn best om vriendelijk te zijn, maar je maakt het me wel moeilijk. Maar goed, als ik 'gebanned' moet worden, so be it.Theduboracle schreef:Toon zetting meneer, wat een halfe octaaf missen is in een bas partij.
Of ben jij dat ?
Wat bedoel je nu met "Toon zetting meneer, met een halfe octaaf missen is in een bas partij" ? Als in, de toonzetting, ik mag alles een octaaf hoger zetten, en je pioneers werken prima, alleen het is zo lastig om mijn oren om te schakelen? Uwen tong spreekt in mirakelen!
Maar afijn, je hebt me door he; je stukje: "Pf ben jij dat ?" ...
Inderdaad! Ik ben het! Ik ben de man van pioneer die over de berekeningen gaat .... hopelijk blijft het onder ons, maar ik heb inderdaad je email gehad. Je begrijpt nu ook mijn nick-name Tok .... transponeer alle letters maar met 1/26e deel van het nederlands alfabet (omhoog, zeg maar) , en je zult zien, TOK --> T=U, O=P, K=L, ofwel UPL, dat staat voor de Ultimate Pioneer Lowfrequencyfuckerouncer.
Ik schaam me wel flink. Als je je geld terug wilt, laat het me weten. Ik, de pioneer-man, heb er best spijt van het volk, en jij specifiek, zo voor te liegen over auto speakers in bas-reflex kasten. Gelieve mijn nick-name niet te verbasteren trouwens, dat mag niet, behalve als ik het zelf doe. (jeroen-d, je hebt groot gelijk, cross-topic, dat was niet netjes).
- Theduboracle
Je blijft een vogeltje die op het hoogste dwarsliggertje wil broeden.Tok schreef:Ik doe juist enorm mijn best om vriendelijk te zijn, maar je maakt het me wel moeilijk. Maar goed, als ik 'gebanned' moet worden, so be it.Theduboracle schreef:Toon zetting meneer, wat een halfe octaaf missen is in een bas partij.
Of ben jij dat ?
Wat bedoel je nu met "Toon zetting meneer, met een halfe octaaf missen is in een bas partij" ? Als in, de toonzetting, ik mag alles een octaaf hoger zetten, en je pioneers werken prima, alleen het is zo lastig om mijn oren om te schakelen? Uwen tong spreekt in mirakelen!
Maar afijn, je hebt me door he; je stukje: "Pf ben jij dat ?" ...
Inderdaad! Ik ben het! Ik ben de man van pioneer die over de berekeningen gaat .... hopelijk blijft het onder ons, maar ik heb inderdaad je email gehad. Je begrijpt nu ook mijn nick-name Tok .... transponeer alle letters maar met 1/26e deel van het nederlands alfabet (omhoog, zeg maar) , en je zult zien, TOK --> T=U, O=P, K=L, ofwel UPL, dat staat voor de Ultimate Pioneer Lowfrequencyfuckerouncer.
Ik schaam me wel flink. Als je je geld terug wilt, laat het me weten. Ik, de pioneer-man, heb er best spijt van het volk, en jij specifiek, zo voor te liegen over auto speakers in bas-reflex kasten. Gelieve mijn nick-name niet te verbasteren trouwens, dat mag niet, behalve als ik het zelf doe. (jeroen-d, je hebt groot gelijk, cross-topic, dat was niet netjes).
Meer niet.
Het gaat over leiding hier in geluid, of zoek een andere website op.
Tok! alleen al.
Nou, bedankt. Mijn moeder zaliger zei altijd: "als je op een dwarsligger broedt, hoe hoog ie ook weze zij, bij de eerste intercity, spring toch vooral opzij".Theduboracle schreef:
Je blijft een vogeltje die op het hoogste dwarsliggertje wil broeden.
Meer niet.
Tok! alleen al.
Ik zal proberen de leiding in geluid te vinden op een andere website. Ik lijdt hier al genoeg : /
Maar even serieus .... begrijp jij nu zelf wel wat je zegt? Ik doe echt mijn best om je te begrijpen, ik doe ook mijn best om je in jouw gedachtengang te verplaatsen, maar ik begrijp niet wat je nu wilt op dit forum.
Maak die luidsprekers af dan, zonder de hulp van al die opdringerige lui van het forum (want die weten er toch geen zak van af), en neem ze mee naar een luisteravondje dat ongetwijfeld binnenkort in jouw buurt georganiseert zal worden.
