ik zie daar een heel lekker ampje geboren worden
met,naast de el84 een van mijn favoriete buisjes en een goede fazedraaier
doe maar lekker verder,het komt goed
mvg
audioot
Heb het chassis en de trafokappen gespoten. Chassis in antraciet metallic, kapjes in creme wit. Waarschijnlijk wordt de houten rand om het chassis ook wit...
Montage werk is zo goed als klaar
Moet alleen nog bezig met het kapje voor de voedingstrafo. Dit is niet helemaal de goede maat Tijdelijk kan het zo wel totdat ik een goede vind.
De trafo's zijn netjes trillingsvrij gemonteerd met een rubber ring tussen trafo en chassis
Euh... toen ik de trafokapjes zo zag liggen kreeg ik al argwaan... Even snel de oudere foto's geraadpleegd... gelukkig kwam ik een tekening tegen waar de trafo's 90 graden tov elkaar stonden... (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/files ... ut_303.jpg)
Maar nu zie ik toch dat ze kennelijk weer in een lijn staan...
Wil je graag een lekkere brom hebben? dan zou ik ze zo laten staan..
Euh... toen ik de trafokapjes zo zag liggen kreeg ik al argwaan... Even snel de oudere foto's geraadpleegd... gelukkig kwam ik een tekening tegen waar de trafo's 90 graden tov elkaar stonden... (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/files ... ut_303.jpg)
Maar nu zie ik toch dat ze kennelijk weer in een lijn staan...
Wil je graag een lekkere brom hebben? dan zou ik ze zo laten staan..
Kees
Je hebt gelijk. Gelukkig kan ik de voedingstrafo nog draaien. Stom, dacht dat alles nu goed was, maar ja een foutje is snel gemaakt Zal hem morgen draaien...
Begin met die gloeispanningen. Die wil je het liefst zo dicht mogelijk tegen het chassis aan hebben, dan kun je de rest van de componenten er makkelijker bij uit de buurt houden.
Probeer ook je signaallijnen haaks over de gloeistroom draden heen te leggen.
En, zoals al eerder is gezegd, gloeistroomverbindingen goed twisten. Ik gebruik altijd een accuboormachine om de draden te twisten.
Begin met die gloeispanningen. Die wil je het liefst zo dicht mogelijk tegen het chassis aan hebben, dan kun je de rest van de componenten er makkelijker bij uit de buurt houden.
En, zoals al eerder is gezegd, gloeistroomverbindingen goed twisten. Ik gebruik altijd een accuboormachine om de draden te twisten.
Ben benieuwd hoe het gaat klinken.
Gloeispanning is geen probleem, heb meer dan genoeg ruimte . De gloeispanning wordt verdeeld (ster) vanuit het printplaatje vooraan (oranje/zwarte draad)
Ik moet ook nog de 2 smoorspoelen monteren op de alu strip en aansluiten.
Bijlagen
Laatst gewijzigd door sevenup op za 20 sep 2008, 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben benieuwd hoe het gaat klinken.
ik vlecht altijd de gloeidraden , waarvan de 3e draad aan de massa gaat (als extra)
1 kant draait Nog wel een kleine brom, maar die gaat waarschijnlijk wel weg als ik de voedingstrafo een kwartslag draai. Ik gebruik nu nog geen smoorspoelen, in plaats hiervan gebruik ik een paar weerstanden.
Vanmiddag met de rand bezig geweest. Schiet al lekker op. De luidsprekeraansluitingen zitten er ook al op. Alleen de netentree nog en een paar tulp chassisdelen...
Ik weet dat het heel lang geleden is ,maar hoe ziet het uiteindelijke schema eruit op dit moment ?
Rekening houdend met toepassing tegenkoppeling en de triode schakeling.