High-end Media Audio server

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gamer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 sep 2008, 20:40

High-end Media Audio server

Bericht door Gamer »

Beste mensen,

Ben op zoek maar een goede audioserver waarmee mijn installatie kan aansturen. Server moet uiteraard stil zijn en een optimale kwaliteit leveren aan mijn versterker. Weten iemand misschien goede producten of oplossingen hiervoor. Ik wil dus geen PC aansluiten op mijn versterker.

www.hifidelio.nl biedt een product dat ik zoek maar die is 2400 EUR dat moet toch goedkoper en beter kunnen :lol:

Graag hoor ik van jullie.

Groet

Frans
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Logitech squuezebox met een netwerk harddisk in een andere ruimte (voor het geluid)?

groeten Mark
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

markje schreef:
Logitech squuezebox met een netwerk harddisk in een andere ruimte (voor het geluid)?

groeten Mark
das precies wat ik aan het aanschaffen ben, wil je graag meer uitgeven dan heeft linn enkele producten, en T&A ook eentje...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

squeezbox heeft iirc een PC nodig waar de af te spelen FLACs op staan, werkt niet met een NAS (als dit ondertussen anders is zou dat mooi zijn)
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Das nieuw voor me, want Logitech promoot(te) dat ding alsof je een netwerkschijf eraan knoopt en daarvan alles kunt afspelen.

@TS: is een pc absoluut geen optie of mag het wel iets zijn met een media player die direct opstart en met een afstandsbediening te bedienen is? Anders is een barebone met netwerkschijf en media portal misschien wat (zie topic over media center).


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Henkjan schreef:
squeezbox heeft iirc een PC nodig waar de af te spelen FLACs op staan, werkt niet met een NAS (als dit ondertussen anders is zou dat mooi zijn)
Henkjan, een squeezebox heeft GEEN pc (meer?) nodig, een NAS is hiervoor prima geschikt, ik vond één en ander via htforum maar ook via www.wifisound.nl en bijbehorend forum....
Gamer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 sep 2008, 20:40

Dank

Bericht door Gamer »

Heren,

Dank voor de terugkoppeling. Als digibeet nu nog een netwerkserver zien aan te sluiten en te koppelen aan de squeezebox (of een ander merk).

Heeft iemand misschien wat sites waar deze producten worden getest/vergeleken.

In ieder geval dank voor jullie input!

Vr gr
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Paul schreef:
Henkjan schreef:
squeezbox heeft iirc een PC nodig waar de af te spelen FLACs op staan, werkt niet met een NAS (als dit ondertussen anders is zou dat mooi zijn)
Henkjan, een squeezebox heeft GEEN pc (meer?) nodig, een NAS is hiervoor prima geschikt, ik vond één en ander via htforum maar ook via www.wifisound.nl en bijbehorend forum....
kijk, dat is mooi nieuws... bedankt voor de update
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Re: Dank

Bericht door markje »

Gamer schreef:
Heren,

Dank voor de terugkoppeling. Als digibeet nu nog een netwerkserver zien aan te sluiten en te koppelen aan de squeezebox (of een ander merk).

Heeft iemand misschien wat sites waar deze producten worden getest/vergeleken.

In ieder geval dank voor jullie input!

Vr gr
Als je met een squeezebox uit de voeten kunt met een netwerkschijf, kun je een WD myworld overwegen. Niet mijn voorkeur, maar je bent ineens klaar en hebt eventueel 1TB.



Groeten Mark
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Nog een een relvante aanvulling; niet iedere netwerkschijf werkt samen met de squeezbox, lijsten met compatible exemplaren zijn er wel....
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Paul schreef:
Nog een een relvante aanvulling; niet iedere netwerkschijf werkt samen met de squeezbox, lijsten met compatible exemplaren zijn er wel....
Dus een squeezebox is ook niet wat ze beweren... ik ben blij dat ik er geen gekocht heb en toch overweeg een barebone peeceetje te gaan gebruiken.

Ik mag toch hopen dat dat ding overweg kan met FTP schijven...



Groeten Mark
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Als je als een NAS oid hebt is het inderdaad een aandachtspuntje, als je toch alles aanschaft is het imho geen enkel probleem....

Ik vind het ding wel erg prettig werken, de intallatie in het netwerk viel me 100% mee, terwijl ik toch niet zo'n talent ben wat dat betreft.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Als ik traks weer thuis ben ga ik toch een kijken bij www.wifisound.nl.