Maak ons blij, geef alles, vooral doorgaan ... eh ... en meer van dat soort goedbedoelde hartekreten.
- Theduboracle
Of topic.Tok schreef:Nou, bedankt. Mijn moeder zaliger zei altijd: "als je op een dwarsligger broedt, hoe hoog ie ook weze zij, bij de eerste intercity, spring toch vooral opzij".Theduboracle schreef:
Je blijft een vogeltje die op het hoogste dwarsliggertje wil broeden.
Meer niet.
Tok! alleen al.
Ik zal proberen de leiding in geluid te vinden op een andere website. Ik lijdt hier al genoeg : /
Maar even serieus .... begrijp jij nu zelf wel wat je zegt? Ik doe echt mijn best om je te begrijpen, ik doe ook mijn best om je in jouw gedachtengang te verplaatsen, maar ik begrijp niet wat je nu wilt op dit forum.
Maak die luidsprekers af dan, zonder de hulp van al die opdringerige lui van het forum (want die weten er toch geen zak van af), en neem ze mee naar een luisteravondje dat ongetwijfeld binnenkort in jouw buurt georganiseert zal worden.
Maak ons blij, geef alles, vooral doorgaan ... eh ... en meer van dat soort goedbedoelde hartekreten.
Of is het een comma,
,
- Theduboracle
Je aantal berichten aan de linkerkant lijken er meer op, maar wat je bedoelt?Yannick schreef:Gerhard? Is ie terug..?
Dit gaat echt te ver, het gaat om berekeningen en niet om persoonlijk te worden.
Wie negatief persoonlijk wil worden komt altijd dichterbij in echte leiding, en als het echt om leiding gaat gaat verdwijn je in de verbeelding.
Please give me some food to dream.
Het gaat jou juist helemaal niet om berekeningen, steeds als er iets aangedragen wordt leg jij het naast je neer. Een tooltje om iets te berekenen: dikke bagger. Een forummer die je een schetsmatige benadering geeft van wat te verwachten met jouw opgegeven speaker paramters: nonsens. Een stelling dat je wellicht iets meer hebt aan het laten opmeten van je speakers: geen reactie.Theduboracle schreef:Dit gaat echt te ver, het gaat om berekeningen en niet om persoonlijk te worden.
Wie negatief persoonlijk wil worden komt altijd dichterbij in echte leiding, en als het echt om leiding gaat gaat verdwijn je in de verbeelding.
Please give me some food to dream.
Over leidingen, verbeelding, food en dreams. Uhm.
Jawel. Dichterbij komen in echte leiding is precies waar het koekenbakken omvormt tot het hogere braadwerk. Het zijn de ingredienten die des oorduivels kussens dempen, en dat is juist kut op 40Hz, dan wil je meer porceleinen coniferen in je scherpe aarde knoeren. Nu weet ik ook wel dat de metalen bekkens scherper doortingelen (als het ware) als het non-paper materiaal betreft, maar juist met pioneers is dat een grote plus, want met een beetje nette paralelle condensator heb je die blikke klank er zo uit geperst. Mits dome natuurlijk, maar dat spreekt voor zullie en hun vanzelf.
Dus ja, ik ben het wel met je eens wat betreft je laatste punt. Maar goed, je moet wel je basreflexpijp op 1/3e inkorten omdat de tuning ander oploopt tot boven de zogenaamde boom-bas-bereik, dan kom je dus in de dikke baggerzone te werken, en dat kan je dus niet met een zobelnetwerkje wegpoetsen. Maar eh, repcsect, in kapitalen. Hoog 5!
Maar beste jongen, je maakt er hier volgens mij juist zelf een persoonlijke kwestie van. Je vraagt hier om hulp bij het maken van een speaker, maar je wilt alleen de dingen aannemen die je wilt horen. Als iemand dan iets verteld wat voor jou gevoel tegen jou in gaat, reageer je hierop door te wijzen naar het aantal posts op dit forum. Grappig is dan weer wel dat je vind dat mijn post-count meer ergens op lijkt. Ik kan je uit ervaring vertellen, dat ik in vergelijking met de rest tot de mensen op dit forum bar-weinig kennis heb met betrekking tot het maken van speakers. Terug naar het punt - Zoals al vaker gezegd in dit topic, zijn deze speakers bedacht, ontworpen en gemaakt om in de auto, in een deur te spelen. Dat ze in een leuke kast misschien nog aardig spelen zou nu voor jou mooi meegenomen zijn, maar (zoals ook al eerder gezegd) voor de prijs van deze setjes had je denk ik een hele leuke speaker kunnen bouwen met onderdelen die bedoeld zijn om daadwerkelijk in een goed doordachte kast te spelen.
Wat ik bedoelde met de reactie over gerhard kun je terug vinden door even de zoekfunctie van dit forum te gebruiken.
Ook vind ik het knap dat je aan de ene kant stelt dat je pioneers vele male beter klinken dan een B&W set, maar aan de andere kant de huidige kast ontzettend k*t vind. Leg dat eens uit dan?
Wil ook nog even kwijt dat ik het allemaal (ook) niet kwaad bedoel, maar om het in jou woorden omschrijven; met je nog geen 100 posts moet ook jij denk ik nog veel van andere mensen hier aannemen.
Groetjes!
Wat ik bedoelde met de reactie over gerhard kun je terug vinden door even de zoekfunctie van dit forum te gebruiken.
Ook vind ik het knap dat je aan de ene kant stelt dat je pioneers vele male beter klinken dan een B&W set, maar aan de andere kant de huidige kast ontzettend k*t vind. Leg dat eens uit dan?
Wil ook nog even kwijt dat ik het allemaal (ook) niet kwaad bedoel, maar om het in jou woorden omschrijven; met je nog geen 100 posts moet ook jij denk ik nog veel van andere mensen hier aannemen.
Groetjes!
Damn ik laat me weer verleiden tot reageren.Yannick schreef:Ook vind ik het knap dat je aan de ene kant stelt dat je pioneers vele male beter klinken dan een B&W set, maar aan de andere kant de huidige kast ontzettend k*t vind. Leg dat eens uit dan?
Ik denk dat de TS hiermee bedoelt dat het kastvolume wat hij nu gebruikt heeft (en in een eerdere post door iemand van het forum voorgesteld is) niet goed klinkt. You´re bad. Dat je eigen berekende kast (als je het al zo kunt noemen zonder specs) in jouw ogen beter klinkt, kan ook aan jouw oren liggen.
Wat verwacht je van een speaker, daar gaat het om. Ik blijf erbij dat je een speaker moet gebruiken in een toepassing waarvoor hij gemaakt is. Een autospeaker is gemaakt voor gebruikt in een....... AUTO. Een auto heeft geen MDF portieren die zijn voorzien van een basreflexpoort. Het zijn hopeloos lekkende bakken van een voor audio inferieur kastmateriaal. DAAR zijn ze voor ontworpen, gebruik ze daar dan ook voor. Uiteraard heb je uitstapjes richting huiskamerspeakers, maar elk goed gelukt project (waar je dat uit mag afleiden weet ik ook niet) is meestal puur toeval.
Om nog iemand te citeren: Je moet een springpaard niet gaan gebruiken om melk te laten geven, daar moet je een koe voor hebben, die is dan weer minder geschikt om met een ruiter op haar rug weer minder geschikt om aan een springwedstrijd deel te nemen.
Oh ja: The Dub Oracle Dub Sound Studio
Ik heb deze naam eens in Google ingetikt, maar je staat in elk geval niet bij de eerste 50 resultaten.
Dat je de wijsheid van een persoon uit het aantal geposte berichten kunt halen weet ik, dus yannick, ben maar rustig, want ik weet meer dan jou
@theduboracle: Leer eens luisteren naar mensen. Als ik alle adviezen lees die je al gekregen hebt en zie wat je ermee doet, laat mij alleen maar vermoeden dat je zelf spijt hebt van het feit dat je die speakers hebt gekocht en er DUS koste wat kost iets mee wil maken. Eén goede tip voor jou: zet die Pioneers op Marktplaats, luister naar de adviezen hier en ga iets bouwen waar je wel een kans tot slagen hebt.
Groeten,
Mischa
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Ik zou zeggen laat hem gewoon doen, hij zal iedereen zo ver krijgen dat hij geen wijze raad meer moet verwachten. Het respect voor de medemens is ver te zoeken. En zoals gewoonlijk op dit forum zijn er toch mensen die hun uiterste best doen om de persoon te helpen ondanks het gedrag van de persoon.
Persoonlijk post ik niet rap om dat de gemiddelde ZBA forummer er meer van kent als ik. Maar hey, daar leren we juist allemaal van!
Persoonlijk post ik niet rap om dat de gemiddelde ZBA forummer er meer van kent als ik. Maar hey, daar leren we juist allemaal van!