Die duet ziet er wel gaaf uit en wat ik er van lees en hoor klinkt hij niet verkeerd.

dus henk jan dan kan je wel mee rijden je ligt toch op de route
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ome subtilieco schreef:
dus henkjan dan kan je wel mee rijden je ligt toch op de route
die staat 8) meld je maar
Gamer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 sep 2008, 20:40

Update

Bericht door Gamer »

Ben inmiddels al weer een stap verder en ga voor de logitech transporter kan ook mooi als DAC dienst doen en levert superieure kwaliteit. Wel iets duurder maar doet recht aan high-end.

Heeft iemand een suggestie wat de beste NAS is (in termen van P/K verhouding)?

Dank
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Mijn tip:

snor een oud PC-tje op zet er een lel van een harde schijf in: installeer daar SME-server op. Dat is een gratis linux distributie met vele functies. Klaar is je NAS/Router/Webserver/FTP-server.

1 x installeren, instellen en het blijft draaien. Je kan 'm beheren via een webpagina of via ssh dus je kan 'm neerzetten waar je wil.

http://wiki.contribs.org/Main_Page

Heeft wellicht één klein nadeel. Geen WIFI.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Christian schreef:
Heeft wellicht één klein nadeel. Geen WIFI.
Is dat niet een kwestie van een WIFI kaartje inpikken of vanaf de router draadloos gaan?


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Dat klopt. Dat zal vanaf je router moeten aangezien SME (nu nog) zelf geen WiFi ondersteunt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Misschien is dLAN van Devolo wat? Gaat tot 200 Mb.

http://www.devolo.nl/
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Is dat die nieuwe snelle draadloze verbinding? Ik ben niet helemaal overtuigd van draadloos voor een goede verbinding. Ik merk thuis dat 54Mb al niet altijd voldoende is voor audio, terwijl met draad (100Mb) absoluut probleemloos gaat.

Ik sta op het punt een barebone te kopen en deze bekabeld aan het netwerk te hangen en daar een NAS bij te knopen. Ben er alleen nog niet uit of ik een stille harddisk ga kopen of een CF kaart met adapterprint.



Groeten Mark
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

markje schreef:
Ik ben niet helemaal overtuigd van draadloos voor een goede verbinding. Ik merk thuis dat 54Mb al niet altijd voldoende is voor audio, terwijl met draad (100Mb) absoluut probleemloos gaat.
met wlan-N haal je makkelijk >200Mb/s.....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

markje schreef:
Is dat die nieuwe snelle draadloze verbinding? Ik ben niet helemaal overtuigd van draadloos voor een goede verbinding. .........

Groeten Mark
Ha Mark, kijk eens rond op de aangegeven link van Devolo. In feite is het een Ethernet touwtje via het lichtnet, dus niets draadloos.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Henkjan schreef:
markje schreef:
Ik ben niet helemaal overtuigd van draadloos voor een goede verbinding. Ik merk thuis dat 54Mb al niet altijd voldoende is voor audio, terwijl met draad (100Mb) absoluut probleemloos gaat.
met wlan-N haal je makkelijk >200Mb/s.....
Ja, kun je wel behoorlijk investeren, dat is nog jammer, nog een jaartje wachten.


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

Ik merk thuis dat 54Mb al niet altijd voldoende is voor audio
54Mb = 54 megabit = 54 000 000 bits/sec
54 000 000 => +/- 6MB/sec (6 Megabyte/seconde)

1 uur muziek in Flac is ongeveer 300-350 MB (megabyte)
1 seconde muziek in Flac is dus 0,09 MB

Een 54MB wireless netwerk heeft maw meer dan genoeg throughput voor flac bestanden... zelfs uncompressed WAV kan er nog met meer dan gemak door.

Als je natuurlijk die Wifi verbinding gaat belasten met meerdere pc's die allemaal tegelijk streamen van het net/downloaden/uploaden dan kan ik me voorstellen dat het soms niet altijd even vlot gaat.

De stabiliteit en beveiliging van een wireless netwerk is dan weer een paar andere mouwen.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Als ik draadloos stream heb ik haperingen, als ik dan het kabeltje gebruik is het probleem opgelost, ingewikkelder is het niet. Dus wat de theoretische snelheidsoverdracht is, is interessant, maar niet de praktijk...



Groeten Mark
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”